• maglu

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 09:56

    Mmhmm, man fick en enda dag med is denna säsong (på annandagen), och en enda dag förra säsongen. Hade hoppats på mild vinter i år, så att skärgårdsisar kunde hållas “blöta ibland”…men nu verkar det vara fruset ända till finland… med en massa snö…

    Blir nog att skaffa Kite om man ska ska kunna få någon körning. Visst pirate går väl, men måste blåsa så mycket för att det ska vara kul på snö, så det blir för sällan.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 10:14

    Här neråt Mälardalen ligger det drygt 2 dm på Dalarö medan det bara är några cm en bit inåt Mälaren. Söderut från Stockholm och lite inåt landet verkar det vara gynnsamt läge.

    Var i kontakt med Västerås i dag och där har man någon form av frivlligorgnaisation som tydligen plogar omfattande banor för skridskoåkare. Det kanske är något att verka för inför nästa säsong. Annars är ju en variant att några går ihop och lägger en slant för att få en lång repa plogad med en fyrhjuling…?

  • radius

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 14:21

    Herr P,

    vet du om Västerås har fått någon snö sedan i helgen? Om inte så borde det vara liknande snöförhållanden som för två veckor sedan (1,20 in i filmen)
    [ame]http://youtu.be/A9JCapkOut4?hd=1&t=1m15s[/ame]


    Windsurfing at Boardtests

  • vindsokaren

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 17:03

    Verkar som Rasta.björkfjärden kan funka på sönd såg lite bilder och det var bara liite snö.
    åker nog dit.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 februari, 2012 vid 18:07

    Radius – Den jag talade med var inte i vår “branch” men han hade sett mycket isjakter och andra segel på isen. Testa att kolla mer Erolwi. Han bör ha stenkoll!

    Annars så tycker jag Du lika gärna kan ta Dig ned till Norrköping i morgon. Det verkar ju bli bra förhållanden och vi bör ju ställa upp när nu några vill arangera en tävling som är öppen för alla.

  • nyborjarsurfaren

    Medlem
    11 februari, 2012 vid 19:06
    vindsökaren;681326 wrote:
    Verkar som Rasta.björkfjärden kan funka på sönd såg lite bilder och det var bara liite snö.
    åker nog dit.

    Blir det körning imorgon?
    Vart ligger det?
    Hur mycket snö?

    Är sugen på att åka.

  • marden

    Medlem
    11 februari, 2012 vid 20:23

    här ligger södra björken …http://kartor.eniro.se/m/9rmiX
    verkar varit hyffsat idag…http://bygden.nu/isjakt/viewtopic.php?f=4&t=1439
    synd att vinden verkar bli vek.?
    herr p ser du någon blank is runt muskö ?

  • vindsokaren

    Medlem
    11 februari, 2012 vid 20:50

    Verkar fint där då drar jag dit imorgon.

  • radius

    Medlem
    11 februari, 2012 vid 23:56
    vindsökaren;681393 wrote:
    Verkar fint där då drar jag dit imorgon.

    Håller med, såg riktigt fint ut. Tänkte köra en stund imorgon. Hittar Rastaholms Alle på GPSen. Vart är det bäst att gå på? ) C

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 09:05

    ISRAPPORT HOSRFJÄRDEN SÖNDAG – Jag har inte varit ute själv men min mycket pålitlige granne (skridsko- och isjaktsseglare) säger att det går att köra på Horfjärden där det bara ligger ett par cm puder. Isen tål ton och är 12 cm.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 09:07

    ISRAPPORT BRUKET – Grannen säger att det på lördagen låg 4 cm is och att det kan ha byggt på till söndagen.

  • stoorfaen

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 09:52

    Herr P! Jag hänger gärna med ut idag! Vart tänker du köra? /Anders 0766-266265

  • kesoone

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 10:28

    Vars ligger Horsfjärden? Bom på spotguide och eniro och hitta. :S

  • vindsokaren

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 11:35

    Hittar inte heller är nu i årsta havsbad.

  • stoorfaen

    Medlem
    12 februari, 2012 vid 12:08

    Jag går också bom. Väntar nu på Ljusteröfärjan och hoppas på att utsidan på Norra är fint…

Sida 12 av 59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.