svenne
Forumsvar skapade
-
@Lars_K 529923 wrote:
Det är alla år med Starboard som hämmat dej Ola. Varför shapea dina egna plankor när det regnar brädor över dej som du måste testa och ge utlåtanden om på diverse forum. Nä, säj upp ditt Starboard-kontrakt och börja med shaping på heltid. Jag lovar att köpa en Ola_H shapad custom om du gör det! 🙂
Gör du, även om det är jag som bygger den?.. 😉
-
RRD;529876 wrote:Vilket skönt nörderi! Du borde ju vunnit tävlingen i Sveriges Radio. Blir du inte osäker på vad du egentligen vill ha för bräda/or när du själv ska ta fram den?
Du har väl länge/alltid haft en nära relation till custom. Började det med TwoField o CLS eller?
//Magnus
Tveklöst ett missförstånd att Ola inte vann. 😀
-
Ola H.;529850 wrote:Så det gäller bara att hitta någon som bygger i Sverige också (tjena Svenne…). Eller så får de byggas i Portugal. Till nästa Mauitrip kommer jag givetivis också ha nå´t nytt på G.
Att Ola kan designa brädor är härmed bevisat.
Vi har pratat löst om att börja bygga custom i här hemma, och jag har långtgående planer på att bygga ”semicustom” framöver. Dessutom kommer jag hänga i Portugal i sommar och testa mina egna brädor (och bygga). -
[IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=43708&stc=1&thumb=1&d=1234280307[/IMG]
One handed WTF?! 😀
Jäkligt sjyssta bilder, ser ut att vara löjligt bra sessions ni får där nere.
Något varmare än Styret och Bananens äventyr… -
Du kan också testa en grövre skruv. Köpte en bräda av Pugge en gång som var omskruvad med riktigt grov byggskruv och de stropparna satt extremt bra. Köp vanlig galvad byggskruv med insexfattning, grövre än den skruv du har. Kapa av så att den är lika lång som originalet och sen är det bara att skruva i. Finns i alla välsorterade bygg/järnaffärer.
Om det inte funkar eller om du spräcker pluggarna kan du byta. Men det går förmodligen kanonbra med Pugge-tricket.
-
Du kan dra nya bäst du vill, bara de sitter skyddat.
-
Din tankventilation är packat ihop (vakuum, ingen soppa). Testa att köra med en trasa eller liknande istället för tanklocket.
-
Äsch då, det beror på vem man frågar. Marockaner till exempel tycker inte att Västsahara är ockuperat.
För övrigt grymma bilder!
-
Och har man inte spruta kan man pensla eller rolla ut det.
Har man dessutom lite epoxi hemma går det också. -
Joschen;528528 wrote:Som gammal jönköpingsbo förvånas jag över att inte ens Vättern har nämnts…den är ju ändå rätt markerande i Jönköping. NV bortåt vätterstranden alt. kraftig V är inte fel..fina hoppramper kan bjudas på!
Jag undrar, var tog Judo-Freddan vägen?.. Han borde väl ha massor med Vätterntips. Jag grävde fram hans hemsida och där finns en hel del om Vättern.
http://www.surfbussen.com/spotguidevattern.htm -
eliasson.filip;528383 wrote:jag har två brädor varav den ena har jag lite problem med spinnout, har dock minskat lite efter lite tips om hängtäcknik mm. men har frtfarande lite problem. brädan är en fanatic 2,58m 83l med us box. isåfall borde jag i början köra med fenan långt fram?
det bästa tipset som jag fattat är då att flytta fram fenan så långt det går (inte så mycket) och bara surfa på, försöka hänga neråt på fenan och inte få sido tryck.
stämmer detta eller är det något att tillägga eller ändra på?tack på förhand
filipDå kommer givetvis följdfrågorna: Vad är det för fena, vilken längd och vad hade du för segelstorlek?
-
@tsss 528310 wrote:
Sen vågar jag ju knappt säga att jag köpte billig Biltema kvalité till mitt lilla snowboard-projekt
Fultema-epoxi har elak härdare, så glöm inte mask om du använder deras kladd. Dessutom är Fultema-epoxi högmolekylärt, vilket innebär att det är segt från början och inte blir hårt när det har härdat. Det hjälper inte om man värmetoppar det. I mina ögon är det inte en lamineringsepoxi. Funkar säkert som lim men inte mycket mer än så.
-
Se där, en rejäl utgrävning. 🙂
Du har för skarpa kanter mellan lagren, som det ser ut nu kommer du inte ha något överlapp för den nya epoxin och fibrerna att fästa mot och det kommer att spricka igen. Försök att slipa upp ytterligare så att det blir flackare skarv. Helst ska du ha två centimeter eller mer av varje lager innan nästa tar vid.
Typ så här: