Forumsvar skapade

Sida 105 av 299
  • ola_p

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 18:42 som svar på: Vind på Västkusten i helgen!!

Kanske en sväng i ljungskileviken efter jobbet om jag kommer loss i vettig tid, och det ser tillräckligt bra ut… återstår att se..

• ola_p

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 16:54 som svar på: [Forum] Antalet forum på Surfzone

Jag skrev ett litet inlägg häromdan, men det försvann visst i cybespace…
    Min poäng var iaf att det hade varit trevligare med ytterligare en metatag på varje tråd så man automagiskt kan sålla lite bland inläggen, och underlätta vid sökning.
    Istället för en miljard forum som man ändå inte orkar läsa.

• ola_p

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 16:48 som svar på: "läskig¨" hemsida

Det rent designmässigt mest creepy jag sett är nog nån helsidesflash, där det rörde sig saker lite i kanten, som ibland ringlade ut över sidan… Svårt att beskriva och jag har nog tyvärr inte kvar nån länk..

• ola_p

Medlem
    2 oktober, 2006 vid 19:39 som svar på: "läskig¨" hemsida

Vad är defenitionen?

Oftast äre ju innehållet som är läskigt, sen kan man ju förstärka det med designen runtekring..

• ola_p

Medlem
    25 september, 2006 vid 18:41 som svar på: Snyggaste segel?

Mina segel är alltid snyggast, oavsett vad det är för segel.

• ola_p

Medlem
    23 september, 2006 vid 21:40 som svar på: Allergi?

Å så skall man väl för sakens skull tillägga att olika sorters epoxi är olika livsfarlig…
    Lågviskösa saker är värst har jag för mig, mer lättrinnande än lamineringsepoxi och det börjar bli riktigt otrevliga saker. Har jag för mig, har också för mig att det skiljde lite så att det inte i alla fall är mindre farligt för att viskositeten är högre.

Friskluftsmask är väl det bästa när man handskas med epoxi…

• ola_p

Medlem
    20 september, 2006 vid 19:11 som svar på: Jeffla skit

Visst gör den, man får dra av ett par tre meter för att få vinden vid vattnet.

• ola_p

Medlem
    20 september, 2006 vid 13:47 som svar på: Jeffla skit

Tja, nu blåser det (nästan) inget längre, dom snåljåparna på vägverket har ju halverat antalet mätningar nu. Man får bara varje hel timme.
    Men vinden kanske återkommer, håll ett öga på mätarn å se vad som händer.

Fint porträtt av dig Rambo.

• ola_p

Medlem
    20 september, 2006 vid 07:32 som svar på: Bilder från Wave Classic 2006!

Grymma bilder CC!

• ola_p

Medlem
    14 september, 2006 vid 07:19 som svar på: VVK och LBWS till Klitmöller samma helg

BFC åker 28/9-1/10… Det blir möe svenskar.. 😀

• ola_p

Medlem
    13 september, 2006 vid 12:47 som svar på: Vilka är de bästa hängselelinorna?

Jag tycker mina PL har levt längre än vad mina pryde tampar gjorde, fast det kanske har med frekvensen på spolningar på stenrev att göra.. :p

Jag har bockat en bom rätt ordentligt på en ikrokad krasch, föredrar nog att tamparna går av innan man har sönder sig själv eller bommen…

• ola_p

Medlem
    13 september, 2006 vid 12:23 som svar på: Frakta en bräda?

Posten, bussgods eller nån som ändå har vägarna förbi..

• ola_p

Medlem
    13 september, 2006 vid 08:56 som svar på: vilken är bästa bommen?

Jag har chinooks kolbom, och kör med shim. Den funkar bra även utan, men det blir en aning styvare med shim. Inget problem om man skulle glömma men det sitter bättre när man har den.

• ola_p

Medlem
    11 september, 2006 vid 19:05 som svar på: Stulen bil med utrustning i!!!

Fyfan vad surt.
    ALLA surfprylarna borta gör ju knappast saken bättre.

Hoppas du får tillbaka grejerna (och bilen).

• ola_p

Medlem
    11 september, 2006 vid 16:43 som svar på: Hur stor ska brädan vara?

Haha, 25an som skickas med är det rätt bra med lyft i, även om det är roligare när man får slänga i 22an… Större än 25 blir nog väl mycket lyft i, fast kanske med en 6.2… Men det är ju inte kul att segla för stort. Jag hade inte valt snäppet mindre om jag skulle haft 5.7 som största (även om 5.7 skulle funka rätt bra på brädan)

Är inte Kombat rätt breda?

Ska väl förtydliga, den funkar alldelles utmärkt med 5.7, men det är roligare att segla 5.0! 😀 5.0 är en roligare storlek och brädan funkar nog ett litet snäpp bättre med 5.0.

Nu blir det dock en fetingfreestyle och en 68 liters vågis när 07orna dyker upp, ska bli intressant att se om man kan leva utan 85an… 5.7 lär ju inte bli för stort på freestylen iaf. 4.1 4.7 5.7, kanske hade varit bättre med en 5.0 baserad linje egentligen, fast kidsen seglar ju ännu fetare freestyles och småsegel rätt ofta, så det funkar säkert, bara man köper på sig ett par extra småfenor till den.

Sida 105 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA