Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf ISBRÄDA – Idéer inför 2012!

  • boman

    Medlem
    15 december, 2011 vid 17:55

    Blir man sugen eller!? Gillar man speed och 4-medars så kan man ju alltid sno lite ideer från dessa grabbar dom verkar ha bra fart på all deras filmer..

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=wZNxKK9NJts&feature=related”]Wequaquet Speed Sunday – YouTube[/ame]

  • gnsmk

    Medlem
    15 december, 2011 vid 18:47

    https://picasaweb.google.com/DeanWithrow/TheMamba där är den svarta brädan i filmen i bilder, han har även gjort en som han kallar black Panther som ser likadan ut ?

  • boman

    Medlem
    15 december, 2011 vid 20:48

    Shit den där bakre Veloz X-5 trucks var nytt för mig!? dom måste jag pröva!

  • gnsmk

    Medlem
    15 december, 2011 vid 21:17

    Någon som testat att göra egna ” trucks” alá Hiberna med en stor gummibussning i mitten bara ??

  • vindsokaren

    Medlem
    15 december, 2011 vid 23:08
    gnsmk;677613 wrote:
    Någon som testat att göra egna ” trucks” alá Hiberna med en stor gummibussning i mitten bara ??

    Vet ej någon .kommer att köra med 50 graders longboard truckar RAndal 2
    I vinter om bara isen kommer

  • vindsokaren

    Medlem
    18 december, 2011 vid 18:49

    Brädan uppdaterad med nya truckar och rostfria detaljer.

    vervy.jpg
    undervy.jpg

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 december, 2011 vid 19:12

    Den var riktigt tjusig och ser ut att bli en rejäl utmaning för andra brädor i vinter. Man skulle kunna tro att den var fabrikstillverkad. Du får väl återkomma med den i full aktion!

  • gnsmk

    Medlem
    18 december, 2011 vid 20:06

    Riktigt snygg =). Nu är jag inne på mitt tredje projekt : snowboardbräda. Nån som har tips på hur lång fenan ska vara och var den ska sitta, ska den sitta direkt efter böjen på brädan ? Fenan ska vara rörlig för bästa grepp mot isen. Jag tänkte bygga en bräda som står på klossar på snowboarden för att komma upp från snön, eller behöver man inte det ? Jag tänkte att skorna kommer ge stort motstånd när snöns väller in över brädan. två strömlinjeformade klossar minskar motståndet rejält.

  • bicless

    Medlem
    19 december, 2011 vid 00:02

    Vindsökaren är ju yrkesman så hans grejer borde se ut som fabrikstillverkade med tanke på vilka maskiner han processar den i.
    Orkar man inte bygga själv kan man förutom RAD/pirate brädorna (1 skena) köpa Sharp4 4-medars brädorna på surfspot (dvs de som vindsökaren gör). Eller lösa skenor. Eller lösa truckar. Finns lite av varje om ni saknar nått i ert bygge.

  • jps

    Medlem
    19 december, 2011 vid 18:48
    gnsmk;677812 wrote:
    Riktigt snygg =). Nu är jag inne på mitt tredje projekt : snowboardbräda. Nån som har tips på hur lång fenan ska vara och var den ska sitta, ska den sitta direkt efter böjen på brädan ? Fenan ska vara rörlig för bästa grepp mot isen. Jag tänkte bygga en bräda som står på klossar på snowboarden för att komma upp från snön, eller behöver man inte det ? Jag tänkte att skorna kommer ge stort motstånd när snöns väller in över brädan. två strömlinjeformade klossar minskar motståndet rejält.

    Strunta i klossar. Kolla fenplacering mm här [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=47528″]JPS Windski 4 – sista för i år kanske 😉 – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

  • gnsmk

    Medlem
    19 december, 2011 vid 19:25
    JPS;677867 wrote:

    Din fena kan ju sitta nästan längst bak för att den inte är böjd bak. Min är böjd bak. Sen tänkte jag göra rörlig fena. ska den vara lika lång som en långfärdsskridsko ungefär ? och i formen av pirate / radbräda fenan ? behövs rörlig fena ? Hur djup snö klarar den brädan ? väller inte snön upp över skorna när det är djupare snö ?

  • gnsmk

    Medlem
    19 december, 2011 vid 20:00

    http://www.swiftsport.cz/eshopen/ här är nått liknande som jag tänkte mig

  • kinetic

    Medlem
    20 december, 2011 vid 15:52

    Ingen is i sikte men jag har fått lite goda nyheter, mina modifieringar på “Carving Iceboard” är genomförbara, men med en massa mer-jobb…
    Blir intressant att testa den, preliminärt så får jag den runt den 10 jan 🙂 .

  • gnsmk

    Medlem
    20 december, 2011 vid 19:21
    kinetic;677917 wrote:
    Ingen is i sikte men jag har fått lite goda nyheter, mina modifieringar på “Carving Iceboard” är genomförbara, men med en massa mer-jobb…
    Blir intressant att testa den, preliminärt så får jag den runt den 10 jan 🙂 .

    Lägg upp en bild 😀

  • herr-pelegrin

    Medlem
    20 december, 2011 vid 20:11

    Spännande Kinetic! Härligt med nya innovationer! Du har väl svarat på enkäten som hänvisas till i annan tråd…?

Sida 13 av 18

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf ISBRÄDA – Idéer inför 2012!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.