getwet
Forumsvar skapade
-
I love you lbj, så tuktas en argbigga!
-
Inlägget var absolut inte riktat mot dig JPS, men det har diskuterats här på forumet massor med ggr om ditten och datten. ”jag vill ha den på benet” osv.
Ville bara fötydliga här på forumet vad som gäller OM MAN VILL TÄVLA….Det går således inte att ha GPSn på benet eller innanför våtdräkten och sedan få ett godkännande av RTK. Många vill nämligen göra som dom själva tycker…..men se det gick inte.
Om det verkade som om mitt inlägg var riktat mot dig är jag den förste att be om ursäkt, för så var inte fallet.
-
Vi tar det en sista gång nu, och hoppas att alla fattar därefter! Sedan lägger vi ned diskussionen om var GPSn ska sitta för en godkänd session.
Mycket tydliga instruktioner finns i speedmanualen för den som vill vara med och speeda med sessions, för den som INTE vill vara med, gör vad du vill.Så här är det! Godkänd GPS ska användas, SE MANUALEN.
Inställningarna ska vara korrekta, SE MANUALEN.
Placering av GPS på kroppen ska vara enligt instruktion, SE MANUALEN.
Någon form av vattentätt fodral ska användas, ABSOLUT under gemensam tävling. Om man sedan freerajdar utan så skyll dig själv!Egentligen både simpelt och mycket lätt att förstå, vill du vara med, gör som det står i manualen. Vill inte vara med, gör som du vill och tycker.
Det finns anledningar till varför man försöker få till likvärdiga förutsättningar, och att göra det enkelt för RTK.
Allt detta sker ideelt, RTK gör det på sin fritid, manualen skrivs och uppdateras på fritid, svara på frågor på fritid, försöka styra upp verksamheten så det fungerar på fritid. Respektera det och LÄS MANUALEN………där står allt ni behöver veta och varför. Därav en mycket matnyttig och fulllödig manual.
Min privata reaktion är att väldigt många kräver……men väldigt få har skickat in en slant till GPS-speedsurfing! -
Tror det blir Haga Point till påsk, eller det blir det helt enkelt. Fick rapporter om riktigt bra segling där idag. Pallar inte med det här djävla groggtillbehöret som ligger överallt i Sthlm.
Så Carbone, ladda V8.an med massor av nedhal för nu kommer jag snart.
Och Pugge, hoppa i vattnet nu! -
Jag känner inte igen stolen……och det är inte ens säkert att den kommer från en specifik bil. Finns massor med stolstillverkare som har hundratals modeller utanför ”original” stolar.
Men du borde väl hitta en tillverkarlapp någonstans, eller något slags typgodkännande?
-
Speedtävling på Strand Horst 9-17 september. Många svenskar kommer att åka dit.
-
Jester wrote:Vi får väl se hur det blir… Kanske osmart o köpa en större bil när bensinpriserna bara går uppåt…
Varför åka hem från TT när man kan sova över….? Hur många mil sparade du där? Gratis boende på Öland i bussen, hur mycket sparade du där? Ett par dagar på Strand Horst, hur mycket hotell/boende pengar sparade du där?
En kanon dag på Visingsö och kuling dagen efter, tredagars kuling på Fårö och knoppa i bussen, hur mycket stålars?Klart du ska ha en buss Jester!
-
Knatte wrote:fredrik.ygge wrote:Härlig motivation.
En fråga bara: Står det vindsurfing någonstans? Ser inte det av bilderna. (Man vill ju inte bli tagen för scooteråkare el. dyl.)
Om inte, är det ok att logga en 40 knopare på skidor och sedan glänsa med den på stranden? 😉
Tycker faktiskt Fredriks fråga, inte är så korkad ändå.. För oss windsurfare är det ju självklart att vi snackar windsurfing :laugh:
Men det kan säkert bli frågor från alla andra, vad då 30 knop ?? Då är det ju coolt att droppa ” på en windsurfingbräda så klart ”
Men det kan nog vara värt att tänka på, framöver om inte windsurf skall synas någonstans på t-shirten..Köper resonemanget rakt av, vi försöker fixa det till nästa omgång, när det nu blir.
-
adde wrote:Info
/adde
Fy fan vad det drar i hängselet nu! 🙂
Jag bara säger den buken, den buken. Jag får fan ståpäls när jag ser cambersegel!
-
Har iofs inte X9 men föregångaren, två stycken plus en som numera är borta.
Det är bra grejer, djävligt bra grejer. Mina är också uppkittade med Streamlines bombeslag fram, sitter som en slalompjäxa. Värre har jag aldrig kännt, men vill också ha det grymt styvt. Fick känna på Norths värstingar för någon helg sedan och jag skulle nog vilja påstå att den inte kändes lika styv, men det kan vara fel uppfattat av mig. Det är svårt när inte bägge bommarna är bredvid varandra.
Jag tycker att en X9 är värd sitt pris, men enbart om man behöver den prestandan.Kanske man kan få ännu värre bommar typ Gulftech eller något för ett par tusingar till……Minns mycket väl när Per Svanberg tog hem en Gulftech för Formula…12000kr!
-
canoya wrote:Jönköping 6/4:
På Vättern börjar isen ge sig, men på de mindre sjöarna ligger den nog ett tag till.VILKEN DJÄVLA SPEEDRÄNNA!:smile:
-
Vad jag förstått så är det samma leverantör till de flesta, med andra ord a likvärdig bensin mellan bolagen. sedan kan väl någon hitta på ett eget litet trick som Shell med sin V-Power.
Minns när jag arbetade på Möja (en ö i sthlms skärgård) en sommar. Då kom OK båten med bensin och tankade upp Shellmacken……eller om det var tvärtom.
Däremot har jag helt klart lagt märke till att bensin skiljer sig mellan olika länder. Tysk bensin går som fan känns det som, och när jag tankat i Polen så går det rätt långsamt…
-
Jämfört med krysslern så ligger den faktiskt något snäpp bakom kvalitetsmässigt. Jämfört med många andra står den sig hur bra som helst.
Maskinellt sett så är Astron mycket bra, men som vanligt på amerikanska bilar så vill gärna lullullet krångla en del. Hissar och c lås mm. Där har faktiskt Chrysler gjort riktigt bra ifrån sig de senaste åren. Men vem fan vill ha en Kryssler……?Värt att begrunda är också prisskillnaden…….där vinner Chevan på både inköp och eftermarknadsprylar…med ljusår!
Den är bäst Jester, köp en Cheva och joina.
-
fredrik.ygge wrote:Ha ha! Tack för trösten Jesper. Vet i tusan om jag inte ser att tbsurf redigerade inlägget till ett lite snällare efter din kommentar. Inga hard feelings tbsurf! Om folk arbetar hårt ideellt och gör en jättesnygg T-shirt och man där sticker in näsan och undrar om de inte glömt skriva vindsurfing på vindsurfing-T-shirten får man nog tåla en liten snyting.
Jag tror inte vi sett slutet på dessa tröjor ännu, ny edition kanske till hösten eller nästa säsong. Det är lite upp till er också hur tröjan ska se ut, så vi ser fram emot förslag.
Framledes KANSKE det blir ett gemensamt tryck för hela GPS-speeds. vilket vore djävligt coolt tycker jag. Men än så länge kör vi den Svenska varianten och ser till att den bli kanon.
-
mbkpeter wrote:den är borta. och jag kanske är ledig på Lördag / Söndag.
Inge = F.r.o.m. första helgen i april t.o.m. sista i oktober är det förbud på släktträffsrelaterade helger 😉 Man har dock två (max två) passkort som kan utnyttjas under denna period.
Que! Är isen borta på TT? Jag visste att Jester skulle lura mig, bottenfruset, bah! 😉