Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Väjningsregler i Varberg

  • skotten

    Medlem
    17 augusti, 2008 vid 22:56

    haha what is all this about… come one guys… even when you are learning to drive in sweden it tells you in the handbook to often use “Sunt förnuft” in any paticular situation.. why is this any different?

  • blackadder

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 06:53

    @Fesen 491506 wrote:

    Din kommentar angående “ass-hole”-reglerna kändes lite som om att det vore skit samma. Vilket jag tyckte lite konstigt då du representerar VSK. Mest det jag reagerade på.

    Att man skall gå med i VSK eller VVK skall ju vara en självklarhet. Men då tycker jag att man skall jobba på att hålla en öppen dialog. Det är liksom det som är hela syftet med VSK. Sedan är det självklart att inte alla hänger här. Men väldigt många gör ju det. Så varför inte jobba på en egen kategori här. Ett forum som på gott och ont faktiskt fungerar ganska väl.

    Håller man en sluten dialog och beslutar om “nya” regler/seder eller tolkningar därav, så måste man försöka nå så många som möjligt. Vi vill ju inte lägga ner massa jobb på att försöka förbättra situationen för alla och sedan så kommer det surfare som inte har en aning om hur dom skall göra p.g.a. att vi inte lyckas informera ordenligt. Så ur den synvinkeln tycker jag inte att det skall spela någon roll om man är medlem eller ej.

    Vi för ingen sluten dialog.

  • blackadder

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 07:02

    @Blackadder 491444 wrote:

    Japp det är bra. Här är förresten det vi kom fram till med vvk. Jag tycker att det är tydligt vad som är regler och vad som är guidelines.

    Fesen: här ligger ju vårt utkast till regler. Om du vill kan du ju läsa dem och lämna konkreta kommentarer. Och så väntar vi på ditt medlemskap.

  • above_the_law

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 07:13
    Jeppo_F;489882 wrote:
    Japp. Det var jag. Jag ber återigen om ursäkt. Jag såg dig på långt håll, och försökte höjda upp så mycket jag kunde så att du skulle kunna passera i lä. Sen kom en av dagens mycket få hoppbara vågor och jag laddade på en framåt. Det var ett tveksamt läge, men jag trodde verkligen inte att jag var så nära, och att det skulle vara några meters marginal när jag landade.

    Det var för nära, och med för liten marginal, men jag tycker nog inte riktigt det var så farligt som du beskriver. Jag hade dåligt samvete efteråt, och blev inte förvånad när du stannade till senare. Men ingen ödmjukhet då heller? Jag höll med om att det var för nära och bad om ursäkt. Vi låg inte långt från stenhällen i norra delen av viken, en ganska dum plats att ta en längre diskussion.

    Men det var väldigt trångt och stökigt i Lejjet i söndags med mycket folk som inte väjde, och mitt agerande ovan gjorde väl inte stämingen bättre direkt.

    Som självutnämt straff bjuder jag på gifflar och kaffe i Lejjet ikväll. Eller kanske Apel, vågorna i Lejjet sög sist. Blå våtdäkt och grå gathhjälm.

    /Jeppo

    Respekt Jeppo!

    Du är helt klart förlåten efter det inlägget och som jag sa på vattnet; “den var en klart snygg frammåt”;-).

    Jag kanske inte uppfattade din kommentar rätt (vilket inte var så konstigt i vind och vågor mm). Sorry i så fall. Tyckte dock mest att du mumlade något och la på ett leende som om du absolut inte brydde dig eller tyckte det var rent löjligt…

    Skit samma. Det gick bra och du verkar ha koll, men jag tycker nog att vi all bör försöka ha lite större marginaler.
    Visst, kite-linor kan verka riktigt avskräckande men vindsurfingprylarna är bra mycket tyngre och hårdare vid en ev direkt kollision!

    Det blir nog bra när vi alla vänjt oss mer vid varandra:-)

  • nic

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 08:00
    skotten;491551 wrote:
    haha what is all this about… come one guys… even when you are learning to drive in sweden it tells you in the handbook to often use “Sunt förnuft” in any paticular situation.. why is this any different?

    Don’t worry scottish, det handlar inte om reglerna i praktiken så mycket utan om vad som ska stå på papper om våra lokala regler.

    När något skrivs på papper måste det skrivas för den största idioten. Även om han är sällsynt så finns han, promise. När du kommer till oss å blir överkörd å din motståndare hänvisar till våra lokala regler så vill du inte ursäkta dig genom att förklara att andemeningen inte var si eller så.

    nic

  • skotten

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 08:19

    ahh yeah, I know how it can be.. it sucks when everyone is all over the place, what is worse, is that the truth of the matter lies in that there are many that have no idea how or even when they should “give way” to others.

    Accidents happen, but I would rather be taken out by a windsurfer than it be the other way around lol.. that would suck ass. The worst thing that we can promote is the “you fucked up idiot” attitude.. I always give a thumbs up to windsurfers, and everytime I am out in waves and see someone unable to get out from under his sail, or even get it out of the water, I always ask if they are cool..

    Surferlove is the way to go.. for sure.

Sida 13 av 13

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Väjningsregler i Varberg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.