Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • irieman

    Medlem
    28 juni, 2020 vid 11:14

    Körde foil och 7.8, de flesta som var där igår körde foil, hade inte varit tillräckligt för vindsurf.

  • mrquality

    Medlem
    28 juni, 2020 vid 22:02

    Idag blev 7.8 och foil! 4 dagar på Fituna i veckan, kroppen börja blir trött nu. Super nöjd fick längst flyg tur idag även om att jag blir snart trött med foil pga jag spänner mig hela tiden under planing. Tisdag AW på Dalarö!!!!

  • daniel_bing

    Medlem
    29 juni, 2020 vid 13:10

    Var blir det bäst i morgon tisdag?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 juni, 2020 vid 13:53

    MÅNDAG – Strax för kl 14 drog SV-vinden igång i södra.

  • pete

    Medlem
    29 juni, 2020 vid 14:27

    MÅNDAG – Strax för kl 14 drog SV-vinden igång i södra.

    Herr Pelegrin, välkommen tillbaka! Dina skärgårdsrapporter är saknade – kliv ur det där jämrans Fesbok nu 🙂

    Ses på vattnet! 😉
    /Peter

  • pete

    Medlem
    29 juni, 2020 vid 15:21

    …men idag verkar Fituna ha dragit igång utan att fråga SMHI om lov; syd 6-8 fast proggen är kvar på väst. Skönt, det betyder att det finns hopp även dagar med skitprognoser 🙂

    Attachment Image
    Attachment Image
  • irieman

    Medlem
    29 juni, 2020 vid 21:47

    Nu ikväll blev Dalarö kanon, körde 6.0 och foil, hyfsat överriggad, 7.0 och slalom hade funkat kanon! Hoppas på repris imorgon.

  • daniel_bing

    Medlem
    30 juni, 2020 vid 20:13

    Drog till Fituna idag vid lunch. Fick vänta till 14 men sen blev det en sväng med 6,7. Glömde mitt hundkoppel vid en stubbe, så om någon ser det är det mitt 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    30 juni, 2020 vid 21:56

    Pete – Tack, har haft mastbrott och två kvaddade segel och därmed varit begränsad till ett gammalt 8.4 men hoppas snar bättring. Tisdagen var lurig då vinden kom med molnen men det såg hyfsat ok ut.

  • pete

    Medlem
    30 juni, 2020 vid 23:59

    Pete – Tack, har haft mastbrott och två kvaddade segel och därmed varit begränsad till ett gammalt 8.4 men hoppas snar bättring. Tisdagen var lurig då vinden kom med molnen men det såg hyfsat ok ut.

    Ja, vi var tiotalet vindsurfare på Torö o det var mestadels fint; det kördes mest segel mellan 5.5-6.5.

  • electric

    Medlem
    30 juni, 2020 vid 23:59

    Drog till Fituna idag vid lunch. Fick vänta till 14 men sen blev det en sväng med 6,7. Glömde mitt hundkoppel vid en stubbe, så om någon ser det är det mitt

    Jag trodde inte på Fituna idag (tisdag) pga (som jag trodde) för mycket väst i vinden. Därför drog jag till Farstanäs, som klarar SV-V.. Väl där vid 16-tiden upptäckte jag att vindmätaren på Fituna börjat visa nästan S med uppemot 10 i byarna! Oj, jag skulle åkt dit! Men nu var jag där jag var och fick “ta skeden i vacker hand”. Och vid 17-tiden började det dra rätt bra, så jag riggade 6.9 och körde en halvtimme innan det minskade. Väntade en kvart – och sedan hade jag bra vindsurf i ännu en halvtimme. Men trots min helt ok surftimme så kunde jag inte låta bli att ha lite ångest över att Fituna kanske varit bättre …
    /Lars

    • Detta svar ändrades 3 år, 10 månader sedan av  electric.
    • Detta svar ändrades 3 år, 10 månader sedan av  electric.
    • Detta svar ändrades 3 år, 10 månader sedan av  electric.
    • Detta svar ändrades 3 år, 10 månader sedan av  electric.
    • Detta svar ändrades 3 år, 10 månader sedan av  electric.
  • mrquality

    Medlem
    1 juli, 2020 vid 08:03

    Igår Dalarö levererade speciellt i början. 6.3!

  • Stefan_Foil

    Medlem
    1 juli, 2020 vid 09:26

    Var på Torö kärringviken igår och körde foil med min nya 96 liters jp 6,8 SUP och 4,5an. Körde även en längre repa utanför stenstranden och hälsade på surfarna när vinden vred mot väst och vinkeln blev lite taskig i K viken. Märklig vind, av och på, brallade tidvis i ordentligt i 30 min, sen dog vinden i 30 min och sen blåste det igen osv. Avslutade med 4,5 och 84 liters vågbräda. Sol hela dan och varmt i vattnet. Körde hela dan i badbyxor, blev lite kallt mot slutet men ändå helt ok.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 juli, 2020 vid 11:42

    TORSDAG – Vinden i södra vid 11.40 är mer på syd än igår och ser ut att ligga på runt 5-6 m/s, men det finns ju vindmätare som är mer precisa!😎

  • mrquality

    Medlem
    2 juli, 2020 vid 15:48

    Körde på Fituna sen imorse! Jag var överriggat pga proggen ändrade men folk kör 6.0-5.5 nu. Brisen är igång. Yeah!!

Sida 20 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.