Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Konfen död?

  • kneepad

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 11:45

    @acemattias 706639 wrote:

    …. har tappat intresse för forumet…. .

    Nämen kom igen nu. Du är saknad. – kolla här:
    k*k, f*tta
    – du ser; du kan skriva vad du vill utan censureringar eller typ *-markeringar 🙂

  • pjoter

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 21:19

    Sedär nu är även jag inne på den här tråden med lite tankar.

    Kollar själv nästan aldrig på steffo längre (senaste året, dvs har inget med säsongen att göra). En del har att göra med att annat i livet tar mer tid än innan och resten beror på att det inte är särskilt kul här längre.

    Då jag verkar vara långtifrån ensam så kan det nog vara nåt att undersöka och förbättra. Tjötr*var har alltid kommit och gått och det är naturligt men om det inte är några nya som tar vid minskar besöken rätt snabbt. Anledningen att jag själv har en löjlig mängd inlägg här är för att det hölls igång diskussioner och skitsnack. Även om det inte alltid var så konstruktivt så höll det allt levande. i skitsnacket kom också mkt bra saker fram och det skapade en bra stämning på stranden. Steffoinlägg diskuterades tillåmed på stranden, vetitusan om det är så numera. Som nybörjare var det ett grymt sätt att lära känna folk runtom våra stränder, Steffo och skitsnacket här tror jag varit en stor anledning till att kitesverige sett ut som det gjort.

    Förutom detta var det också här man fick reda på demosar, tävlingar och allt annat som hände. Det var också här det lades upp bilder från alla events.
    Ska detta nu ligga på branchnyheter så lockar det inte till någon diskussion och hela meningen med att lägga upp bilder, filmer mm försvinner. Samma sak med infon om nya produkter. De som får produkterna och kan starta diskussioner kring dessa är de som handlar med dom eller deras teamåkare/hangarounds. Får de (vi) inte posta här minskar inte bara inläggen utan också faktan som finns på forumet.

    Å till sist är det ju så att i kitesverige är mer eller mindre alla som hållit på ett längre tag på något sätt partiska genom teamride, kompispriser eller jobba med kite.

    Så, kort sagt, kolla över era regler och jobba som f*n på att göra och hålla steffo KUL! Vi som hänger här är sjukt barnsliga och lägger ner massa pengar, tid och gräl på att få göra det vi tycker är kul.

  • hattfan

    Medlem
    13 februari, 2013 vid 09:52

    Konfen är död, stendöd, rövdöd, fakkin skitdöd

  • skanepaul

    Medlem
    13 februari, 2013 vid 12:05

    SÅ jävla bra skrivit Pjott!!

  • teda

    Medlem
    13 februari, 2013 vid 19:27

    Håller med pjott !

  • pepa

    Medlem
    13 februari, 2013 vid 22:16

    Jag är partisk gentemot andrahandsmarknaden. Bästa deal jag haft sen jag fick allt.

  • johanw

    Medlem
    14 februari, 2013 vid 17:02

    Varför ändrades konfen? inget funkar

  • mjersen

    Medlem
    15 februari, 2013 vid 09:49

    direktlänka steffo till http://www.habolocals.se

  • skanepaul

    Medlem
    15 februari, 2013 vid 11:57

    Ja, bara att gratulera, ni har kört Kitekonfen i kistan…

    Från dagliga besök till månatliga besök för min del om det inte varit för denna tråd just nu.

  • gnutten

    Medlem
    15 februari, 2013 vid 12:56

    HaboLocals verkar ju än mer uppdaterad…
    God fortsättning 😉

  • johanw

    Medlem
    17 februari, 2013 vid 12:56
  • aviature

    Medlem
    20 februari, 2013 vid 17:38

    Lade en helt legitim fråga, uppe för diskussion här, kollade och inga andra trådar gav vettiga svar om låga vindar och långa linor, inga riktiga förklaringar finns.

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?90254-L%E5nga-linor-(50m)-sv%E5rare-att-kryssa-uppvinds

    Efter ett par dagar så la jag det i konfen, eftersom snökite folket verkade snöat inne 😉

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?90260-L%E5nga-linor-(50m)-sv%E5rare-att-kryssa-uppvinds

    Till dags datum har 92+89=181 tittningar gjorts, men inte ett svar :confused2:

    Fram med gravölen…

    Till er som vet & vill ha högt till tak: Kan Ni iiingeeenting era dj*vla n*llor ? :cool2:

  • aviature

    Medlem
    20 februari, 2013 vid 18:08

    @Milkman 705863 wrote:

    Äh, vi kör sjukt mycket här uppe men sedan Surfzone började hota med att spärra våra konton så fort vi postade vad vi gör så känns det inte så roligt att dela med sig här. Tipps är att försöka hänga med i någon/några utav de många facebook grupperna som finns istället, där verkar diskussionerna leva vidare helt utan styrning.

    Snacka om att gräva sin egen grav.
    Ett forum är till för att dela erfarenheter & kunskaper. Att sprida dessa över Facebook grupper som inte är gjorda i forumform gör att det blir omöjligt att hitta.

    Att du som representant för Surfshopen nu helt öppet väljer att inte dela med dig av erfarenhet och dessutom gråta när du inte får göra gratis reklam visar tydligt vad som är viktigast för er.

    Pengar & försäljning framför sporten. Det skall jag komma ihåg när jag behöver en ny kite eller så…

  • pepa

    Medlem
    20 februari, 2013 vid 18:57

    @Aviature 707144 wrote:

    Snacka om att gräva sin egen grav.
    Ett forum är till för att dela erfarenheter & kunskaper. Att sprida dessa över Facebook grupper som inte är gjorda i forumform gör att det blir omöjligt att hitta.

    Att du som representant för Surfshopen nu helt öppet väljer att inte dela med dig av erfarenhet och dessutom gråta när du inte får göra gratis reklam visar tydligt vad som är viktigast för er.

    Pengar & försäljning framför sporten. Det skall jag komma ihåg när jag behöver en ny kite eller så…

    Jag förstår inte riktigt din logik? Milkman postar om var och när de kör och får pga det hot om spärrade konton, och du tycker han gör fler som slutar posta? Var vänlig att utveckla.

    För övrigt tycker jag folk gör helt rätt i att kritisera ändringar när de tycker det är berättigat, det behövs ett forum som är så bra som möjligt, för sportens bästa. Jag tycker inte nya Steffo blev så dåligt, men så var ju jag med om den första ändringen också. Härdad antar jag.

  • aviature

    Medlem
    20 februari, 2013 vid 19:24

    @Pepä 707147 wrote:

    Jag förstår inte riktigt din logik? Milkman postar om var och när de kör och får pga det hot om spärrade konton, och du tycker han gör fler som slutar posta? Var vänlig att utveckla.

    För övrigt tycker jag folk gör helt rätt i att kritisera ändringar när de tycker det är berättigat, det behövs ett forum som är så bra som möjligt, för sportens bästa. Jag tycker inte nya Steffo blev så dåligt, men så var ju jag med om den första ändringen också. Härdad antar jag.

    Logiken är tvärenkel. På ett annat forum, tex. Flashback är reklam = avstängning. Punkt.
    Här kör Milkman med uppenbar reklam i sin signatur, det kopplat till att jag själv sett inläggen som i många fall är; “jag förstår ditt problem, du löser det så här. Vi på Surfbussen har det hemma”

    Ett forum är till för att sprida erfarenhet och kunskap. Jag tycker det blir väldigt tydligt när det blir reklam. Än mer tydligt blir det om man väljer att inte dela med sig för att det inte passar… *hrrrm*

    Vill man göra reklam, köp en plats till höger ==>
    Sedan har ju admin sagt att man kan posta i branschnyhter, bara det är ju otroligt generöst.

    På vilket sätt tycker du att Milkman för sporten framåt nu ?
    Nej, hen får nog mjölka andra än mig framöver. :tongue:

Sida 3 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Konfen död?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.