Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nobody dies a virgin, life fucks us all…

  • steffo

    Medlem
    27 september, 2006 vid 06:57
    G_L wrote:
    Bedrövligt!
    “Ska de va så här?” Skicka frågan vidare till Sverker med soptunnan… Nej, kanske inget för TV att ta upp, men det kanske är dags att Steffo lägger in möjligheten att kommentera säljare och köpare på “Köp&Sälj” på samma sätt som det är på tex “E-bay” så man kan varna för oseriösa personer. Tråkigt att behöva hänga ut folk, men kanske nödvändigt?? Som säker betalning borde väl Pay-Pal fungera även för köp via Steffos “köp&sälj”? Har själv både köpt och sålt här, men hittills endast genom direktkontakt, och har aldrig mött någon som verkat oseriös, så det är nog förhoppningsvis rätt så sällsynt med bedragare här.
    PS Hoppas att det ordnar sig så du får dina pengar. Hoppas även att killen som betalt fel kan få tillbaka sina pengar (om det nu är som han säger…) och kan syurfa vidare på brädan med gott samvete.

    Det går alldeles utmärkt att kommentera annonsörer på Köp&Sälj, klicka på användarnamnet när du är i Köp&Sälj.

    Någon avancerad betallösning är inte aktuellt men det kanske är dags att lägga lite tips om Internetgirot och liknande.

  • Oregistrerad

    Gäst
    27 september, 2006 vid 08:17

    Har också alltid kännt att man kan lita på sina “surfarbröder”.

    Se för fan till att lösa detta! Att reda ut det här borde vara hur lätt som helst om båda parter säjer sig ha ärligt uppsåt.

    När det gäller Tobias brors dåligt lagade bräda så är det ju en helt annan fråga. När Tobias bror “hänger ut” Niklas så utelämnar också han viktiga detaljer. T ex om Tobias bror och Niklas diskuterat detta, om Niklas inte talat sanning om skadans omfattning och att han varit medveten om att lagningen inte varit tillfredsställande etc.

  • ian

    Medlem
    27 september, 2006 vid 09:27

    tjenatjena. Tobias mejlade mig själv där han själv beskrev det som att han hade råkat betalat till fel kontonummer. Detta var för länge sedan och vid det laget var absolut ingen frustration väkt.

    Nu har jag dock fått svar på mejlen där han ursäktar väntetiden och att pengarna ska komma in på kontot i dagarna. Värkar vara en jäklit trevlig kille i övrigt måste ja säga.

    Angående din bräda broder så har jag vid minnet att jag själv mejlade dig när du fått brädan och frågade om du var nöjd. svaret blev att du tyvärr aldrig hade fått testa brädan än på grund av bristande vind, men aldrig hört nått om vad du tycker om lagningen i nosen. Hade jag vetat att du tyckte det var ett problem så hade vi väl fått lösa de på något sätt.

    Och självklart är det lite taskit att hänga ut folk på konfen såhär, men visste efter ett tag inte riktit va ja skulle göra. Uppmärksamma att jag aldrig ens nämnt Tobias efternamn och tycker fortfarande han e ganska anonym

  • niklas_s

    Medlem
    27 september, 2006 vid 09:34

    Tjenatjena. Tobias mejlade mig själv där han själv beskrev det som att han hade råkat betalat till fel kontonummer. Detta var för länge sedan och vid det laget var absolut ingen frustration väkt.

    Nu har jag dock fått svar på mejlen där han ursäktar väntetiden och att pengarna ska komma in på kontot i dagarna. Värkar vara en jäklit trevlig kille i övrigt måste ja säga.

    Angående din bräda broder så har jag vid minnet att jag själv mejlade dig när du fått brädan och frågade om du var nöjd. svaret blev att du tyvärr aldrig hade fått testa brädan än på grund av bristande vind, men aldrig hört nått om vad du tycker om lagningen i nosen. Hade jag vetat att du tyckte det var ett problem så hade vi väl fått lösa de på något sätt.

    Och självklart är det lite taskit att hänga ut folk på konfen såhär, men visste efter ett tag inte riktit va ja skulle göra. Uppmärksamma att jag aldrig ens nämnt Tobias efternamn och tycker fortfarande han e ganska anonym

  • enlight

    Medlem
    27 september, 2006 vid 10:17

    Peace, love and understanding brothers… :smirk:

  • g_l

    Medlem
    27 september, 2006 vid 10:18

    Skönt att det verkar ordna sig!

  • safesurfer

    Medlem
    27 september, 2006 vid 10:20

    Trist at det finns de som vid förstra missförstånd börjar prata om misshandel som en bra lösning.

  • smultronizer

    Medlem
    27 september, 2006 vid 11:07

    Och så var pengarna betalda… Och otroligt nog fick jag de tillbaka idag ifrån SEB… Någon som vill se??!? 😉

  • smultronizer

    Medlem
    27 september, 2006 vid 11:12

    Ja just det… Killen glömde berätta en petitess.. Han sms´ade mig fel kontonummer varpå jag betalade… Därefter hörde han inte av sig på typ 3 månader!!!! Undrar hur jag skulle kunna veta att pengarna gått till rätt konto?? Själv hade jag nog undrat efter 1 vecka vart mina pengar tagit vägen.. well well.. Alla är vi olika. Tur är väl det för annars hade vi nog inte haft “misshandlar” och “hot” osv.. 😉

  • smultronizer

    Medlem
    27 september, 2006 vid 11:23

    Oj… Glömde en annan sak. Brädan som var en 2006:a var enligt Niklas i mycket fint skick. En pytteding bara och en utdragen fotstroppsplugg. När brädan kom räknade jag till 5 st kass lagade smådingar, en icke lagad ding på undersidan samt 3st utdragna fotstroppspluggar. Men.. Jag tyckte jag fick den billigt och jag ville ha just den brädan (Ruskigt skön bräda btw) så jag hade lite överseende med sådana “små egenheter”. Dessutom hade jag sett min brors bräda som också var en 2006:a och den var reeeedigt risig!

    (Undrar vad den lilla 19-åringen gör med sina prylar? Någon kanske borde lära honom hur hans spänner fast sakerna på bilen så att han slipper släpa de efter den istället?? Eller han kanske inte ens har körkort??? 😉

    Sorry, Kunde inte låta bli att skriva massa blajj som de flesta andra verkar tycka är så fruktansvärt roligt på forumet. Det är dock ganska underhållande att läsa ibland.

  • endy

    Medlem
    27 september, 2006 vid 11:29

    Jag ska inte hacka på någon, men det kan skilja sig väldigt mycket i skick på prylar som säljs, det är ju alltid ett ord och löfte ifrån köpare/säljare, är man inte nöjd så kan man ju alltid höra av sig, oftast får man vad man betalar för, kör man hårt, som Nikke gör 🙂 så går det sönder saker!

    Bra att det löste sig så här, tycker att man ska kunna lita på varandra inom Surfvärlden i Sverige, den är ändå så pass liten, jag har flera gånger skickat prylar utan att fått betalt förrän senare och det har funkat perfekt, senast i måndags gick ett paket iväg, så jag hoppas det går bra med :p

  • Oregistrerad

    Gäst
    27 september, 2006 vid 11:53
    Niklas_S wrote:
    Angående din bräda broder så har jag vid minnet att jag själv mejlade dig när du fått brädan och frågade om du var nöjd. svaret blev att du tyvärr aldrig hade fått testa brädan än på grund av bristande vind, men aldrig hört nått om vad du tycker om lagningen i nosen. Hade jag vetat att du tyckte det var ett problem så hade vi väl fått lösa de på något sätt.

    Och självklart är det lite taskit att hänga ut folk på konfen såhär, men visste efter ett tag inte riktit va ja skulle göra. Uppmärksamma att jag aldrig ens nämnt Tobias efternamn och tycker fortfarande han e ganska anonym

    Men någon ej inloggad visste tydligen vem han var, trots att du inte angivit efternamnet…

    Niklas, när jag skrev om nosen så menade jag bara att om jag hade haft ett problem med det så hade jag tagit det med dig, inte via konfen. Så det var bara ett exempel. Sen blev det faktiskt inte jag som upptäckte den dåliga lagningen och lite allvarligare skadan än vad som först getts intryck av, utan det var killen som köpte den samma dag som jag själv fått prova den (den var alldeles för liten för mig. De uppgivna 2 litrarna och 1.5cm mindre bredd än min Evo 80 kändes mer som 6 cm och 20 liter i subplaning). Nu när han skulle fixa skadan så visar det sig att väven var av, vilket ju är lite mer än en “ding”.. Men som sagt, no hard feelings från min sida, ville bara påvisa att det finns ofta mer än en version av en story.

    Bra att det löst sig med pengarna – det är alltid skittrist när sånt händer. Och det oavsett om man är 19 bast och lever på studiebidrag och föräldrar eller 40 vårar och drar in deg till hela familjen.

    Skärpning brorsan! 😉

  • Oregistrerad

    Gäst
    27 september, 2006 vid 11:54
    Oregistrerad wrote:
    Niklas_S wrote:
    Angående din bräda broder så har jag vid minnet att jag själv mejlade dig när du fått brädan och frågade om du var nöjd. svaret blev att du tyvärr aldrig hade fått testa brädan än på grund av bristande vind, men aldrig hört nått om vad du tycker om lagningen i nosen. Hade jag vetat att du tyckte det var ett problem så hade vi väl fått lösa de på något sätt.

    Och självklart är det lite taskit att hänga ut folk på konfen såhär, men visste efter ett tag inte riktit va ja skulle göra. Uppmärksamma att jag aldrig ens nämnt Tobias efternamn och tycker fortfarande han e ganska anonym

    Men någon ej inloggad visste tydligen vem han var, trots att du inte angivit efternamnet…

    Niklas, när jag skrev om nosen så menade jag bara att om jag hade haft ett problem med det så hade jag tagit det med dig, inte via konfen. Så det var bara ett exempel. Sen blev det faktiskt inte jag som upptäckte den dåliga lagningen och lite allvarligare skadan än vad som först getts intryck av, utan det var killen som köpte den samma dag som jag själv fått prova den (den var alldeles för liten för mig. De uppgivna 2 litrarna och 1.5cm mindre bredd än min Evo 80 kändes mer som 6 cm och 20 liter i subplaning). Nu när han skulle fixa skadan så visar det sig att väven var av, vilket ju är lite mer än en “ding”.. Men som sagt, no hard feelings från min sida, ville bara påvisa att det finns ofta mer än en version av en story.

    Bra att det löst sig med pengarna – det är alltid skittrist när sånt händer. Och det oavsett om man är 19 bast och lever på studiebidrag och föräldrar eller 40 vårar och drar in deg till hela familjen.

    Skärpning brorsan (Smultronizer)! 😉

  • Oregistrerad

    Gäst
    27 september, 2006 vid 11:55

    Sorry för dubbelpostningen. Glömde skriva det var Smultronizer jag menade som skulle skärpa till sig.

  • pelle_o

    Medlem
    27 september, 2006 vid 11:57

    Skönt att det är uppklarat. Och som sagt ska man ju inte dömma någon ohörd. Även jag var lite snabb.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nobody dies a virgin, life fucks us all…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.