svenne
Forumsvar skapade
-
Ola_P;479554 wrote:Fast blir det inte problematiskt om själva datan är överskriven (inte bara partitioneringen)? Skall man ta fram grejer som är överskrivna så behövs väl lite mer avancerade grejer, eller?
Nope. Det är sällan tillräckligt för att förstöra underliggande data. Jag har plockat fram filer på partionerade och ominstallerade diskar.
Bland annat en P-rulle. Det var roligt, men det tyckte nog inte han. -
Handy läser flera formateringar bakåt. Jag har plockat fram data från stulna omformaterade burkar.
-
Galenpanna;479528 wrote:Jag bor i Göteborg och har nog mest tänkt att bli en sån där ”surfa-nu-när-det-är-sol-och-blåser-litegrann”-surfare.
I sånt fall ska du INTE ha en så liten som 100 liter…
-
Och just ja, se till att inte använda sambo/pojkvän/hudbonde/loverboy som lärare. Fråga någon annan om tips och hjälp och behåll husefriden. 😉
-
Håller man sig innanför den vita bojen på Haga så bottnar man överallt. Visst är det svårare att dra rigg på 100 liter, men det ser inte ut som att tjejen ifråga är helt ovan på en bräda. Min fru drar rigg på min gamla 95-litare och hon har inte surfat sen Hedenhös. Helt klart att det underlättar med volym och jag tycker inte att det är lämpligt att börja på en sån, men Galenpanna verkar som sagt vara både lätt och på väg till bättre teknik.
-
Köp en hundralitare och hyr en större första dagarna. Rock on!
-
Slipa ner kanterna lite, använd en filler om du vill ha slätt.
Eller så hoppar du över det och kör vidare som det är, om det är slätt spelar ju ingen roll. Skit i skammen och ladda hårdare nästa gång. 😉 -
Om jag någonsin skaffar ett Superfreak, så lovar jag att det blir freakshow-rosa. 🙂
-
adde;479132 wrote:Ser ju bra ut Ola, synd att ni glömde packa ned seglen.
Det är ju just det de har gjort.
-
Det går nog, men blir mjukare i toppen. Dra inte fullt så mycket uthal som det är tänkt. Det går att rigga ett segel med mjukare mast för att kunna segla i mer vind. Jag har gjort så när det har varit byigt 7,1-väder.
-
Jag skulle vilja ha hela mastfickan i sån där röd konstpäls som alla hade på Puch Dakota-limpan. Skulle bli så fint mot det rosa.
-
Finns det i rosa så ge han det.
-
Det beror helt på vad för filsystem som läggs på. De flesta bättre klarar av att stänga av trasiga block och sektorer om det nyformateras.
Med Handy Recovery går det att koppla in hårddisken som en slav eller i ett USB-kabinett och läsa från den, trots att den har skadats ordentligt. -
Skippa skumplast och använd något hårdare material. Lexan, PC, PP, en hårdare gummilist eller en hårdgummiremsa är bättre. Allt som är klumpigt och sticker ut är bara i vägen.
Till exempel JP har (hade) ett originaltillbehör som är en plastsköld gjord av PC/PP som har samma form som nosen.