swe-496
Forumsvar skapade
-
Oooops….. Hade fel datum i skallen….Tur man kollar kalendern innan man skriver inlägg…..;)
-
Oåxen wrote:Hej!
Vilka regler kör ni vid slalomtävlingar?
Styrbors före babord etc är ju inte så svårt. Men här kommer några tänkta situationer:
När övergår man från att vara upphinnande seglare (d v s kör om bakifrån) till att betraktas som framförvarande?
Har ett svagt minne från mina tävlingsdagar, i slutet av 80-talet, att ens kropp skulle passera framförvarandes mastfot för att räknas som framförvarandes. Stämmer det?
Vem har rätt till väg runt bojen? Styrbord/babord?
HJÄLP!Tack på förhand
/ Patrik
—-Nu är det som så att det är din för som ska passera den andres mastfot. Då är du framförvarande båt/bräda—-Man har etablerat ett överlapp som det så fint heter…;)
Man ligger ju på samma bog när man rundar bojen så då är det upphinnande som gäller har jag för mig.
När du har kommit runt bojen så är det styrbord/babord som gäller igen. Kör man downwindslalom så uppstår inte styrbord/babordsproblemet. Kan tänka mig att slalomregler finns på http://www.formulawindsurfing.com Leta lite där så hittar du nog vad som gäller vid rundningar -
Redan klappat o klart…Gjordes igår kväll;)
-
Det är inget fel på bommen.. Har Vindsurfing.se´s bommar. Det blir så när uthalet är spänt. Brukar trycka in den övre ”armen” med handen samtidigt som jag spänner åt igen. Funkar bra, men lite tungt som sagt. Den övre ”armen” går emot den undre när man spänner åt om man har utahlet spänt. Det är det som gör det tungt att spänna åt. Har inte haft det ”problemet” om jag har haft löst spänt uthal. Om jag ligger i vattnet och får det ”problemet” sätter jag ett knä mot bomnocken så att jag pressar nocken mot masten samtidigt som jag spänner åt..
-
Snyggt lagat.. Trist att skummet smälte för dig. Men det lär nog hålla med marinepoxin du köpte…
-
Det tror jag också Jona…SM=domare på plats
-
Nån vind på G i Fituna Micke?
-
Sorry…Såg inte att det paketet var sålt redan….;)
-
Skulle nog rekommendera det andra paketet om han ska ha något av de två.
Ultra Caten i paket 2 är likvärdig med One Designen. Samma typ av bräda. Han får ju med en hel del sylar där. -
Kommer du Mac?
-
Nord – Nordväst är bäst vid Görvälnsbadet. Syd-sydväst bäst vid Kallhällsbadet vid Bolinderstrand
-
Ägandet funkar men handhavandet funkade ju sämre, så därmed går det ju att protestera iaf;) Kryphål är bra hål;)
-
Kommer nog bli ännu bättre på tävlingen nästa helg…;)
fd SWE 496 numer SWE 73
-
Jo jag protesterar om du använder GPS Jona…;)
-
Låter ju helt klockrent det som står i Championship Rules..Finns ju tidsgräns för hur lång tid det får ta för första bräda till kryssmärket och så vidare…