svenne
Forumsvar skapade
-
Johan-Svenne: 1-0.
Postade samtidigt… 🙂 -
Eller så visar du att du bryr dig, så kanske du får börja kajta där igen.
-
Högtak, fulballare än så kan det inte bli. 🙂
-
Klubben;541854 wrote:Inget snack om att de blir att inhandla vågbräda! de e första prio när man kommer ner ju 😉
-
Jag har mejlat till Blocx, men inget svar. Orkar f*n inte regga mig på ett forum till…
-
Kolla med den här killen om du får låna bilderna för ett gott syfte. http://www.flickr.com/photos/mlowry/528733814/

-
Jag åker på fredag och kommer hem i slutet av augusti. Du missar den bästa perioden men jag tror inte att du kommer att bli besviken. Men se för tusan till att skaffa en vanlig surfbräda. Hela kusten utanför Lissabon är full med surfbara vikar.
-
enilss20;541422 wrote:Vad är det för anledning att ha fenorna långt ut på kanten på en vindsurfbräda? Min erfarenhet är att när man surfar så har man en fenplcering långt ut på kanten eftersom man behöver grepp då vågen är betydligt brantare vid surfing än vindsurfing. När man surfar fleckare vågor får jag känslan av att man använder centerfenan mest och när vågen bratnar upp så börjar man använda sidofenorna.
Du gav ett svar på din egen fråga.
Först:
Vad är det för anledning att ha fenorna långt ut på kanten på en vindsurfbräda?
Och sen:
…å har man en fenplcering långt ut på kanten eftersom man behöver grepp då vågen är betydligt brantare…Du behöver helt enkelt bara testa att vindsurfa i brantare vågor, eller lägga ner mer. 😉
-
Ok, jag har många cyklar, men jag känner inget behov av en sån där. 😀
-
Berget är ett känt klätterställe, jag vidarebefordrar.
-
Du är knäpp på riktigt. 🙂
Mycket galet. Mycket bra. -
Eller så slänger man upp en notis här på konfen och bjuder några hundralappar för soppan.
-
Men hallå, byta låda för att ett drev går sönder? Köper du nytt badrum när kranen läcker? 😉
-
Jag hoppar också in och håller med GetWet och Mike (Micke å Mike, Piff och Puff, Helan å halv…), trots att jag själv gärna kör VW. Jag har haft två Reänullt-bussar, fula som stryk men de är löjligt lättmekade och det har som sagt stort skåp. Om jag inte kommer ihåg fel så var det ståhöjd i den gamla grönsakstransportören. Och ja, billiga som tusan.
Men vad du än gör, köp INTE en Renault med 4-hjulsdrift. Då är skåpet mindre än Folkans och det är alltid strul med växellådorna på dem. -
LARRY;540600 wrote:Idag onsdag 15 april läste jag mer om detta. Ilija Batjan, Nynäshams komun, säger att om det inte löser sig på annat sätt sätt tänker Nynäshamns komun köpa loss revudden med sin förköpsrätt. 17 miljoner lär det kosta.
Torös vänner borde kunna nyttja detta för diskussion om Örudden. Den borde ha lika stora almänna intressen. Med sådana resurser borde man kunna hitta en lösning med nuvarande ägare av Örudden(som vill sälja vad jag har förstått) så att almännheten kan fortsätt att vara där.
//L
Det händer visst grejer under ytan, det ryktas en del om att det som sägs offentligt om ”vår” udde inte riktigt är det som kommunen sedan gör. Det finns dessutom lösa rykten om att det dealas om ett bygglov för att få ett bättre pris på udden… Stämmer det är det rena rama öststatscirkusen.
Några av de mest insatta på kommunen, som dessutom tycker att Torös vänner är bra, kommer att sluta under året. Så vi tappar det stöd vi har på kommunen. 🙁
Hoppas att de som kommer i efterhand är lika bra.