

jojjo
Forumsvar skapade
-
Ser ut som om Läjet blir kanon. Kommer ner vid 12 snåret om prognosen står sig.
-
😡 …………är fast i julförberedelser och kommer inte loss då släkten skall komma hit……….
Kör hårt där nere, kommer ju bli en kanondag… -
Drar från GBG om en halvtimme. Läjet kl. 9.00, Vilka är på? (med eller utan twin fin…)
-
Let’s rock! Kommer nog bli svinkallt så jag sitter och limmar våtdräckten för fullt, (hoppas den hinner torka….). Satsar på att vara i Apel 9.30.
hmm undrar om tomten äntligen kommer med ett 3,7 segel, 4,1 kommer nog bli lite svettigt på eftermiddagen…Vi ses där nere
-
Förhandling pågår…., (hade ju redan lovat att det inte skulle bli mer surf i år;-)
-
Precis hemkommen från semester med familjen, (fick heligt lova att det inte skulle bli nåt surf på den resan…) så man missa ”relese” partyt men fick lite plåster på såren när jag tanka hem filmen. Vilket kanon koncept det blev trots skrala förhållanden. Så kör du en ”andra chansen” eller varför inte en ”tredje gången gilt” så är jag klockrent med på att dela med mig av lite feta kracher….
-
Vilket kanonkoncept! Nu har man fått en spark i baken att börja testa lite nya grejer, nog för att jag bävar för att se resultatet…. men på söndag då
j-ar….Mucho tack till Gurra
//jojo -
Skit också, kan inte komma ifrån jobbet på förmiddagen, kommer ner först vid ett. Du planerar inte någon foto session på eftermiddan????
-
Alla eftermiddags möten är nu intällda… kommer ner vid 13 tiden
-
Jag har bara erfarenhet från resor med vanlig surfbräda, (lär dock inte vara någon skillnad). Vid skada så ersätter flygbolagen, (tror det gäller de flesta bolagen) med en viss peng per kilo gods, dvs ju tyngre gods/bräda desto mer ersättning, kan alltså vara läge att skarva på några kilon om de inte har vikten. Har aldrig lyckats få ut någon ersättning för reparation av skada från flygbolaget utan då är det bättre att försöka med försäkringsbolagen. Lycka till
-
Nån som känner till nåt om förhållandena i Olofsbo. Har hört att det skall funka hyfsat på SO men aldrig varit där.
-
Kan meddela att apel var hyffsat fram till ca15:00, (inte ofta man kör helt solo i viken med pung drag i 4,1) sen blev det pang på klockren onshore ;-(. vet inte om jag sett så mycket vitvatten där tidigare. Får nog bli Åsa nästa gång ser ju inte så tokigt ut…
-
Hittade en länk till Sola Brettseilerforening som har en spotguide.
http://www.sbf.no/content/view/36/79//Jojo
-
Alternativet med att dra ner med förlängaren innan masten är helt inne är ganska vanskligt då masten lätt skär upp mastfickan, (har själv råkat ut för detta med ett sproilans nytt segel, surt!!!). Se till att hålla de två nederrsta latttorna rätt tätt ihop så slipper du så mycket mastkruva och det blir lite lättare.
/Jojo
-
Jag kör CO 5.7 och nedåt men brukar variera nedhalet efter förhållandena. Lite vind = mindre nedhal (bild 1) och mer kraft när man pumpar, mycket vind = mer nedhal (bild2) och seglet släpper ut mer i byarna. Bara att prova sig fram till vad som passar dig bäst….