Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed challenge Haga Park 17-19 maj

  • lbj

    Medlem
    12 maj, 2007 vid 06:42

    Ser fram mot det dukade bordet på stranden. Mums

  • pajas

    Medlem
    12 maj, 2007 vid 11:31

    Eftersom ingen verkar vara intresserad av köpa mitt slalom kit modell äldre kanske man skulle ta och testa vad det går för på Haga …. blir man mobbad om man kommer med prylar från början på 90-talet?

  • oscar

    Medlem
    12 maj, 2007 vid 12:24

    Pajas, det är mer coolt!

  • marden

    Medlem
    12 maj, 2007 vid 18:39

    jag kan ta med mina slalomprylar från mitten av 2000 talet så kan du köpa dom o bli mindre mobbad pajas:)

    har själv inte fått arselet ur o köpt en 35-36fena till mitt nya segel, kommer gustav eller nån annan va där o kränga grejer typ fenor

  • surferboy

    Medlem
    12 maj, 2007 vid 19:18

    @Mården 382778 wrote:

    har själv inte fått arselet ur o köpt en 35-36fena till mitt nya segel, kommer gustav eller nån annan va där o kränga grejer typ fenor

    Jag kommer ha med en del fenor och andra tillbehör som vanligt.

  • marden

    Medlem
    12 maj, 2007 vid 19:31

    va bra ta med en lämplig fena till min f2 sxs(de e grejer det:)) om vinden e klen så jag kör me 7,6.
    såg en lämplig? fjolårs lightning 35a på din hemsida
    om jag nu inte fått tag på nån innan dess

  • tobhed

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 19:13

    Varkar vara problem med saker i vattnet på Haga, det får ni ju fixa… (kolla kommentaren i inlägget)

    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=17297&uid=586

  • jester

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 19:43

    Det var ju det Pugge gjorde. 2 st färre att ha ihjäl… 😀

  • pugge

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 19:46
    tobhed;383226 wrote:
    Varkar vara problem med saker i vattnet på Haga, det får ni ju fixa… (kolla kommentaren i inlägget)

    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=17297&uid=586

    Precis, börja vimla av dessa otäckingar nu på Haga! Dom lixom hinner inte undan när dom ligger där i ytan och solar sig eller vad dom håller på med. Självklart så lyckas man ju klippa dom mitt på också så dom släpas med så man får trixa som fan för att dom ska släppa! Oftast så blir det ett och annat kastfall också.

    Vässar mina fenor nu just nu!!!

  • styret

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 07:18

    @Surferboy 382783 wrote:

    Jag kommer ha med en del fenor och andra tillbehör som vanligt.

    Gustav!

    såhär är det. På Haga Parks surfstrand så har vi ett avtal med surfers paradise som ger dom ensam försäljningsrätt på stranden. Du får alltså INTE sälja några fenor på stranden.

  • swe170

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 07:25

    Gustav!
    Det verkar som du får ta på dig din specialsydda Trench-Coat med stora innerfickor fyllda med (weed) fenor och smyga runt på parkeringen och göra upp dina ljusskygga affärer……

  • hstrom

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 07:36

    @styret 383589 wrote:

    Gustav!

    såhär är det. På Haga Parks surfstrand så har vi ett avtal med surfers paradise som ger dom ensam försäljningsrätt på stranden. Du får alltså INTE sälja några fenor på stranden.

    Gustav… eller så får du slipa till dom nån mm… så dom blir väldigt lätt beggade.. dra av en tia på priset.. o sälja dom som privatperson. Eller är det förbjudet att sälja begagnat med??

    Låter helt sinnessjukt i mina öron… låt dom få surfhandlarna sälja sina grejjer!

    Tycker det e grymt att det ordnas surftävlingar o gippon!

    Personligen hade jag gärna sett nån form av “mässa/utställning” från alla handlare på samma plats, så man lätt kan jämföra dom olika märkena….

    Bara en tanke som slog mig….

    Hoppas ni får fint väder o mkt vind så att det blir riktigt bra tävlingar!!

    Aloha!
    /Jonas

  • jester

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 08:05

    Löjligt… Vi lever i ett fritt samhälle… Men det är ju bara o traska upp till vägen så är det problemet löst.

    Naturligtvis hade man ju kunnat reagera om Gustav smällde upp en container bredvid SPs och parkerade där permanent.

    Yeye, det är vad jag tycker iaf…

  • styret

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 08:16

    Vad är det om är sjukt? Att vi låter en surfshop arrendera mark hos oss för att driva surfbutik som är en service mot seglara på Haga?

    eller att vi låter dom som är beredda att satsa och ha en fast markbutik på plats öppen stora delar av lågsässong och hela högsässongen få fördelen att dom ska få driva sin verksamhet tämligen ostört istället för att det ska komma utsocknes profitörer och slå mynt av helger med mycket seglare och event på haga?

    Fullt naturligt tycker jag. Skulle Wallens surfshop gå in och betala samma peng till oss varje år och visa samma engagemang för Haga så skulle dom också få sin del av kakan på stranden.
    Men skulle man låta folk komma och profitera på haga bara över storhelger så skulle nog vårt kära center på packa ihop ganska snart. Och den som säjer att centret på stranden bara är lyx kan ju komma och upprepa det när den har dragit av alla sina tampar eller har glömt sin sele hemma i stockholm.

    och oavsett vad ni tycker här så har vi ett skrivet kontrakt som fortfarande gäller, thats it.
    Och visst kan en shop sälja sina fenor som begagnade, men då har man bränt sin röst till att få komma tillbaka och ens dema sina brädor på haga park från min sida och fler med mej.

    En mässa har vi faktiskt disskuterat, alla shoppar är mer än välkomna att komma och visa upp sina produkter, ha demodagar med mera på Haga men försäljningen på plats går bort.

    Pär, sekreterare i ÖWC

  • basse

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 08:27

    @styret 383589 wrote:

    Gustav!

    såhär är det. På Haga Parks surfstrand så har vi ett avtal med surfers paradise som ger dom ensam försäljningsrätt på stranden. Du får alltså INTE sälja några fenor på stranden.

    Låter underligt i mina öron det där. Tur man skall till Klitmöller och slipper slita på längarna genom att svinga dem över huvudet!!

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed challenge Haga Park 17-19 maj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.