Forumsvar skapade

Sida 116 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    30 november, 2009 vid 17:51 som svar på: Ojdå, jag byggde visst en Starboard.

Inte än, jag har lovat Ola att hålla tyst. 😉

• svenne

svenne

Medlem
    30 november, 2009 vid 14:11 som svar på: Mr Hilarp in action IGEN, dock inte mot surfare.

Jo, den där tomten verkar tamejfan aldrig ta slut. Seriöst, hur kan en sån stolle få leva runt? Kan ingen ta fram räknedosan och räkna ut hur mycket han har kostat kommunen i rena extrautgifter. Är ganska säker på att det är både en och en annan sjukvårdare som får gå hemma pga av den här stollen.

• svenne

svenne

Medlem
    30 november, 2009 vid 11:28 som svar på: Starboard GO 155

Ett bättre alternativ är att fråga här på Konfen, det finns till och med ett fraktforum. Några symboliska hundralappar för extrajobb och soppa så har du din GO hemma på ett säkert sätt.

• svenne

svenne

Medlem
    26 november, 2009 vid 23:29 som svar på: Epoxy
    Yann;590200 wrote:
    Skiljer det mycket på olika typer av epoxy? Köpte epoxy i en båthandel men den var sjukt svårslipad jämfört med polyester. Ska det vara så?

Jajamänsan. På båda frågorna.

• svenne

svenne

Medlem
    26 november, 2009 vid 20:49 som svar på: Epoxy

http://epoxibutiken.se/
    NM:s direktförsäljning.

• svenne

svenne

Medlem
    26 november, 2009 vid 18:25 som svar på: Tips om vågridning
    poppo;590162 wrote:
    röd linje går nog bort. att rida på utvägen funkar med kite, men knappast w-surf!

Varför inte? Jag gjorde det i alla fall flera gånger i somras. Det handlar nog mer om var man surfar. Tillräckligt lång linje så… 🙂
    Istället för att chicken-gippa på väg ut så gjorde jag som den röda linjen. Det blir DTL fast inte clew first i bottensväng. Lite muppigt fast absolut görbart om vågen funkar.
    Absolut så är det bättre att ta sig över, hämta höjd och gå tillbaka på rätt sätt.

• svenne

svenne

Medlem
    26 november, 2009 vid 11:05 som svar på: kolfiberhjälp
    P Malmkvist;590025 wrote:
    När man håller på med epoxi och kolfiber måste man vacumsuga eller applicera ett jämnt tryck över ytan(väldigt svårt på större yta) för att luften ska pressas ut.. Gör du inte det så blir det reaktion hos luftbubblorna i epoxin och det kokar och pärlar sig.. Ska du laga en spricka eller bara få kolfiberlook? Ska du laga en spricka så varva glasfiberväv och långtrådigt glasfiberspackel istället..

Jag vill inte säga det högt, men nu är du ute och cyklar. 😀

• svenne

svenne

Medlem
    25 november, 2009 vid 19:46 som svar på: kolfiberhjälp

Kontakta mig direkt så kan jag nog hjälpa dig.

• svenne

svenne

Medlem
    25 november, 2009 vid 08:33 som svar på: Starboard GO 155

Hej Erik!

Jag har seglat Tornado i mängder och tro det eller ej, men du kommer att ha stor nytta av att ha kört med din katta. Du har en helt annan segelkänsla än den gemene nyburgarsurfaren.
    155 liter är stort och det är bra om du har dålig balans eller känner att du är helt rudis, men återigen så tror jag att du har en bra känsla för riggen och vill du segla i lite hårdare vind så är 155 stort. MEN, om du vill ha en lättseglad bräda som går igång riktigt tidigt i lite vind – köp 155:an och ett rejält segel på sisådär 7,5-8,5 kvm. Skaffa också ett mindre segel så att du har möjlighet att åtminstone öva när det brallar i.

Lycka till!

• svenne

svenne

Medlem
    24 november, 2009 vid 15:55 som svar på: Två veckor – vart åka?

Jag tror att SA är svårslaget när det gäller prisvärt-faktor. Om du ändå inte har familjen med som klagar på sand i nyllet och ingen bil att shoppa med, vad är det då som hindrar dig? 😉

• svenne

svenne

Medlem
    24 november, 2009 vid 09:31 som svar på: Ordningen i sociala grupper

Jag måste vara abnormt osocial. Vad yrar ni två om egentligen?

• svenne

svenne

Medlem
    20 november, 2009 vid 09:25 som svar på: WEED FIN discussion with C3
    andersbq;589035 wrote:
    Skulle säga så här: när man slörar i 40 knop (drygt 20 m/s fartvind framifrån) och har 15-17 m/s riktigt vind snett bakifrån, så blir det typ 3-4 m/s vind snett framifrån kvar, det är nästan vakuum men inte helt. Att ha fartdräkt för 3-4 m/s kanske gör någon promilles skillnad.

Nej, det blir det definitivt inte. Det blir ”nästan vindstilla” (dvs dynamiskt flöde saknas och du befinner dig nästan uteslutande under statisk belastning), men nåt vakuum får du leta noga efter.

• svenne

svenne

Medlem
    19 november, 2009 vid 11:58 som svar på: Stockholm Fredag.

Dalarö, fredag förmiddag säger ni?.. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    18 november, 2009 vid 21:21 som svar på: WEED FIN discussion with C3

Att hämta teorier från naturen är ju populärt lite här och där, men precis som gubbarna på Ultra Maui Fins säger så har fiskfenor inte samma syfte som en brädfena.

Och jo, jag rattar en del fenor för tillfället. Dessvärre käkar G10 fräsar som en annan käkar knäckebröd till frukost. Nya, dyra, jättehårda pinnar är beställda…

• svenne

svenne

Medlem
    17 november, 2009 vid 10:08 som svar på: V70 Challange geografitävling

Onödigt raljerande om världens sämsta hemsida som börjar på Face…

Sida 116 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA