Forumsvar skapade

Sida 119 av 125
  • yann

yann

Medlem
    26 april, 2006 vid 20:22 som svar på: Hjälp med val av bräda.

Hej igen!

Det är en perfekt nybörjarbräda. De flesta börjar på en minimal men det är även en bra bräda att behålla när man blir lite duktigare för de små dagarna när en shortboard ger för lite bärkraft.

Vax köper du på närmaste surfaffär så för dig blir det Surfers Paradise i varberg men jag slänger med en kaka vax i priset också så har du allt du behöver :cool2:

Leach = koppel för foten

Lite bilder när jag kör den i Varberg (foto Mathieu Turries, http://www.alohaphoto.nu)
    1.jpg
    3.jpg
    IMG_4970.jpg

• yann

yann

Medlem
    26 april, 2006 vid 10:09 som svar på: Island Island Island

Lite fler najsa bilder från Island surf här:
    http://www.iceart.is/?webID=1&i=41&s=72

• yann

yann

Medlem
    26 april, 2006 vid 08:30 som svar på: Hjälp med val av bräda.

Hej!

Har en perfekt hand shapead minimal för dig i mint condition inkl. boardbag och leach. 3500kr men om du slår till den här veckan kan jag sänka den några hundralappar.
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=7262&sort=1&cat=15&page=1

• yann

yann

Medlem
    18 april, 2006 vid 20:20 som svar på: Askim, vem av er tog hand om min bom?
    nic wrote:
    Yo! Vem av er tog hand om min naishbom i Askim idag?

nic
    Nu har jag den! Åsa tyckte det var mycket finare färger på dina linor än på mina så jag funderar på att behålla den.

• yann

yann

Medlem
    18 april, 2006 vid 11:28 som svar på: Vilka vare som va i uppsala o körde fyrisån…
  • yann

yann

Medlem
    12 april, 2006 vid 14:31 som svar på: Varberg imorgon

Jag är sugen på en premiär på fredag!

• yann

yann

Medlem
    30 mars, 2006 vid 12:02 som svar på: Surf på bali

Fråga Johny Reggie om han tycker att Balangan är ett snällt bryt…
    USER_197.jpg

Skulle inte vilja kalla botten på Balangan för flat. Jag har själv åkt ner i revet där med arslet före och sen fastnat med leashen på vägen upp. Detta var på mid tide. Men visst, det är inte korall förren längre in men jag skulle inte rekommendera det till en nybörjare såvida det inte är vågor under 1.5meter face och högvatten. Dessutom peelar den lite väl snabbt för en nybörjare.

• yann

yann

Medlem
    25 mars, 2006 vid 11:30 som svar på: Surf på bali

Ok, alla break varierar ju grymt mycket med tidvattnet. Själv surfade jag Uluwatu på högvatten min 5:te dag nånsin.

Finns ett annat snällt break 5min promenad söder om Cangu som heter Austrian Pointbreak. En vänster som i princip saknar pocket, bara mush och shoulder.

• yann

yann

Medlem
    24 mars, 2006 vid 10:11 som svar på: Surf på bali

Dreamland är ett snällt break men ändå inget beach break.
    Medewi ska också vara nybörjarvänligt men har själv aldrig varit där. Ligger för långt bort för en dagstur.

• yann

yann

Medlem
    8 mars, 2006 vid 15:55 som svar på: Surfzone Rules

Säg bara till Lena. Har lite olika brädor att välja mellan så vi kan nog hitta en som passar!

• yann

yann

Medlem
    8 mars, 2006 vid 13:25 som svar på: Surfzone Rules

Yann Hervy, goofey och 29 år gammal. Fyller gubbe i sommar 🙂 Bosatt i Masthugget och Majorna, Gbg. Är konsult inom webbutveckling, främst .NET.

Lärde mig surfa för 3 år sen i Indonesien. Nu ska jag tillbaka dit för tredje gången och räknar dagarna….100 dagar kvar idag!

Jag har hållt på med brädsporter i över 20 år nu. Förutom surfing så sysslar jag med:
    Skateboard – Sedan jag var 9 år gammal, periodare, mest miniramp numera.
    Kitesurfing – Sedan 1 år. Jag vet att det är gay men förbannat kul! Jävlar vad man flyger!
    Snowboard – 12 år. Min före detta nummer 1 sport, nu lågprioriterad till förmån för surfingen.
    Digital fotografering – Gött att vila mellan varven och ta bilder. Passar bra ihop med mitt webbintresse.

• yann

yann

Medlem
    7 mars, 2006 vid 09:44 som svar på: En Informativ halvdag om Vågsurfing.
    Maks wrote:
    Var inte så sjukt stiffa…

Maks wrote:
    Vill man vara en girig gringubbe …

Maks wrote:
    …och inte bara snacka massa skit …
    Inte konstigt att det blir lite upprörda känslor med den attityden. Respektera andras åsikter så kommer vi att respektera din.

Och förresten står sig crowden i Åsa ganska bra mot utomlands. Tänka på hur liten take off det är.

• yann

yann

Medlem
    2 mars, 2006 vid 17:29 som svar på: söker köptips om rip curl elasto

Det handlar ju inte om att man svettas så illa om fötterna att till och med våtskorna luktar illa. Snarare att vattnet ligger kvar så länge att det ruttnar. Lite som en gympahandduk man glömt ni vet 🙂 MIna 3mm har någon slags päls inuti som gör att de vägrar torka utan element, eller kanske tidningspapper då. Fast jag tvekar på att jag får ner tidningspapper ända ut i stortån…

• yann

yann

Medlem
    2 mars, 2006 vid 09:58 som svar på: söker köptips om rip curl elasto

Fast jag torkar inte själva dräkten på element. Den hängtorkar jag. Först ena sidan och efter 24-48 timmar vränger jag den å sen får den hänga tills nästa gång. Riktigt så dum är jag inte att jag torkar dräkten på element… 🙂

• yann

yann

Medlem
    1 mars, 2006 vid 17:22 som svar på: söker köptips om rip curl elasto

Torkar alltid mina skor och handskar på element. Är jul helt omöjligt att få de torra annars. Torkar antagligen ut gummit men hellre det än dojjor som luktar gammal-gubbe-på-bussen. Nu har jag ett par 3mm FCS-dojjor med någon form av ludd i som stinker fan. Hur blir man av med det?

Angående att RC’n är svår att få av och på….man lär sig! Speciellt det där Spiderman-knycket för att få dräkten över axlarna 🙂

Sida 119 av 125
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA