svenne
Forumsvar skapade
-
Wow! Tack Jesper, du gjorde helgen!
Parkinson sista poängplockning… …om jag var en tiondel så duktig skulle jag vara nöjd. -
Xavier;591255 wrote:Ok. så här gäller proffsjobb och ingen lek med printern hemma 😉 Då ska jag fundera lite mer innan jag slår till.
När jag kollar på Goyan jag lagar nu (Custom 84 -09) så tycker jag mig se att filmen ligger på hela däcket. Det ser ut att ha fungerat bra, men är drygt när man ska laga för filmen har gulnat i solen trots att den ligger under halkskyddet (som man hade hoppats hade haft UV-skydd). Så en blekning med oxalsyra biter liksom inte och brädan ser lite gul/solkig ut på däcket…
Ta en bild på det du vill fixa och mejla mig så kan jag säga hur jag skulle ha löst det.
-
Mattias grafik är printad hos Arkitektkopia, mest för att han fick hjälp av en som fixade trycket. Det beror annars helt på vad trycket ska användas till, dekorprint inomhus brukar ha lite sämre hållbarhet än till exempel print för utomhusbruk (bildrapering, fasader, fönster etc). Grafiken är printad i en sublimeringsplotter som skriver på plastfilm och klistret på baksidan nyper rätt ordentligt så det finns ingen chans att dra loss filmen och sätta om. Däremot är den väldigt följsam och går att sträcka rätt bra innan den går sönder, så med lite tålamod är det ganska smidigt att sätta dekorfilm.
Utomhusfilm behöver inte lackas, men på en bräda så lackas den den ändå för att få på halkskyddet. Finns ingen anledning till att det inte skulle gå att sätta grafik på railen, både Starboard, Fanatic och flera andra drakar har eller har haft brädor med film hela vägen runt.Kolla med printcorner.se (otroligt bra namn förresten) som jag har använt tidigare, eller vilken dekorfirma som helst. De kan oftast skriva på film.
-
svenne
Medlem4 december, 2009 vid 11:58 som svar på: Över 30 och skulle vilja börja åka skateboard?Fuck yeah! Kör hårt, skate är förbannat kul och ger dessutom skönt surfig känsla som övar in rätt feeling för att svänga med stil på surfbrädan när det blåser. Jag kan verkligen rekommendera en bra longboard, och lär dig att [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=qcQpcvkylGs”]YouTube- How To Coleman Slide[/ame] så är du hemma!
-
Ola H.;590980 wrote:Fast det är nog en custom att döma av rockerkurvan (hyfsat rejäl). Jag tror att productionsvarianten har en variant av deras fsw-rocker om jag inte är felunderrättat.
Coolt att Quatro kommer finnas i Sverige i alla fall och de passar perfekt hos Ohana.
Ja, den som du och jag pratar är en custom. Den har en wave-rocker, men faktiskt till och med planare på mitten än förra årets twin-modeller (den beter sig tydligen skitbra i vattnen och är lättplanad). Det skulle vara intressant att se skillnaden på den och de som nu Andy kommer att sälja. Det finns en del distinkta skillnader på ”vår” custom-Quatro överlag som jag gärna skulle vilja se på en prodbräda, hoppas de vågar gå linan ut. 🙂
-
Jesper_B;590995 wrote:Jävig som en tok – av boards blir man dock inte klok!
Dagens, eller till och med årets visdomsord!
Quote:PS: Det råder dessutom nog lite begreppsförvirring här. Twinser är i min terminologi en fyrfenig bräda där bakre paret är störst, lite som en 2+1 på en longboard eller lite äldre trusters där mittfenan också är lite större än sidfenoran, fast i twinserfallet mittfenan delad i två. Quad är tvärt om när framfenorna är större än bakfenorna.
…Tyvärr så har vindsurfingterminologin löpt iväg och skapat egna begrepp för vad som är Quad eller inte. Jag håller med om att Starboard är de enda som har en Quad om vi skulle se på den ur ett vågsurfingperspektiv. Men eftersom 99 % av alla som vindsurfar aldrig har stått på en longboard så är fyra = fyrhjulsdrift = fyra fenor = Quad.
Tyvärr. -
surfmeister;590963 wrote:Är de ngn som vet ngt om Quatro Quad?
…Jajamänsan! I sann industrispionageanda så har jag under mystiska omständigheter fått den uppmätt och CAD:ifierad. Hur det har gått till ska du skita i, och vill du ha en Quatro ringer du Andy.
Fast, om du vill ha en custom kan du ringa mig. 😉 -
Mjaa, nu är det inte iofs något problem att airbrusha en bräda, jag har nog två-trehundra bilder på brushade brädor. Fast just den här grafiken är printad på film.
För övrigt så är det vita 2K solidlack, den lär tåla en hel del. 🙂 -
Hmmm… Min fru är en jäkel på rodd, hon skulle ta topp 30. Än värre är att hon har utmanat mig, det känns 10000 ggr jobbigare än att kämpa mot er lönntjockisar. 😉
-
Svinet;590757 wrote:
Ifall den är i sjysst skick sär det en bra bräda, jag köprekommenderar!
-
svenne
Medlem30 november, 2009 vid 23:24 som svar på: Mr Hilarp in action IGEN, dock inte mot surfare.MacEdu;590633 wrote:Verktyg:[IMG]Klumpigt jänkeskrot[/IMG]
Mjaaee, efter några tiotusen skott på skjutfältet så skulle jag säga att det är inget bra val. Pippifågel skjuts bäst med hagel. Eller hur tänkte du nu?..
-
Jag vet i tusan om jag skulle säga att en dålig växellåda ger hackig gång. Antingen börjar den att sjunga, bli svårväxlad, ”knastra” eller rycka utav bara helvete, och då har du blåst ett drev.