Forumsvar skapade

Sida 150 av 321
  • lars_k

Medlem
    26 maj, 2006 vid 04:44 som svar på: Åsa, 23 maj

Najs! Där missade man helt klart något gött.

• lars_k

Medlem
    25 maj, 2006 vid 15:49 som svar på: plattvatten varberg

Getterön norr om VBG lär vara platt. Har ej varit där själv dock (just därför…). 🙂
    Tror man går i vid Torvik:
    http://kartor.eniro.se/query?what=map&ax=&asearch=1&imgmode=&streetname=torvik

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2006 vid 13:59 som svar på: Lejet ikväll?

Frågar mej samma. Anholt droppade ner till 9 m/s nyss och DMI:s prognos ser inge vidare ut för ikväll. Kanske lägga ner och satsa på en tidig morgon i Lejet eller Hstd istället…

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2006 vid 13:27 som svar på: Storlek på vågis (volym/bredd) i förhållande till vikt

Väger 75 kg och kör en PocketWave stubby på 78l/56cm och en Naish traditionell på 73l/53cm.
    Skulle jag bara haft en bräda hade det blivit en traditionell på 75-80 liter.

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2006 vid 13:15 som svar på: Bilder

Lill-John laddade grymt igår. Imponerande! =)

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2006 vid 13:12 som svar på: Jag vill bli en duktig vindsurfare…

TOW: Time-on-water. Prioritera det framför att köpa en massa dyra prylar! Räkna med att bränna soppa för att ta dej dit det blåser.

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2006 vid 13:05 som svar på: Lite filmklipp på Robby, Kauli och Neto

Kauili mfl i all ära med sina piruetter på vågen men Robby Naish är den verkliga kungen i vågorna. Alltid fullt tryck och kontroll! 🙂

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2006 vid 10:39 som svar på: DMI har ändrat prognosen!!!!!!!

Ganska normal = nästan onshore i Apel. Som det var nästan varje gång förra året! 😀
    Säg att vinden var 70-80 grader mot vågorna (rak onshore: 90 grader).

Tror inte jag var på rätt ställe igår. Åsa var nog bättre iaf för vågridning och Dogge skulle jag nog allra helst åkt till om jag tvingats jobba hela eftermiddagen… Men jag klagar inte över en fet 4.0 dag efter denna sunkvåren. 🙂

• lars_k

Medlem
    24 maj, 2006 vid 09:45 som svar på: DMI har ändrat prognosen!!!!!!!

Apel var fan inte rak onshore, ganska normal riktning med viss vinkel mot vågen på väg ut för bra ladd och ridbart på väg in om man bet ihop och höll hårt i riggen. Men det kunde ju varit bättre vinkel förstås… Dock bygger vågorna bra i nästan onshore och det var riktigt fett och cleant mellan vågorna som bröt långt ut. Grymt! =)

• lars_k

Medlem
    22 maj, 2006 vid 16:55 som svar på: Gotland i juni – vind och spots?

Sorry om jag snor tråden men jag ska oxå till Gotland i juni. V26. Hade varit finfint att få ett tel-nummer till nån hjälpsam Gotlänning som vet vart man ska åka. Vill ju ha så mkt vågor som möjligt med bra vinkel =)
    Mail: onshore53@hotmail.com
    Ses! / Rille

• lars_k

Medlem
    21 maj, 2006 vid 17:24 som svar på: Köpa mast begagnat?

Att köpa beg master är inget problem. Master håller tills de överbelastas. Kolla om det finns skador/jack i laminatet. Då kanske inte ens masten håller för en riggning. Att masten ser lite sliten och nött ut gör inget.

• lars_k

Medlem
    19 maj, 2006 vid 17:12 som svar på: Film.surfzone.se online igen

Går det att lägga upp nya filmer?
    Kunde inte regga mej… 😛

• lars_k

Medlem
    18 maj, 2006 vid 13:45 som svar på: TÄVLING! Vad får jag segla på lördag?

***4.2. Det är duktig kraft i lågtrycket som kommer! =)

• lars_k

Medlem
    18 maj, 2006 vid 13:36 som svar på: Stay in shape?

Jag tar gärna en kall bärs efter en hyfsad surfdag. Funkar klockrent!

• lars_k

Medlem
    18 maj, 2006 vid 13:32 som svar på: böjd bom

Aluminium är inte alls lika duktilt som stål. Dvs alu klarar inte att töjas särskilt mycket över sträckgränsen och framför allt inte fram och tillbaka flera gånger utan att det bildas mikrosprickor i materialet. Finns det sprickor sker dessutom spricktillväxten väldigt snabbt när man belastar materialet, dvs bommen kan plötsligt gå av trots att den känts styv och OK på land.
    Jag skull nog passa mej för att använda den bommen igen om jag inte vore säker på att jag lätt kunde ta mej till land om den skulle gå av.

Sida 150 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA