• challgren

    Medlem
    23 juni, 2014 vid 19:30
  • electric

    Medlem
    23 juni, 2014 vid 20:46

    @Herr Pelegrin 724358 wrote:

    … Så här dött brukar det inte vara i denna tråd två blåsiga dagar i rad(!).

    … en orsak är att jag varit utan Internet dessa två dagar, på besök hos en kompis på Ekerö, närmare bestämt Stenhamra – där NNV går in väldigt bra. Så det blev två fina vindsurfdagar; igår med 7.4 (något överriggad) och idag, måndag, med 6.0 (gravt överriggad; kunde lika gärna kört 5.0 eller mindre).
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 juni, 2014 vid 21:09

    Tack Challgren o Electric! Det ante mig att tuffingarna var ute! Såg att det drog på rejält i dag!

  • pataba

    Medlem
    24 juni, 2014 vid 06:36

    @Electric 724369 wrote:

    … en orsak är att jag varit utan Internet dessa två dagar, på besök hos en kompis på Ekerö, närmare bestämt Stenhamra – där NNV går in väldigt bra. Så det blev två fina vindsurfdagar; igår med 7.4 (något överriggad) och idag, måndag, med 6.0 (gravt överriggad; kunde lika gärna kört 5.0 eller mindre).
    /Lars

    Japp, körde 4,7 med fullt tryck på Rasta mellan 19-20:30. Mysigt väder var det också!

  • richardfb

    Medlem
    24 juni, 2014 vid 20:14

    Görväln funkade bra med 6,5:grin:

    Kort video från ikv med en muppig vurpa:grin:

    https://www.youtube.com/watch?v=hH5vpZBFf_I&feature=youtu.be

    https://www.youtube.com/watch?v=hH5vpZBFf_I

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 07:45

    Richard dFB – kul med lite filmat toppmontage!

    Nu går vi in i semestertider och många får chansen till intensifierad segling. Man kan konstatera att Stockholmstråden är relativt välbesökt men det kan tyckas vara en alltför begränsad skara som bidrar med inlägg, typ à la Richards. Det vore kul om fler skrev, även om man kör parallella kontakter via andra sociala medier eller via telefon. För att tråden ska leva krävs ju att det finns något att läsa. En självklarhet kan tyckas men det räcker ju att bara skriva någon rad. Det behövs ju inga doktorsavhandlingar.

  • brutus

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 10:35

    Ja, men det blåser ju knappt alls i sommar?! Lämnar sthlm för västkusten i sommar och hoppas på mer vind där ist…

  • hanlar

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 10:58

    Tycker det känns lite småhoppfullt för Fituna idag. Jag tänkte sticka dit vid 3 och kika iaf. Vill nån ha rapport så hör av er vid den tiden till 0708111383

  • malteaserr

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 14:19

    Bra initiativ Herr Pelegrin. Jag kommer vara i italien men får man rapportera därifrån också i en stockholmstråd? 🙂

    @Herr Pelegrin 724459 wrote:

    Richard dFB – kul med lite filmat toppmontage!

    Nu går vi in i semestertider och många får chansen till intensifierad segling. Man kan konstatera att Stockholmstråden är relativt välbesökt men det kan tyckas vara en alltför begränsad skara som bidrar med inlägg, typ à la Richards. Det vore kul om fler skrev, även om man kör parallella kontakter via andra sociala medier eller via telefon. För att tråden ska leva krävs ju att det finns något att läsa. En självklarhet kan tyckas men det räcker ju att bara skriva någon rad. Det behövs ju inga doktorsavhandlingar.

  • mick

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 15:50

    Smhi säger att det blir 5-8 SO imorgon, vart drar man då om man vill ha lite extra bris?

    (Jag lovar att jag bjuder på en filmsnutt om jag får tips som ger surf)

  • bjornen

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 16:02

    Erstaviken?

  • henryk

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 16:04

    Tycker Stockholmstråden e lite trist – just för att den är så oändligt lång…………
    Att lägga upp en egen tråd med rubrik man känner för tex Görväln lö 14/6 ger ju lite mer liv i halvdött forum… man ser i bästa fall direkt om ämnet överhuvudtaget intresserar en. Visst får man upp det senaste inlägget direkt, har aviseringar, kör tapatalk etc men iaf. Tänk om forumet bara hade ett par flera år gamla skitlånga trådar; Stockholm, Västkusten och Skåne typ 🙂
    Finns ju liksom ingen poäng med en tråd på Surfzone ? Sen finns det ju andra forum som har motsatt problem, asmånga trådar… typ Jag Rullar tex…

    Undrar också om ett SO ställe imorrn 🙂

  • henryk

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 16:24

    Vart kliver ni i i Erstaviken ? Har ju vart uppe för inte såå länge sen i en annan tråd, eller samma tråd antagligen 😉 – som nu blev
    ännu längre…

  • challgren

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 17:29

    Har faktiskt funderat på att låsa denna tråd nu…den är ju alldeles för lång för att vara vettig…och den motarbetar flera diskussioner…

  • staffomania

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 18:04

    Hellre en lång tråd än en tråd per blåsig dag. Finns liksom ingen anledning att ha 100 trådar som berör exakt samma ämne.

    Själv drar jag ut på landet. Ligger i mälaren typ vid fånöö slott där vindsurfing.se har sina camps. Med lite tur kanske jag får en planing eller två med 8,5 seglet :-).

Sida 48 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.