Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vind i hanstholm/klittemöller kommande helg?

  • surfslusken

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 19:52

    @Inge 383768 wrote:

    ….. det blir bara bättre och bättre detta…

    Japp, visst e livet bra roligt ibland!

  • frippe75

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 20:16

    @surfslusken 383771 wrote:

    Japp, visst e livet bra roligt ibland!

    ok faktiskt lite roligare…

  • surfslusken

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 20:44

    @frippe75 383778 wrote:

    ok faktiskt lite roligare…

    Kan bli ännu roligare i Klittmöller på lördag morron 08.13.
    Föreställ dej följande senario:
    Stadiga 12-14m/s klockren side shore 3 meters klina bryt.

    Frippe svär som 3 polska ställningsbyggare o rotar bland prylarna o upptäcker givetvis att nåt saknas alt är trasigt sen sist o “skulle” fixats.

    Lasse nervös som få, tar dassrullen under armen o ger sej på jakt efter ett lämligt ställe o klubba på, detta upprepas 3-7ggr innan han ens börjar rigga.

    Surfslusken ligger bakfull som en hund efter 3 timmars sömn hos nån skabbig danska, som faktiskt va riktigt porrig i dunklet o sminket kvällen innan, i nån närliggande by o undrar vart han är o hur fan han ska ta sej därifrån.

    Dr Tony då? Jo han e ute o rippar på me sina prylar som gått igenom hela sällskapet, o blivit utdömda som obrukbara redan 6-7 år tidigare!

    Helt enkelt en klassisk surf dag!

  • frippe75

    Medlem
    16 maj, 2007 vid 21:08

    @surfslusken 383787 wrote:

    Kan bli ännu roligare i Klittmöller på lördag morron 08.13.
    Föreställ dej följande senario:
    Stadiga 12-14m/s klockren side shore 3 meters klina bryt.

    Frippe svär som 3 polska ställningsbyggare o rotar bland prylarna o upptäcker givetvis att nåt saknas alt är trasigt sen sist o “skulle” fixats.

    Lasse nervös som få, tar dassrullen under armen o ger sej på jakt efter ett lämligt ställe o klubba på, detta upprepas 3-7ggr innan han ens börjar rigga.

    Surfslusken ligger bakfull som en hund efter 3 timmars sömn hos nån skabbig danska, som faktiskt va riktigt porrig i dunklet o sminket kvällen innan, i nån närliggande by o undrar vart han är o hur fan han ska ta sej därifrån.

    Dr Tony då? Jo han e ute o rippar på me sina prylar som gått igenom hela sällskapet, o blivit utdömda som obrukbara redan 6-7 år tidigare!

    Helt enkelt en klassisk surf dag!

    Risken ÄR stor att det strular med mina prylar… betydligt större än risken för cleana 3 metare…..

    Hur som… det blir ialla fall klasisskt på något sätt

  • ola_p

    Medlem
    20 maj, 2007 vid 15:24

    Bra segling var det i vart fall. (Och bra party på lørdagskvællen (danskt tangentbord))

  • basse

    Medlem
    21 maj, 2007 vid 05:46

    Mycket bra segling. Sorry Rille… du borde INTE VELA så mycket! Bara åk!

    Agger gick av totalt för de som orkade köra dit. Synd att man missade det men nu vet man att det fungerar bra på S. Musselrevet var grymt också och det var ritkigt kul (som vanligt) att se de lokala grabbarnagrus ladda fetare än alla svenskar på plats tillsammans under tävlingen.
    Det enda negativa var väl just tävlingen som gick på lördagen på musselrevet och gjorde det lite trångt kanske.

    DK levererade som vaniligt. 6 stena färjor av 5 möjliga för denna helgen.

  • lars_k

    Medlem
    21 maj, 2007 vid 05:53

    Gutt. Man borde kanske åkte iaf, scheisse! Rätt små vågor men suverän vinkel som jag fattat det eller? Var du i Hvide sande på torsdagen?

  • basse

    Medlem
    21 maj, 2007 vid 06:21

    Nej… vi körde Krik. Tror inte det var tillräckligt med vind för vågor där nere men vet ju inte hundra.
    Små och små. Agger var väl 2-3 meter i bryten och mast utanför tydligen. Revet var väl upp till gubbe förutom på slutet när jag gått upp då det var större.

  • lars_k

    Medlem
    21 maj, 2007 vid 06:30

    Faen. Prognosen var osäker 10-12 m/s S-SV och vågor som knappt vred in till kusten på 1-2 m. Tänkte att jag hellre åker på SV-NV 12-18 m/s och vågor på 3-4 m. Men då vet jag till nästa gång, snyft! 🙁

  • mag

    Medlem
    21 maj, 2007 vid 11:10

    Big mistake Rille!
    Trodde nästan jag skulle se dig där med ett stort leende bland vågorna. Crossoff och cleana 1-3 meters med rejält tryck. 😀
    Lördagskvällen vid kl8-9 var det 4+m feteset som kom in. Sjukt!
    Den här helgen blir svårslagen under kommande säsong. Men vi får väl se, hoppas jag har fel.
    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    21 maj, 2007 vid 11:34

    Tack för det Magnus! 😉
    4+ m, helvette, ganska mkt bättre än vad prognosen lovade. Men snart blir det DK igen för mej. Hade 3 bra DK-resor förra säs, ska ha minst lika många i år! Ingen som har bilder förresten? Har sett lite på windsurferen.dk och stehsegelrevue.de, men det såg inte så himla fett ut…ca gubbhögt men grymt bra vinkel iofs.

  • basse

    Medlem
    21 maj, 2007 vid 12:23

    inte så himla fett!!??…. Hur fett var det hemma??

    😀

    Bilder kommer nog…. jag har inte kollat de i vår kamera och Saga tog över 200 med Ola’s och Andrea’s kanoner.

  • tdk

    Medlem
    21 maj, 2007 vid 12:50

    @Basse 384563 wrote:

    inte så himla fett!!??…. Hur fett var det hemma??

    😀

    Bilder kommer nog…. jag har inte kollat de i vår kamera och Saga tog över 200 med Ola’s och Andrea’s kanoner.

    Hur fett som helst serru! Byigt pungdrag i 5,2 på sydligt i beerlanda.:D Det va fett!!

  • basse

    Medlem
    21 maj, 2007 vid 13:12

    Så det är sydligt i beerlanda du blivit förpassad till numera TDK!!?? Jag är ledsen grabben men din tid är förbi serru.

  • lars_k

    Medlem
    21 maj, 2007 vid 13:45

    Krossholmen var hur fett som helst i lördags. Jag planade faktiskt hyfsat några repor innan det sunkade ur.

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vind i hanstholm/klittemöller kommande helg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.