Forumsvar skapade

Sida 134 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    8 juni, 2009 vid 23:15 som svar på: Boardcorner goes egenproducerat

Och vi grejar på för fullt. På sistone har jag hjälpt Jonas som driver Bluebottle att installera en ny shape-maskin hos en annan brädtillverkare som är rätt stor här (Red Eye surfboards). Extremt mycket Top-of-the-line, bara Bosch och Isel-grejer rakt av och allt rattas med en helt ny version av BoardCAD (som dessutom Jonas ligger bakom, jag kör samma program i min maskin hemma i Svärjet).

Men satan, grabbarna på Red Eye kan sin sak. Spana in grafiken på brädorna – som är gjord för hand!

Mer bilder från Red Eye finns här.

3609106954_1c9117a88b.jpg

• svenne

svenne

Medlem
    7 juni, 2009 vid 23:03 som svar på: Bränslefilter

I motorrummet, passagerarsidan. Stor svart eller alu-färgad termos.

• svenne

svenne

Medlem
    4 juni, 2009 vid 11:35 som svar på: Har du någon gång fastnat ute på "havet"?

Jag surfar aldrig utan upphalslina numera. Den har räddat mig ett par gånger som nödsnöre för att kunna packa ihop grejer ute på vattnet.

• svenne

svenne

Medlem
    4 juni, 2009 vid 11:31 som svar på: Lönar det sig att beställa bräda från USA / Hawaii?

Och imorgon fräser vi ett par såna här i Portugal, ja om det inte är lika bra surf som igår och idag för då kanske vi gör det på lördag istället. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    4 juni, 2009 vid 08:00 som svar på: Våtdräkt som luktar rutten grävling!

Grönsåpa och ättiksprit funkar finfint.

Å andra sidan har jag en polare som kör sina skinnställ i tvättmaskin, så va tusan…

• svenne

svenne

Medlem
    4 juni, 2009 vid 07:56 som svar på: Bättra på greppet på brädan
    Knatte;550888 wrote:
    Funkar det inte att bara rugga upp ytan med slippapper och se om det inte blir greppigare? Har aldrig testat själv, men misstänker att ytan blir greppigare om du ruggar upp den. Testa med medelgrov slippapper och se vad som händer:laugh:

Se där, svårare än så är det inte.

• svenne

svenne

Medlem
    4 juni, 2009 vid 06:29 som svar på: Bättra på greppet på brädan

Slipa ner ytan eller byt ut.

• svenne

svenne

Medlem
    28 maj, 2009 vid 15:50 som svar på: Bruten fotled. När på vattnet igen?

Är det någon du ska lyssna på i den här tråden så är det Argulander. Allt annat är faktiskt ointressant.
    Varför? För att det är så.
    Och tror du mig inte så kan du söka på ”överläkare”…

• svenne

svenne

Medlem
    27 maj, 2009 vid 07:53 som svar på: 3,7-pungdrag och sjukt snabba vågor.

Ååååå så nåra te

• svenne

svenne

Medlem
    25 maj, 2009 vid 20:55 som svar på: Boende Haga Park
    strandnära;548546 wrote:
    http://www.strandnara.com Strandnära Sandbergens Vandrarhem, boende från 175 kr/pers, nyrenoverat. café under säsong, frukostbuffe för 60 kr. ett par minuter från haga. hett tips från oss på Strandnära!!

Strandnära är sketabra, jag kan verkligen rekommendera!

• svenne

svenne

Medlem
    25 maj, 2009 vid 19:28 som svar på: Bra hotell Gardasjön?
    2fast4u;548521 wrote:
    Grymt tips Svenne! Jag ska absolut forska i det där lite mer när jag är på plats. Nu blev det the easy way out med ett hotell iaf, det gäller ju att få en positivt inställd fru till resmålet = fler vändor dit framöver.

Men det är just därför ni ska bo på Agri. 🙂
    Torbole är lite mer stad och rörelse, helt okej att bo där med.

• svenne

svenne

Medlem
    25 maj, 2009 vid 18:21 som svar på: Bra hotell Gardasjön?

Skit i hotell och boka rum på något av de Agriturismo som ligger på östra sidan. Skitbra boende, bra (hemmaodlad) hemgjord mat ingår oftast och mycket lugnare än uppe vid surfet. Tyvärr har begreppet Agriturismo blivit lite fragmenterat av att flera organisationer sköter bokningar osv. Ring eller mejla till turistinfon i Verona istället, så hjälper de dig. Det finns ett som ligger här som är riktigt bra (de pratar inget annat än italienska, kanske ett ord tyska eller två, kan vara värt att veta om du ringer. Däremot inga problem att teckenspråka sig fram på plats). Byn har några sköna fik, ett hotell med bra bar om du vill klämma en öl eller två efteråt.

Vi är minst en gång om året i Italien och bor alltid på Agriturismo. Om du tänker stanna en vecka och resa runt så är det helt klart värt varenda € att gå in i en bokhandel och köpa en av de större oberoende Agriturismo-böckerna. Fråga vilken som är bäst och köp den. Du sparar lätt in de pengarna och får äta sjukt god mat och oftast lokalt rödvin därtill.

Mera Italien till folket! 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    24 maj, 2009 vid 21:36 som svar på: NV Lördag Sthlm

För egen del har jag vågsurfat i flera dar så jag har träningsvärk överallt. Dessutom har jag testat SUP för första gången och det var ta-mä-tusan skitkul.
    Ville bara gnugga in det lite. 😉

• svenne

svenne

Medlem
    24 maj, 2009 vid 13:18 som svar på: Välja rigg
    Knatte;548259 wrote:
    Simmer gör bra och skapligt prisvärda saker, så du kan lugnt köra vidare med Simmer om du så önskar..

Men crossover är väl inte helt rätt för en futura väl?? Det finns ju helt klart bättre segel om du skall segla freeride. Zero seven/X-type/X-cam eller liknande lär ge dig med fart/tidigare palning och bra höjdtagning..:tongue:

…åååh där håller jag inte med. Min erfarenhet av CO är att det planar väldigt tidigt. De har inte samma fartpotential som ett freeride, men om du ska börja hoppa runt och kanske testa lite våg framöver så säger jag: köp ett nytt CO!
    Dessutom kan du seglen så varför byta?

Eller, måste du köpa nytt? Det mesta går att laga.

• svenne

svenne

Medlem
    24 maj, 2009 vid 11:33 som svar på: Hjälp! -Hur ladda ner Flash-video från nätet?
    Markforce f.d. Markram;548248 wrote:
    Tack för förslaget Svenne.
    Men
    Tyvärr så är jag en tönt som kör internet explorer och
    behöver lösning som funkar med det.
    Några förslag??

Fel tänkt, installera Firefox och få en Internet-är-nu-bättre-upplevelse. Det är gratis, så varför inte?

Sida 134 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA