Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… :)

  • joth

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 06:38

    @JFR007 477032 wrote:

    Jag har precis fått hem en 212 och den är ju stor som ett hus! Man får in åtminstone två BGT31or i den. Jag kan ju inte segla runt med en ryggsäck på armen. Vad får er att tro att 210an inte räcker gott och väl?

    Art. nr 210 Small Armband Case längd: 155 mm omkrets 155 mm.
    Art. nr 212 Large Armband Case längd: 180 mm omkrets 190 mm.

    Har precis beställt och fått hem en 212:a efter att jag pajjat min 210:a. Tycker den är stor men bättre än den lilla. Nu behöver jag inte pressa i bilnycklar etc… (vilket säkert gjort att den gick sönder) Jag har en foretrex 101 och den försvinner i den men nu kan ju mobilen få haka på och kanske den där pilsnern badjanne funderade på 😀

  • klang

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 22:26

    @joth 485960 wrote:

    Har precis beställt och fått hem en 212:a efter att jag pajjat min 210:a. Tycker den är stor men bättre än den lilla. Nu behöver jag inte pressa i bilnycklar etc… (vilket säkert gjort att den gick sönder) Jag har en foretrex 101 och den försvinner i den men nu kan ju mobilen få haka på och kanske den där pilsnern badjanne funderade på 😀

    Hahaha… fick också min 212:a i dagarna, stoooor o fin….

  • kapten-k

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 22:58

    har gt-31 och 212a siiter och funderar på vilken kamera man kan få ner i den, mobil + gps +nycklar får ialla fall plats

  • billie

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 19:32

    @Carl R 485932 wrote:

    Jag hoppas få min GT-31’a i morgon, och sitter och kollar på programmen lite. Det står att det följer med “gratisprogram”: gps-results och RealSpeed å 2 mindre intressanta program. Det verkar som att RealSpeed är gratis, men GPS-results verkar ju vara shareware men det är omöjligt att få reda på vad det kostar? För jag antar att det inte följer med licenser med GPS’en utan bara en skiva med programmen?

    Det är prövoversioner som följer med. Men allt det där med betalning går att komma runt om man är sniken

  • carl-r

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 09:16

    Man kanske skulle kunna lägga till vad för kostnader som tillkommer när man ska gps’a i guiden?
    GPS = 1300-1900:-
    Minneskort = 100-250:-
    Vattenpåse = 400:-
    Program = 300:-

    Det är säkert inga stora summor för de som köper nya surfprylar men för en småbarnsfamilj med begränsad budget så är det ju trevligt att se hela bilden. 😉

    Jag köper en gps, “runt 1000 spänn va” är ju lite mindre än 2500 som hela kittet komplett blir va? Jag frågade om priset btw, inte om man kunde komma runt det. Jag tycker inte om att kostnaderna smusslas med så på respektive programs hemsida helt enkelt.

  • jester

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 17:25

    Och för de med begränsad budget finns begagnatmarknaden. Satsar man på att åka riktigt fort, så finns budgeten för att skaffa prylarna, helt enkelt…

  • carl-r

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 17:57

    Om man satsar på att åka liite fortare än förra gången då? 🙂
    Det var bara ett förslag att lägga till kostnaderna i guiden. Du/ni gör precis som ni vill.

  • jester

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 20:06

    Det som saknas är priset för programmen. Resterande nämns ungefärlig kostnad, eller en länk till aktuell affär. Lägger till kostnaden för programmet.

  • carl-r

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 20:21

    Tack för guiden förresten! 🙂

  • badjanne

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 06:43

    @Jester 486682 wrote:

    Det som saknas är priset för programmen. Resterande nämns ungefärlig kostnad, eller en länk till aktuell affär. Lägger till kostnaden för programmet.

    Bara så jag hänger med:
    Jag har inte köpt något program men väl reggat mig som Goldmember på GPS speedsurfing.

    Programmet GPSResults V5.47 var väl gratis?

    Tror ni på veckans prognos? upp till 22 m/s i Klagan

  • carl-r

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 07:31

    Tvärr icke…

  • jester

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 07:54

    Nej, inga av dom tre programmen som används idag är gratis. GPSResults är gratis första månaden.

  • kiters_se

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 12:31

    Har just köpt en! Helt strååååålande med all information! Tack!

    Peter

  • jester

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 12:40

    No problemo

  • haze

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 09:05

    Hur funkar den med MAC? Jag får den inte att funka alls:(

Sida 3 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… :)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.