Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteolyckor…

  • gangsta_erik

    Medlem
    22 oktober, 2003 vid 21:52

    du kan få bidrag för en knypplingsförening om du vill bara du har en registrerad förening och dokumenterade träningar (man lämnar in namnlistor på datum och antal närvarande personer=) hos vår kommun verkar det inte vara några större problem att få föreningsbidrag heller, bara man har ett någorlunda smörjt munläder och påpekar hur mycket positiv uppmärksamhet klubben kommer ge kommunen

  • patrikol

    Medlem
    22 oktober, 2003 vid 21:53

    Inlägg raderat av KiteKonfMaster

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 oktober, 2003 vid 21:55

    För att fortsätta på Ingos diskussion, klubbar och förbund har en hel del fördelar, kan tex jämföra med skärmflygningen där förbundet efter mycket slit har fått till ett avtal med luftfartsverket så att motorflygning numera är tillåten! På klubbnivå har det jobbats mycket runt omkring i landet så att speciella sektorer i kontrollerat luftrum har kunnat öppnas upp vid behov osv. Dvs, organisation har givit BÄTTRE tillgång till det vi vill göra.
    Det finns dessutom ett organiserat landslag som åker till EM, VM och World Air Games där uppehälle och tävlingsavgifter finansieras bla genom de bidrag som förbundet får. Det skulle väl inte sitta fel här heller?!!
    En annan fördel är också att vi skulle kunna kora en OFFICIELL svensk mästare, något som inte går idag…
    Däremot tror jag inte på ett licenstvång som i skärmflygningen, det är ju trots allt lite viktigare med regler, och inte bara sunt förnuft, när man är uppe och stångas bland trafikflygplanen… Men man kan säkert locka folk att gå med om det finns en bra anledning, typ en gemensam försäkring?
    Kika på http://www.paragliding.se för mer info, finns säkert nåt att lära av utbildnings/säkerhetskommitténs arbete ang olyckor tex.
    /Johan

  • patrikol

    Medlem
    22 oktober, 2003 vid 21:56

    Snyggt jobbat gubbar, Hoppas någon gör något liknande i Habo. Stilren sida cool.gif

  • rambo_johnson

    Medlem
    22 oktober, 2003 vid 23:42

    Inlägg raderat av KiteKonfMaster

  • kalabra

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 06:30

    Ljuv musik i mina öron att det är fler som inser det potentiella möjligheterna med föreningsverksamhet. Det är klart att det krävs lite jobb men förhoppningsvis resulterar det i något bra. Det är ju inte så illa att engagera sig i något man mer eller mindre brinner för.
    Jag tror på att börja på lokal nivå och samla på sig medlemmar. Prioriterat arbete bör vara säkehetsfrågor såsom förhållningssätt, var man bör undvika att kita etc. Det är inget hästjobb för en instruktör att tipsa deltagare om vilken som är närmaste klubb.
    Därefter får diskussioner om eventuella förbund och komma.

    Så fort verksamheten är igång så kan man börja fokusera på de trevligare aktiviteterna som tävlingar, träffar och resor.

  • backe

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 08:14

    Jaaa jättebra, förening e kul, då kan man ha möten och skriva protokoll och sånt. Kanske kan man ordna möteslokal, betala hyra, renovera och ha fixardagar? Sen kan man prata surf till kaffet och tänka på hur kallt och blött det är i vattnet…

  • sidpiraya

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 08:29

    Tycker vi ska värna om vår totala förvirring och anarki i kite svergie, så har inte myndighetarna nån att kontakta och jävlas med.

    Mer koas och bandanas åt folket.

  • zebulon

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 08:47

    Nu börjar det ju likna nåt grin.gif… Osså har vi blivit “sticky”-YEAH!!!

    Personligen tror jag precis som Johan, Ingo, Kalabra mfl. att det finns en stor poäng att ha nån form av nationellt förbund inte minst för att kunna föra gemensam talan i viktiga frågor typ olycksförebyggande, motverka försök till förbud och inte minst FÖRSÄKRINGSFRÅGAN, etc. Har också mycket svårt att se hur det skulle kunna vändas emot oss (anarki é en vacker tanke men Ordnung é nog effektivare…)

    MER seriösa förslag
    Ett par hedersplatser är väl smart att tillsätta redan nu så blir dessa personer nöjda och slipper vädra sin eviga bitterhet:
    Lasse (den fete), du är hedersutnämnd som levande rundningsmärke & drivankare(då du troligen flyter…). Du har mandat att diska alla som kör på dig!
    Hugge(R…) får bli avlägset språkrör (röv-rör blush.gif) på Cabarete och kontrollera att alla som söker medlemskap har vistats minst två veckor/år i Rövhålet!
    Själv vill jag bli kassör i bodydragging-sektionen!

    Schysst, då är vi på G då…

    /J

    Team “snytpung” (gratis härbärge för rotlösa bodydraggers utan självkänsla)

  • stebe

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 10:01

    Det ligger en tråd på konfen om kite olyckan i Gtb.. kanske kan den inspirera nån till någon bar idé

  • melker

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 11:21

    Danskens inlägg och argument mot att organisera oss klockrent.

  • patrikol

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 11:30

    Håller med Melker. Troels inlägg är att tänka på, det är en klippsk drenge den där “Dansken” wink.gif

  • zebulon

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 12:12

    Kanske är det korrekt, men jag ser inte riktigt kopplingen… Är det så att ens anarkistiska ådra värderas högre än att t.ex. kunna teckna en vettig försäkring eller verka för att okunniga slår ihjäl sig, ja, då är det väl bara att inte gå med, eller…

    Förstår inte heller hur ett frivilligt förbund ska kunna agera myndigheters förlängda arm, men kanske har jag inte hela bilden (1984) !?

    (Verkar nu som tråden låst på ämnet förening & det var ju inte meningen, finns kanske smartare lösningar…)

    /J

  • stebe

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 12:48

    En organiserad idrotts form borde väl vara lättare att behålla laglig än vilda western kitande på våra stränder.

    Jag förstår inte hur ett förbund skulle underlätta för staten att förbjuda nånting.. i sånna fall ångrar jag att jag startade förbundet…*Nuskavirånabanker*

    Jag fattar ingenting… confused.gif

  • rambo_johnson

    Medlem
    23 oktober, 2003 vid 13:18

    Svar till:


    Danskens inlägg och argument mot att organisera oss klockrent.

    [/ QUOTE ]

    ja fan helt rätt, guerillakitesurf vettu, ringer pressen så e det bara “draksurf nej vindsurf för helvete”

Sida 3 av 10

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteolyckor…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.