dr-masse
Forumsvar skapade
-
Det där borde f-n kunna gå. Kul att se!, lite låg kanske?
-
ah, borde ha skrivit det. Den där har jag stulit!
-
JORDBÄVNING I SKÅNE – DIN HJÄLP BEHÖVS!
NU HAR DEN GLOBALA UPPVÄRMNINGEN ORSAKAT JORDBÄVNING I SKÅNE!Tisdagen den 16 december slog katastrofen till med full kraft i Skåne. Med epicentrum utanför Bo Olsson i Tomelilla skakade en kraftig jordbävning med magnituden 4.7 på Richterskalan hela Skåne. Tusentals skåningar väcktes ur sin nattsömn de så väl behöver. Många var hungriga efter att inte ha ätit på hela natten.
Din hjälp behövs omedelbart.
Skåningen är en mycket känslig individ, särskilt nu inför julen. Många skåningar kommer lida oerhört om de inte får luad ål, gröt och kalkon med sviskon till jul. Läkare har redan sett naveldjupet minska hos vissa skåningar i särskilt utsatta områden.Skänk 1500 kronor till konto bifogat nedan. Denna blygsamma summa kan ge tre skåningar en trygg tillvaro under julen som de så väl behöver. Se exempel nedan.
1500 kronor ger tre skåningar:
snaps till julbordet
extra grädde i ris á la Maltan
extra fet ful-fiskad ål
specialimporterade äpplen till äpplekagan
filtar till soffan, för eftermiddagsluren
Öppna ditt hjärta, och plånboken, och börja skänk NU!DU KAN RÄDDA EN SKÅNING TILL JUL!
Skånsk jordbävningshjälps konto 90 1950-5
-
@getwet 507741 wrote:
Självklart så gäller den här trenden inte bara lunchställena runt Norrmalmstorg, den kan man även finna ute på vilken arbetsplats som helst. Ett förslag är att Volvo numera kan införa ett mode för att spara på arbetskläder, 3000 arbetsbyxor som slits i fikarummet varje dag blir pengar även det. Därför har min fru även skapat denna trend för att mota lågkonjunkturen vid grinden, sug i er alla arbetsgivare, här kommer lösningen för framtiden, lågkonjunturen blir ett minne blott.
Här några bilder på hur Volvo arbetaren skulle kunna se ut, som truckförare eller den goa gubben vid löpande bandet.
Föga anade du hur rätt du skulle få. Igen. Du har i själva verket en torrdräkt under shortsen, utan att du visste det.
http://www.surfers.se/search.aspx?code=08112701

-
Jag käkar antibiotika, köper ny diskmaskin och säger upp lite folk.
Bitter? Moi? Nejdå.
-
dr-masse
Medlem16 december, 2008 vid 13:33 som svar på: Isaf Approved List Of Slalom/speed Boards For 2008/2009Kollade på Fanatics forum nyss, den skall tydligen uppdateras med bl a Fanatic.
-
Njäe, inte ligger folk i Jeri och kör 4.2 och 4.7 i 7-8 sekundmeter (även om det är balettsegling)?
Det är snarare 12-14 i Jeri, och liknande förstärkningseffekter finns på flera ställen längs kusten däruppe.
Så – det kan blåsa mer. Men kanske inget för 40 knop. Ännu.
-
dr-masse
Medlem15 december, 2008 vid 15:44 som svar på: Isaf Approved List Of Slalom/speed Boards For 2008/2009Så även Mistral…
Lite märkligt är det allt, är det kanske de som är klara nu?
-
@Bicless 521011 wrote:
Tja… Är man bara lite aktiv så tror jag det går bra hitta 2009 brädor för under 10.000, bortsett från möjligen JP som ju är världsmästare på att hålla uppe sina priser.
Hifly har ju sålt sina carbone brädor för 999 Euro ett tag. Tror inte de är sämre än de andra stora varumärkena, men de har valt att distribuera mer direkt via sin egna webshop precis som Gun. Säljs även av Beli i Stockholm.
Även AHD som vi själva säljer kan har vissa väldigt prisvärda modeller.
Vi säljer exempelvis just nu AHD fast forward 2009, 10490-20%=8392:-, AHD Classic Wave 2009 11250-20%=9000:-. Då är vår introduktionsrabatt på 20% avdragen.Finns andra ÅF som har förorderrabatter på 10-20% som gör att man kommer ner under 10 lakan.
En kommentar om trådrubriken: Tror priserna tyvärr måste gå upp med tanke på svaga kronan, 14% dyrare köpa grejer i Euro och 33% dyrare köpa grejer i dollar nu jämfört med sommaren 2008. Orsaken att de inte slagit egenom fullt ännu är att butikerna oftas sitter på lager inköpta till lägre kurser och därmed lägre kost. När alla nya ordrar på 2009 sortimentet skall betalas in gäller nya valutakursen.
Bicless
Har inte HiFly gått i konkurs?
-
dr-masse
Medlem11 december, 2008 vid 08:22 som svar på: Varning utfärdad:DYR brädfrakt med UA/LH !!!Det jag inte fattar är varför så många verkar vilja ta med sig egna grejor till Maui. Nu känner jag mig sådär småskönt dryg när jag skriver det här, men det är i min värld en hel del av att ta med sig is till Nordpolen över det hela.
Det är inte någon nyhet att det är struligt att flyga med surfprylar, och ju längre desto värre. Varje stopp, byte av bolag och obegripliga bokningsregler gör ju inte saken bättre. Antingen så blir det apdyrt, eller så försvinner grejorna på vägen eller kommer fram trasiga.
Det finns ju grejor på Maui, kan man ju lugnt säga. Grejor som, dessutom, är hyggligt anpassade till förhållandena där. Och det är inte dyrt. Vare sig att köpa eller hyra.
Om jag åker till Maui (uj, vad jag skulle vilja skriva när jag åker till Maui) så kommer jag att packa shorts och hängsele. Klart.
Mitt andra alternativ, som själv kört med framgång till framförallt Portugal, är att enbart ta med sig segel. Det får man hyggligt lätt med sig till samma pris som en golfbag eller två.
Superfreak-packningen låter fin den med, det här med två meter gör ju dessutom att de här tre-delade masterna som dykt upp plötsligt blir mer intressanta.
-
En ren slalom/speedfena är nog närmast slöseri med pengar för att uppnå hög toppfart med en sådan bräda och den typen av segel.
Satsa på att sätta en mindre fena i boxen i stället för fart, gärna en lite tunnare, svept freewave-fena typ.
Brädan är ju rätt ny, hur mycket har du kört den med 6.2 och orginalfenan?
-
Jag har flugit SAS till Dublin, å det har funkat utmärkt bra. Visst, det är en bit att köra men inte värre än Stockholm – Varberg, tex…
Många verkar ta paus över vintern (obegripligt nog), men från april november är det bara att köra. Även nu i december funkar, men det kan komma in snöoväder från Atlanten.
-
Det jag tänker på är snarare att en lite långsammare flex faktiskt kan vara att föredra i just hård vind. Seglet blir lite ”snällare” och den lite långsammare flexen gör att seglet släpper ut lite överskott enklare.
Själv tycker jag att en riktigt snärtig mast är som allra härligast i lättare vindar. Bättre respons på pumperiet och håller farten bättre, reagerar snabbare på små förändringar helt enkelt.
Exempelvis tycker jag att bytet till RDM har gett just ”mjukare” riggar och mer kontroll i hårdare vind för min del. Och i hård vind (= överriggad) tycker jag att kontroll är fina grejor. Som jag brukar säga – jag behöver all hjälp jag kan få, ah!
-
Bredd på 54-57, volym mellan 70 och 80 liter.
Allt beroende på modell och typ av bräda.
själv gillar jag ”moderna klassiker” för hårdare vind pga den kontroll de bjuder på, men även nyare mer ”allround” betonade vågisar funkar fint. Då kan man ofta gå ned lite i volym pga mer bredd.
-
Bra pris, där. som sagt, seglen är nog flitigt använda, men hur mycket hinner man köra med alla segel? Även om han har typ 150 dagar på vattnet (eller mer), så finns det ju gränser, som sagt.
Är det verkligen 7500 SEK eller Danska pengar? Kan vara värt att dubbelkolla.