dr-masse
Forumsvar skapade
-
Jag har sagt det förr och säger det igen.
Never underestimate the power of Snygg
-
Har hört att Simmer har en riktigt gosig grafik på gång.. förväntningarna är höga!
-
Ja, ur ett jobb/liv/surfperspektiv/realistiskt perspektiv så borde ju Kungsbacka-trakten ligga väldigt bra till.
Eller så flyttar du till Halmstad direkt och långpendlar lite… 😀
-
Kap Verde är ju grymt fram till mars, kanske april. Sedan – tror inte det.
Är du sugen på en spik (dvs vind) skulle jag allvarligt överväga kanarieholmarna. Varför inte El Medano? Kan leverera fint i slutet av april, klart vindsäkrare än Irland.
-
Jag tycker att Irland är helt enastående och har man som sagt surfbräda/SUP så kan man vara på vattnet varje dag.
Påsken i år ligger enligt min mening närmast perfekt för en liten skön Irlandstripp. Irland har dessutom den rätt stora fördelen att det är astrevligt även de dagarna man inte ens är ute på vattnet. Grymt sköna människor, makalöst fint landskap (västra Irland, då) och världens godaste Guiness.
Vad som hindrar mig är nog mest ett nytt jobb under våren, men längre fram i år kan det nog bli en sväng dit igen!
-
Det är skönt att vara gubbe. Då kan man skita i vad småkidsen under 25 tycker och veta att rock’n’roll-döden är något så grymt överskattad. Det handlar ju om att leva. 😉
Mest av allt gillar jag klippet för hans otroligt sköna inställning, åldern bryr jag mig knappt alls om. ”Gubbar” finns i alla åldrar från 14 och uppåt. Vissa vågar aldrig ta några risker och bejakar dagligen sina fördomar och rutiner i tron om att de redan vet och kan allt.
-
Förstår inte varför du lade in ett vintermotiv mitt bland alla de där fin-fina Maui-bilderna… ? 😉
-
Ha, ha, kul tråd! Ja, den där butiken på Valhallavägen är närmast mytiskt omspunnen idag. Har själv handlat lite tiga-brädor, NP-segel (första Combat!) och diverse fenor där.
För att inte tala om Brädseglarskolan i Hammarbyhamnen. Den kan vi skriva en hel del om, men jag har lite för risig koll på vad som egentligen hände där för att riktigt våga gå loss i text här på surfzone… 😀
-
-
Det är helt makalöst vad de kan göra i förhållanden som är allt annat än plattvatten. Gropigare sjö får man ju leta efter… kolla in Kiri vid 4:44… !!
klipp från finalen dag 3:
[ame=”http://www.youtube.com/user/KUMAMOVIE1#p/u/12/z7JLAEIJFOM”]YouTube – KUMAMOVIE1s kanal[/ame]
-
Jag har slot-boxar i en Tabou-quad och måste säga att just Simmer-lösningen med fcs och rostfri insert har potential att lösa det enda jag har emot boxen (gillar inte gängor i plast, för liten/svag skruv först, onödigt med skruvmejsel).
Såpass mycket att jag, förhoppningsvis snart, bygger om mina boxar till den lösningen med hjälp av Svenne. 😀
-
Låg den i boardbag eller fukt?
Det kan bli sådär då. Därför alltid förvara bräda torrt, om det går. Ibland går det bort när den blir torr igen.
-
Jag kommer att köra som Mag föreslår – nöjer mig med stor deckpad för kidsen och petar ev. i en mittfena med USbox vid behov. Men tror inte det kommer att behövas alls.
Lite dingar på en SUP får man räkna med. Fasen, detta blir det!
-
Jag kommer inte in på kameran, massa varningar om skadligt innehåll från surfdagboken.se… ?
-
Tittar man här ser det ut som nyis på hela västkusten… snyft!