svenne
Forumsvar skapade
-
F*n va nice. Fixa en tagg, spela poker med tarotkärringen OCH käka pepparkakor! Är planeten-Venus-kortet mer värt än Klöver knekt?
-
Ja, brädan ska stå med sprickan uppåt. Och nej, det tar inte flera månader. Rekordet för en bräda jag har lagat är 5 veckor och den var blöt. Dessutom hade det gått fortare om jag hade värmt upp den.
-
Varmt, och länge. Du ska definitivt inte ge dig på med pistolen. Du kan däremot ha en kupévärmare eller liknande stå på och värma brädan och omgivningen. Du lär nog behöva ha brädan stå på ordentlig torkning ett par veckor till.
En bastu på 40-50 grader i några dagar brukar göra torktiden betydligt kortare. Du får inte gå varmare än så! -
Åk dit och ta barnen med dig. Det är säkert 30-40 svenskar till som åker ner och flera med barn.
-
hakuna;516692 wrote:Hur lång är sässongen i Belgien, ett par mån. längre än Sverige?
Ingen som har varit i typ Biarritz och kan rapportera om det finns någon vindsurf där?
Niclas
Jag känner några belgare som vindsurfar och de surfar året runt. Dessutom ofta.
-
sailorstiffrigg;516274 wrote:Tvärr är Tornadon borttagen från OS 2012. Ett idiotiskt beslut enligt min åsikt. Jag vet inte orsaken till detta.
Ja, och den är inte ersatt med någon annan flerskrovsklass. Jäkligt tråkigt, men kommittén verkar köra sitt eget race så jag är inte förvånad. Jag tror att om de kunde så skulle de kapa alla segelklasser helt, det är inte lika publikfriande som till exempel BMX…
-
Joachim_Larsson;516225 wrote:Vem är kommerisellt mäktigast i vindsurfingvärlden, det är bara att se vilka klasser som ligger bakom OS-klasserna, är det så att vi har större chans i FOD var det synd att det inte blev detta.
//Joachim
Det där är inte ett hållbart argument, i sånt fall skulle OS haft F18 eller Hobiecat som klass istället för Tornado. Men Tornado är klassen som gäller sedan flerskrov började seglas i OS.
Dessutom stod Starboard för FOD, och de är definitvt en av drakarna. Formula har varit och är den stora surfklassen. RS-X är ett fiasko.
-
Tatuera ärret blått och lite vitskum framför. Häpp! Maui en bra eftermiddag!
Byt ut blått mot bajsbrunt och du har Rullsand. -
argulander;515317 wrote:Skulle passa mig ytterst länge innan jag lät någon operera mig i Venezuela…. Bättre att åka hem, och göra det här om det är nödvändigt.
De allra flesta frakturer i axelregionen kan fö behandlas utan operation.Klas
DanneMan;515331 wrote:Venezuela har väl minst lika bra sjukvård som sverige! ett land som cuba tex är ju världsledande inom sjukvården .. såg nått program om det för nått år sen..problemet i Jeri är ju att dom inte har nånstans att operera 😉Jag kan inte låta bli att tro mer på Klas i just den frågan. Är inte säker, men det kan ha att göra med att han är i branschen så att säga. 😀
-
MWP;515318 wrote:Super schysst ställe var nere för en månad sen på bröllop.
Enligt brudgummen blåser det alltid från något håll.
Dock inte när vi var där.Men siktar på att flyga ner i påsk med surfprylar
och gratis boende så klart hos brudparet 😉 MWPGör du rätt i. Skönt ställe, det blåser ofta och sandudden gör att det blir bump’n’jump på ena sidan oc tokplatt på andra.
-
Bryta axeln är samma sak som att bryta nyckelbenet fast längst ut. Undrar varför det ska opereras, det är inget man gör i Sverige i alla fall. Men han kanske skadade själva axelleden?
-
Jag kan nog påstå att ditt guppande gör mer än du tror.
-
hampuss;513391 wrote:Tjenare
Kollade lite flaka tips på internet och hittade denna http://www.youtube.com/watch?v=lQhNoYMkKZI&NR=1
Är den lättare att lära sig än vanlig flaka?
Kan inte rå för det, men jag tycker att den ser riktigt skön ut. ”Flowig” på nåt sätt.
-
surfmeister;514939 wrote:Vilket underställ?
Ett vanligt från Stadium funkar hur bra som helst. Helly Hansen också. 🙂
-