Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Margarita – El Yaque våren 2008

  • bonasurf

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 17:11

    Har svårt att tänka mig att inte taxichaffisen tar dollar sedlar om man har så små. en 5 $ borde räcka. Alla i Venezuela vill ha dollar.

  • bjornen

    Medlem
    23 januari, 2008 vid 09:58

    I denna megalånga tråd så kanske det är något man missat…

    Ni som har vaccinerat er vad har ni tagit. Kollar man rekomendationer hos vaccinationscentralerna så blir det rätt mycket (verkar vara en lukruativ branch ?)Funderar på Havrix ?

    //Björn

  • kingarne

    Medlem
    23 januari, 2008 vid 12:45

    Jag tog twinrix. lika bra att ta både hepatit A och B när man ändå håller på.
    Sen toppade jag med gula febern, kan vara bra om man vill ta en tripp på fastlandet.

  • k-man-2

    Medlem
    23 januari, 2008 vid 13:08
    kingarne;440440 wrote:
    Jag tog twinrix. lika bra att ta både hepatit A och B när man ändå håller på.
    Sen toppade jag med gula febern, kan vara bra om man vill ta en tripp på fastlandet.

    ingen dålig cocktail. tog du allt samtidigt? måste gått på 2000 spänn…

    kände du av några symtom efter gulafebern sprutan? hört att vissa blir febriga och får
    ligga i sängen 2-3 dar

  • johnjrambo

    Medlem
    23 januari, 2008 vid 15:45

    Någon som tar med sina egna prylar??? OM, isfl hur i helvette lyckades ni få med era prylar på planet!?!?!??! JAG blir fan TOKIG!!!!

  • nik

    Medlem
    23 januari, 2008 vid 15:55

    vi tar med egna prylar, flyger med TUInordic 1600 ToR.
    Bara att boka på nätet om du flyger charter annars ringa till respektive flygbolag.BA har helt slutat flyga surfutrustning.

  • blabussen

    Medlem
    23 januari, 2008 vid 17:18

    @Klint 439337 wrote:

    Är lite sugen på en ny midjesele, går det att får tag i årets modeller från bra märken i El Yaque? Hur är det med rashguards, finns det att köpa på plats ?

    det finns flera shopar som säljer både wind- och kite surfing selar.. vet inte om det är årets.

    Jag köpte en ny krok och spännen på shopen i början av gatan, kostade 30$. Man kunde betala både i bolivarer o dollars men hennes bolivar kurs var 6000b på 1$..

  • johnjrambo

    Medlem
    23 januari, 2008 vid 17:21

    Nik: förstod inte hälften av vad du skrev:), Men om jag fattade det rätt så går det att få med prylarna, å det är ett gott tecken.
    Sen vad BA står för? eller TUInordic 1600 ToR? är för något är en annan femma.
    skall googla det nu..

  • blabussen

    Medlem
    23 januari, 2008 vid 17:26

    @k.man 440443 wrote:

    ingen dålig cocktail. tog du allt samtidigt? måste gått på 2000 spänn…

    kände du av några symtom efter gulafebern sprutan? hört att vissa blir febriga och får
    ligga i sängen 2-3 dar

    Det är indöviduellt om du blir dålig eller inte, men snacka med dom på vacinationskliniken om det.

    För twinrix behöver ni vara ute 1 månad innan resan minst. Man behöver ta 2 sprutor den första ger inget direkt skydd, det är den andra som får kroppen att reagera men man måste vänta 3 veckor mellan dem. Annars tror kroppen att det är samma man precis fick och det var ju inge farligt så då händer inget. Så var ute i god tid.

  • blabussen

    Medlem
    23 januari, 2008 vid 17:29

    @Bjornen 440413 wrote:

    I denna megalånga tråd så kanske det är något man missat…

    Ni som har vaccinerat er vad har ni tagit. Kollar man rekomendationer hos vaccinationscentralerna så blir det rätt mycket (verkar vara en lukruativ branch ?)Funderar på Havrix ?

    //Björn

    Jag tog bara Havrix.. och myggstick.

  • chris

    Medlem
    23 januari, 2008 vid 17:59

    @jOHNjRAMBO 440477 wrote:

    Någon som tar med sina egna prylar??? OM, isfl hur i helvette lyckades ni få med era prylar på planet!?!?!??! JAG blir fan TOKIG!!!!

    Försökte med Luthansa till Frankfurt. Dom vägrade ta med en kite. Fick boka brädan som skidutrustning och stoppa kiten i en vanlig bag. Skitbolag.
    När man läser på deras hemsida skall det inte vara några problem men dom är helt körda.

  • fastforward

    Medlem
    23 januari, 2008 vid 20:00

    @jOHNjRAMBO 440490 wrote:

    Nik: förstod inte hälften av vad du skrev:), Men om jag fattade det rätt så går det att få med prylarna, å det är ett gott tecken.
    Sen vad BA står för? eller TUInordic 1600 ToR? är för något är en annan femma.
    skall googla det nu..

    Hehe, lite tolkning:
    BA = brittish airways
    TUInordic = egentligen TUI Fly Nordic, flygbolaget som bl.a. Fritidsresor och Ving använder sig av. Eller om de äger bolaget kanske.
    1600 ToR = Det kostar 1600:- att ta med sig surfprylarna till El Yaque och tillbaka om man flyger med TUI Fly Nordic.

    Inte länge kvar innan man drar nu… ahhh.

  • 7503

    Medlem
    23 januari, 2008 vid 21:12

    @jOHNjRAMBO 440477 wrote:

    Någon som tar med sina egna prylar??? OM, isfl hur i helvette lyckades ni få med era prylar på planet!?!?!??! JAG blir fan TOKIG!!!!

    Flyger med Air france 700kr T/r Allt verkar grönt förutom resan caracas porlamar, Air france har inte fort klartecken för den sista etapen än, men de tror inte det ska vara några problem.

    mr surfer

  • hbgkitare

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 11:23

    Kom hem för 1 vecka sen. Åkte själv på magsjukan sista veckan där men förstörde inte surfet under dagarna, bara en massa toabesök på nätterna. Tror nog att kranvattnet är en stor orsak så skippa isen i all dricka. 2 kompisar bodde ute på Coche på ett all inclusive hotell och klarade sig från magsjukan. Kanske för att det var fri sprit i massor under hela dagen! Var hos läkaren när jag kom hem och lämnade bajsprov som visade att det var inget mer än en bakteriell magsjukdom, gick över på en vecka. Klarade mig med apotekets imodium under resan. Vaccinerade mig bara med Twinrix, Duccoral är inte lönt, biter inte mot magsjukan där!

    Växla hemma till $ för att sedan växla svart på plats. Vi växlade oftast på Sharks och fick 4500 bolivares per $. Vi har kvar lite bolivares (ca 400.000 bolivares = 1200 Kr) om nån vill köpa dem till ett billigt pris (500 Kr), kan vara bra att när man landar och skall ta en taxi till El Yaque. Taxibilarna kör efter fast tariff så du kan aldrig bli lurad på priset. Skicka ett PM till mig om du vill köpa mina bolivares.

    Jag kitesurfade när jag var där, körde med 12:a hela tiden (8-11 ms). De som vindsurfade körde mest med stora segel typ 6.0 och uppåt, nån dag blåste det för 5.0 – 5.5. Tror det blåser mer under feb-mars där!

  • bonasurf

    Medlem
    27 januari, 2008 vid 16:51

    Duccoral täcker enbart kolera vilket inte är problemet där nere.
    tror också att isen är bra. ev att käka på samma ställe varje dag, mendet vore ju tråkigt. cafelocal mitt på stranden verkade vara renast. engelsmännen klaradesi bäst ifrån sjuka och de käkade där varje dag.

Sida 12 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Margarita – El Yaque våren 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.