Forumsvar skapade

Sida 145 av 197
  • andersbq

Medlem
    18 maj, 2008 vid 21:07 som svar på: Resultat Per Anderssons minnesrace

Lite annat:

• andersbq

Medlem
    18 maj, 2008 vid 20:59 som svar på: Resultat Per Anderssons minnesrace

Lite från vattnet:

• andersbq

Medlem
    18 maj, 2008 vid 20:50 som svar på: Resultat Per Anderssons minnesrace

Återigen ett mycket väl arrangerat evenemang av Surf Club Klagshamn, ”found racing” när det är som bäst! Lördagen skrotade vi runt i solen och skvallrade i största allmänhet, Johan Gelander från Surfers hade med sig ett berg av demo utrustning och även den nyblivne shop-ägaren Peter Forslin demade lite Naish-grejor. Många småbarn fick känna på 0.8 seglet. Formula-gänget gjorde sitt bästa för att visa att det visst gick att segla, men det var skönt att vi andra slapp. Stort grillparty på kvällen iklädda Jula-overallerna mm. Avslutade med whiskeyprovning och kaffe i klubbhuset. Sedan sov jag gott i tjejernas omklädningsrum hela natten. Väcktes av vinden imorses en hyggligt stadig nordan på 7-12 m/s. Fem heat på en halvlång slalombana med stående start. Måste säga att det var imponerande fart på hela gänget.
    Sista 2 heaten var dessutom vinden jämn över hela banan. Enda negativa jag har att säga är väl att alla skåningarna verkar vara både lätta och vältränade… Men det här var ju i Pers minne vi körde, och det var ju precis så här det var att segla med honom. Stort tack återigen, vi ses nästa år.

• andersbq

Medlem
    16 maj, 2008 vid 16:46 som svar på: Behöver lite nytändning

@jmn 465984 wrote:

Hej. Efter många års harvande fram och åter med stor bräda (runt 130 l) börjar jag nu ledsna.Vill ha nåt livligare som ändå planar relativt snabbt. Kommer mest köra segel från 6-7,5 kvm ,möjligen även 8 kvm. (Har även en på 90 liter som luftas max 5-10 ggr per år). Har funderat på nån stor freestyle bräda. Men kommer inte hålla på med några avancerade trix så det kanske bara är dumt.
    Vad vet jag?
    Har ni några favoriter att tipsa om.
    Tacksam för svar

Absolut rätt tänkt, jag köpte en Naish Playmate 116 förra vintern och efter 3:e rundan var jag helt kär. Den fungerar till allt utom riktigt höga hopp. Planar snabbare än något annat.

Jo en sak till, jag har kört från 5.0-7.0 Naish All terrain, men även provat 7.8 camber. 6.0, 6.5 och 7.0 fungerar riktigt bra. 7.8 är inte riktigt någon ide´.

• Spelar ingen roll, Per Anderssons minne ska hedras, så det är obligatorisk närvaro imorgon.

• 5-8 m/s

• andersbq

Medlem
    15 maj, 2008 vid 13:28 som svar på: Surf i vänern!!

Jag är såååååååååååååååå enormt glad att jag bytt dessa vatten ovan mot Halland! Den där kartan ger mig ångest!
    100-tals kassa, ensamma dagar i en äckligt krabb insjö.
    Jag minns särskilt en gång när jag befann mig 1 distans utanför Ursand (som du glömt ha med) på vågbräda och 4.0m2 i 15 m/s nordlig, och plötsligen mitt i en gipp, så blåste det typ 1 m/s resten av kvällen, det hann bli mörkt innan jag badat mig hem…

• andersbq

Medlem
    14 maj, 2008 vid 17:42 som svar på: Surf i vänern!!

Dalbosjön (del av Vänern runt Vänersborg) suger, den är för grund och har bara krabb äcklig sjö.
    Helt annan kvalitet runt Lidköping; Hindens rev (Svalnäs, Sönö), Båtgårn, Rörstrand, och Källby är betydligt bättre. Helt klart värt att åka till om man råkar bo i typ Vänersborg eller Trollhättan.
    Dessutom är vinden mer förutsägbar där, än Sikhall, Nordkroken där det ibland bara mojnar på en sekund.
    Svalnäs är tillskillnad från Sikhall en riktigt mini-apelvik med riktiga surfbara vågor sned onshore i västlig kuling. Helt klart bästa stället i Vänern.

• andersbq

Medlem
    14 maj, 2008 vid 17:16 som svar på: Per Andersson Race 2008, 17-18 Maj, Klagshamn

@glader 465428 wrote:

Någon som vågar spekulera i vindprognos ännu?

Det är omöjligt att ge prognos är nåt att ha ännu, känns som allt mellan stiltje och 10 m/s nord på lördag…

• andersbq

Medlem
    13 maj, 2008 vid 19:38 som svar på: Varbergs Surfklubb – Medlemsskap

Och här kan jag inte låta bli att skriva att Varberg Vindsurfingklubb (VVK) också fortfarande finns! VVK startades 1995 och har ca 150 medlemmar. http://apelviken.nu

• andersbq

Medlem
    8 maj, 2008 vid 19:53 som svar på: Kona ONE och Volvo i Norrköping den 10:e Maj

Man kan tycka vad man vill om Kona, just i detta fall så tycker jag att det är bra. Alla dessa event är citynära under en ganska vindfattig period. Om man vill ha med vindsurfing så bör brädorna fungerar i deplacementfart. Dessutom är det väl bara Surfers och kanske OnWater förutom Kona som kan ha kapacitet att hänga med på 10 orter under några månader. Alternativet hade varit att det bara hade varit segelbåtar av olika slag. Så även om vi bara gillar deläjd framåt, enhands spåck och 40 knutars slör, kan vi väl ändå se positivt på detta initiativ eller?

• andersbq

Medlem
    8 maj, 2008 vid 16:34 som svar på: Kona ONE och Volvo i Norrköping den 10:e Maj

Jag kanske ska förtydliga med att Lindö ligger i östra Norrköping och att Kona inte är någon arrangör eller officiell partner.
    http://www.volvocars.se/citysailing

• andersbq

Medlem
    7 maj, 2008 vid 20:57 som svar på: En Nolla för mycket! (Blocket Superstars)

@Pedersen 463709 wrote:

Min personliga teori är att pappa Sven-Ove (som inte vet ett något om vindsurfing) på nått sätt skall sälja typ sonens bräda.

Stämmer nog bra, gubben är född 11/10 1935, snart 73 år enligt folkbokföringen.

• andersbq

Medlem
    7 maj, 2008 vid 14:37 som svar på: En underbar dag i sillvik…..

I watskiaffären vid järntorget.

• andersbq

Medlem
    7 maj, 2008 vid 12:00 som svar på: SSM, Swedish SpeedMeeting – inbjudan

Jag kan åta mig att ge kvalificerade vindprogonser för TT.

Sida 145 av 197
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA