lars_k
Forumsvar skapade
-
Härligt Masse, jag var lite rädd att ni kammade noll. Vi skulle ha åkt till Brandon i onsdags men la ner pga kass prognos. Kanske fett misstag… Vågor verkar det alltid finnas och lokala förstärkningar syns kanske inte på windguru. Får definitivt bli en resa dit i höst!
-
SWE131 wrote:NPs breda remmar är kanon, bag o vaddering och dra så hårt man orkar.
Bräda segel och bommar överst funkar kanon, har åkt halva europa på detta sätt, funkar kanon. Några mindre remmar runt hela paketet så att det inte ska låta (fladdra så mycket) board bagen kan iblan slå i taket om man har bågar nära taket.// Dala //
Haha. Den bilden ska jag visa för mina kollegor som dimensionerar Volvos karosser! Detta lastfall finns inte. Risk för ”dent-skador” mao… =)
-
De var som fan. Har vridit upp till rak O och 9m/s med 11m/s i byarna på Drogden. Sen ska man väl dra av ett par m/s för Klagis eller?
Endys länk funkar om man inte har popups blockerade:
http://www.frv.dk/ifm/oceanografi/oceandata/graphs/1040_dk.htm
..man kanske borde dra ner i helgen… -
Det är ”Drakglenn” som knåpar ihop dessa. Jag använder dem flitigt. Klockrena tycker jag! =)
-
Att freestyle-nissarna har så långa tampar beror väl mest på att de har bommen så extremt högt upp? Och de kör snarare mer upprätt över brädan för bättre kontroll och rörelsefrihet.
-
Apropå billiga våtdräkter så har Classe en shorty för 399:-
http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=313496000
Har varit på tapeten här innan…vet ej om den är nåt att ha dock. :p -
Hur är det filmat? Helikopter eller?
-
Japp. Var inom Apel vid 8:30 men det såg riktigt käss ut så vi drog ner till Ringenäs istället. Bygger alltid bättre vågor där nere. Var också upp till midjan och gick att rida lite frontside och dra på lite hopp. Hade plan med 5.8 men det var rätt segt. Halmstad alltid soligt och najs dock! 🙂
-
Fanatic Allwave. G10 Fena på hela 24 cm på 75 litarn…
Nån som kan översätta från japanska?? 😉
http://www.lanikai.biz/fanaticf2/allwave1.jpg -
Den visar UTC. Lägg på 2 timmar så har du svensk tid! 😉
-
lars_k
Medlem12 april, 2006 vid 08:18 som svar på: Vill du att möjligheten att posta anonymt tas bort?Jo, ”idiotinläggen” kommer vi inte undan, men jag tror de kommer att minska. Orkar man regga om sej tillfälligt för att skriva lite idiotinlägg? Knappast.
Och är man nybörjare och reggar sej kan man ju fortfarande vara tillräckligt anonym så man vågar ställa ”dumma” frågor. -
Haha. Galna fransmän… =)
-
Oregistrerad wrote:Jag kastar inte skit på någon! Jag tänker trots misstaget forts handla hos Keppler(för jag har inget val..ska jag köpa nya saker..så får det bli förra årets modell och från vår gemensamma surfhandlare Keppler)
Men jag har väl all rätt i världen att uttala mig om att jag besviken för att han missförstått vår affär! Jag såg till att vara mer än extra nogrann ang priset och vad som ingick..tror alla som handlar gärna mailar en extra gång och dubbel kollar allt. Jag har mailat honom de mailen han mailade mig osv(dessvärre inte alla…)
(självklart så gjorde jag en tabbe att radera några stycken mail eftersom allt känndes och verkade okej) jag betalade 799e inkl frakt för en 05 bräda..
i mailet jag skrev innan jag betalde…så var jag extra saklig! frågade vad som ingick bräda ,frakt,fena,stroppar och BOARDBAG!!! yes! var svaret tbx
sen frågade jag både några ggr innan o några ggr efter vad för boardbag som ingick…(märke,tjock osv) hur skulle ni lösa en sån situation?
jag har mailat och varit trevlig saklig…Vad mer kan man göra?att få vara anonym eller inte? bra fråga…! Kastar man skit och inte ens handlat och haft kontakt med vederbörande.(så tycker jag det är illa!)
skulle det ändra på saken! om folk som ful gnällde inte skrev anonymt på någotvis? jag bara undrar! jag kastar inte en promille skit! detta är hur saken ligger till. Nu har jag skrivit ett antal ggr att keppler är okej att handla från!
Men jag behöver ju inte sitta här och vara överlycklig! För jag får nu köpa en board bag ju…Vilket jag absolut inte hade räknat med! så ett stort grattis till er som fick boardbag när ni kom överens om det. Nån måste få köpa sin bag! oturligt nog blev det jag tydligen!(inte 100% än!! jag väntar på svar på mina mail jag skickade igår)Tråkigt med ditt (eventuella) strul med Keppler. Men faktum är att i det du skriver framstår Keppler i väldigt dålig dager. Registrera dej/logga in så höjer du din trovärdighet ett par pinnhål. Annars förblir du bara ännu en anonym som bara är inne för att kasta skit.
-
poppo wrote:Jag säger som jag brukar i frågan: Handla lokalt om ni vill slippa strul och ha våra enstaka surfshopar kvar. Har själv handlat prylar i svenska butiker sedan 1988 och aldrig blivit besviken. Men var och en gör ju som den själv vill…
Skiljer det bara 500 kr handlar jag självklart av en svensk handlare. Men diff på 1000 kr…1500 kr…2000 kr…för en bräda? Var går gränsen? Upp till var och en hur mycket man vill stödja. Att momsnivån är olika är ju helt åt skogen vilket drabbar svenska handlarna, men det förklarar ju inte hela prisdifferensen. Fri konkurrens är alltid bra.