Forumsvar skapade

Sida 124 av 251
  • getwet

getwet

Medlem
    9 juni, 2006 vid 09:39 som svar på: F2 Speed Challenge Askim
    The_Novice wrote:
    Jag har varit där men saknar ändå info från arrangörerna, en liten bekräftelse på att dem tagit emot ens anmälan hade ju inte skadat heller.
    I väntan på det så uppdaterar jag min bild, där X är ungefär där seglingscentrat varit förut, och P är parkeringen där man normalt ”måste” parkera…
    Om man kommer från söderleden så är det väg 58 och andra avfarten till höger, borde vara skyltat till askimsbadet (obs, åk inte till campingen).

Viken måste vara djäkligt liten, på bilden ser man tydligt att det ryms fyra brädor och sedan är viken full…….

• getwet

getwet

Medlem
    8 juni, 2006 vid 19:55 som svar på: F2 Speed Challenge Askim

@Jester]Trots att jag är från Götet, så har jag aldrig varit i Askim. Vart kommer vi hålla hus, och var på Säröleden svänger man av?? Läste nånstans om att ev vara tvungen o bära prylarna 500 meter. Ouch!! Info, bitte! )[/QUOTE wrote:

har du städat ordentligt nu Jesper när du får Gunther på besök?

• getwet

getwet

Medlem
    8 juni, 2006 vid 19:52 som svar på: Jag saknar Speedjannes

Jag behöver inte scrolla alls, den bara är där ändå…..

• getwet

getwet

Medlem
    8 juni, 2006 vid 19:47 som svar på: Fotografimobil istället för surfmobil
    TheFloyd wrote:
    Det är vanligt med både solfläktar och skumgummimadrasser inom båtvärlden så det är inga problem!
    Ett tipps är att ta en perforerad gummimatta eller liknande och lägga under madrassen så det blir en luftspalt, då hålls möglet borta mycket längre! och så givetvis vädra ur ordentligt efter en natts svettiga sängaktiviteter 😉

Nu vaknar man till lite här….minns när man hade båt, och där är det alltid skumgummimadrasser. Finns ett speciellt material i båtshopar/kappellmakare som fästs under madrassen för att lufta nedåt.

• getwet

getwet

Medlem
    8 juni, 2006 vid 19:41 som svar på: Onwater Windsurfsession 17-18 Juni
    Oregistrerad wrote:
    Vad tror ni om det?
    Nån ska dit?

Det skulle kunna tänkas att åka dit, men jag blir banne mig inte klok på vad som kommer att hända där……en liten speedbana kanske? 😉

• getwet

getwet

Medlem
    8 juni, 2006 vid 19:35 som svar på: Båtvädret Plus? Kolla kanotvädret…
    pete wrote:
    Vad f-n håller SMHI på med: just när jag har betalat surt för Båtvädret Plus (”Information wants to be free” – tjena…) upptäcker jag att många vindprognoser nås helt gratis från http://www.sjosakert.nu / kanotväder eller https://xout.smhi.se/bizmet/prods/kanotvader_meteogramview.php. Det verkar som om Sjösäkerhetsrådet spolat Foreca och numera vänstrar med SMHI.

Vågar man hoppas på sjöbris imorrn på Skälåker..?

/Pete
    Nix, det blir inte någon sjöbris på Skälåker. Du får nog vänta tills på söndag och sikta in på Fituna istället.

• getwet

getwet

Medlem
    8 juni, 2006 vid 19:22 som svar på: Jag saknar Speedjannes
    Jester wrote:
    Du är inte ensam…

Du får gotta dig åt denna tills vidare…

Du Jesper, har du några knep på hur man blir av med buggen som gör att min blick fastnat på ditt inlägg….får inte loss blicken! Är det ett elektroniskt betingat problem? fler som har samma bekymmer eller är det en lokal företeelse?

• getwet

getwet

Medlem
    8 juni, 2006 vid 10:38 som svar på: Fotografimobil istället för surfmobil

@arleklint]Nackdelen jag ser med skumgummi är att det lättare tar åt sig eventuell fukt, men visst vore det säkert skönare )[/QUOTE wrote:

Lägg in en madrass du och sov gott istället. Den fukt som möjligtvis skulle kunna sugas upp är minimal. Har själv aldrig haft problem med fukt i madrassen, däremot täcket innan värmaren installerades.

• getwet

getwet

Medlem
    8 juni, 2006 vid 08:03 som svar på: – Kungen av Görveln –
    SWE223 wrote:
    SWE876 wrote:
    SWE223 wrote:
    Hej

Tävlingen är öppen för alla men priserna är avsedda för medlemar i JBSS.

//Nicklas

Skulle det visa sig att det är en ICKE JBSSare som är på topp när året är slut så lovar jag att fixa fram ytterligare ett pris!!!

/Jona
    Hehe, ja det känns som ett ganska riskfritt löfte. Vem skulle kunna spöa Bolinder Strand Locals?

//Nicke

Bästa vindriktning på Görveln tack? Ska nog bjuda in Stavnås samt Daniel och Per så kommer vi kanske samtliga…….Framgår då om det är riskfritt för locals..:wink:

• getwet

getwet

Medlem
    7 juni, 2006 vid 08:38 som svar på: Hur är skälåker på rak nord?
    big_jeppe wrote:
    Igår måndag seglade jag i skälåker/gålö havsbad. Det var rakt nordlig vind. Tidigare har jag bara seglat där på NO och ONO. Jag tyckte det var väldigt byigt. Är det någon annan som har liknande erfarenhet? Var det ovanligt byigt rent allmänt igår? eller bör man undvika denna spot på rak Nordvind?

De senaste dagarna när vinden legat på N så har det varit allmänt byigt, inte bara på Skälåker. Tror nog att de flesta som intresserar sig för vinden och befunnit sig i Sthlms området iaktagit att det varit mycket byig vind. V, NV och N tenderar väldigt ofta till att bli byig i våra områden.

Skälåker fungerar bra även på N, men det får absolut inte vrida över det allra minsta på NV. Bäst är naturligtvis NO och ONO.

Det finns bättre vatten för N, själv föredrar jag Rangsta brygga. Blir en liten ”lucka” på ca 100m innan det skjuter på men sedan är hela Himmersfjärden öppen för N, NV ännu bättre och då skjuter det på från första metern. Vet att det finns bra ställen norr om stan också men det är inte min sida liksom…….

Bor söder om Sthlm (Södertörn, Nynäshamn) och har numera en spot för varje vindriktning i närheten av boendet. Kan det bli bättre…..mer vind och sol bara!

• getwet

getwet

Medlem
    6 juni, 2006 vid 20:37 som svar på: Inbromsning från 64 km/h

En underbar twist i seglet och ett ordentligt flin på läpparna i den sista bilden. Flinet måste bero på att du kör med NP och Fanatic…….

• getwet

getwet

Medlem
    6 juni, 2006 vid 14:41 som svar på: Kolla här fina hårdvindsbilder

Om dom har kört 39.9 knop/display på sådant vatten som visas på bilderna så lyfter jag på hatten och säger ”uberduktich”!

Kan någon översätta vad resonemanget om 35.2 knop handlar om……

• getwet

getwet

Medlem
    6 juni, 2006 vid 14:10 som svar på: Oljeproblem med caravelle-88

Gör som Svenne skrivit, kolla pumpen. Tillägger att en gammal folka motor inte ska ha helsyntet. Är som att kasta pärlor till svin. Duger gott med en mineral olja, gärna med hög viskositet såsom 20-50

• getwet

getwet

Medlem
    6 juni, 2006 vid 08:11 som svar på: F2 Speed Challenge Askim
    Hankloose wrote:
    Allvarligt talat!! HUR KAN MAN VÄLJA EN SPOT SOM ASKIMSVIKEN I EN SPEEDTÄVLING? Som prognosen e nu så kan vi väl hänga på oss varsinn GPS och köra en speedtävling i simmning! Askimsviken e extremt känslig för vindriktning! Blåser det inte sydväst så e det HELT kört! Finns det ingen alternativ spot?!?!

Jag håller tummarna för kuling sydväst!!!

Henkan

Prognosen pekar på SV, håll tummarna……

• getwet

getwet

Medlem
    6 juni, 2006 vid 06:31 som svar på: Gwc Wcso
    faster wrote:
    surfan wrote:
    Speedjanne wrote:
    Deltävling #4
    Inställt denna veckan pga dåliga vindutsikter på tis-tors.
    Vi kör F2 speedchallenge på lördag istället.

Mvh Janne
    ja vill se dej i den speed gula kreationen på lördag!!!

Eller Gustav i sin silverfärgade prolimit!

Och Gustav nynnande på låten ”I am a astronaut”, det vill jag se och höra i Askim……:smile:

Sida 124 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA