

ola_p
Forumsvar skapade
-
MacEdu;576769 wrote:Mja..har du åkt och mellanlandat i CDG Charles De Gaulle som mellanlanding och sen vidare….ja då har de garanterat söpit bort det där.
5 av 10 ggr har de fipplat bort golfbagar, presentpackningar och bagage för mig åt båda hållen.Har du flera mellanlandningar så bli rdet värre. Men be AF ta reda på vilka de har som handlingbolag och kontakta dem separat och beskriv det hela. Säg att AF säger sig veta att det är tex på CDG den är försvunnen :-).
Driv det sen oxå mot AF men as usual så skall ett par dagar gå. Se till att ordna kvitton etc oxå….. förbered och anteckna samtal och bla bla bla….. Ju mer ordbags desto bättre…. ja som jag ungefär…./mac
CDG var enda mellanlandningen, men AF vill/kan inte svara på om det kommit till CDG…
Jag bör alltså pressa ur AF vem som har hand om baggaget på CDG för dem, och sedan ringa å tjata på dem också?
Apropå kvitton, jag vill ju att de betalar bruksvärde + frakt för mig. Å gärna lite extra för att de förstör min resa. Är det rimligt att förvänta sig att de gör?
-
MacEdu;576562 wrote:Hepp
Då man är från flygbranshen…men inte längre.
1. Ta reda på var ”paketet” försvann och stäm av med AF i Sevedala VILKET HANDLINGBOLAG som har haft markservicen…. Det är nämligen inte alltid (nästan aldrig) själva bolaget som har markservice etc. Tex catering görs av ett företag etc etc…
2. Ring och tjaffsa med handlingbolaget oxå. Det kan ibland löna sig.
3. Tålamod krävs och mkt bla bla bla…. tar det lång tid så, jaaa du läste ovan…..
4. Om Ni visste vad det stjäls och speciellt i utlandet där safety / security är lite kalle anka betonat……
Lycka till!
/mac
Hur kan man luska ut var det försvunnit? AF verkar inte kunna svara på om det kommit till Paris (mellanlandningen) eller inte.
Har en kompis som jobbar på ett annat flygbolag, han trodde deras advokat kunde ta sig an ärendet om det skulle behövas.
-
Utöver träffsäkra prognoser, som ju är det viktigaste. Så är det bra om det går att hitta relevanta prognoser snabbt och enkelt, och att växla mellan dem. Att kunna få ut en nederbördskarta med animation så man kan avgöra om regnet börjar falla först över land eller om det även regnar till havs är rätt användbart. Åtminstone på västkusten.
Sen kan jag inte låta bli att fråga, när det är någon som tar sig tid att svara på frågor och göra research på vad vi vill ha ut av vädret, hur kommer det sig att observationerna är så usla? Vindobservationerna är dåliga, men våg-dito är ju rena skämtet. Bortsett från att frekvensen är låg så släpar uppdateringen ofta nästan en timme, ibland mer. Och då å då kan det saknas data för 4 timmar på raken. Hur kommer det sig, det måste väl ändå finnas bättre data än så, eller?
Å så skulle jag vilja se en bra mobilsite. I mitt fall anpassad för iphone, men det finns ju andra också… Där man kan ha ett ”favorit-set” med data/prognoser. Kunna få grafer, prognoser etc.
En annan trevlig feature hade varit att kunna sätta detaljerade alarm på vissa förutsättningar. Att alltid hålla koll på samtliga delar av Ssverige är svårt, hade varit grymt med ett epost alarm (eller rss eller…) på att södra skåne kommer få mer än 13 m/s NO under minst 4 timmar.
-
gifvars;574207 wrote:Öööh, hrmfff… Smhi, genom konsultfirman Futurniture, frågade efter intresserade att tycka till om deras sajtrenovering våren 2008, på bl a surfzone vill jag minnas, Ni ställde väl upp då? 😉
-JG
Ja, fast tyvärr kunde jag inte den dagen de ville intervjua mig.
-
Läs på lite innan du använder blixten, en del gamla blixtar har rätt hög spänning i blixtskon (testa att googla trigger voltage, tror jag det heter). Den skulle kunna bränna sönder blixtkretsarna i kameran.
IS är inget måste om du skall fota surf, du skall ändå ha så korta slutartider att skakoskärpa inte blir nått större problem. Iaf om du kör med ett enbensstativ och inte är alltför skakig på handen.
-
Ola H.;565855 wrote:Grunden är Evil Twin, men det är helt ny rocker och bottenlayout.
Grafiken ser annorlunda ut på botten alltså? 😉
-
Sjukt snyggt!
-
djevulen;564145 wrote:kolla på denna ola,,står iofs inte någon vikt men en tvådelad e ju perfekt
http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=46&products_id=743&osCsid=ce676d2e88a8f4f0be51c0f3e11a942cDet där är ju en kitebag. Blir svårt att få plats i tror jag.
-
Earl Grey;564068 wrote:Vad kostar övervikten? :cool2:
Ett windsurfkolli på 23 kg kostar 150 EUR, övervikt på det kostar 50 EUR. Alltså 200EUR för en 32 kg bag. Splittar man det i två väskor så blir det 300 EUR för 2*23 kg. Ett alternativ är ju att lämna vågsurfbrädan hemma och shoppa en på plats. Men om jag får ner det i ett kolli så känns det lika bra att ta med den jag har.
En halvstor singelbag är ju ett alternativ, oavsett vad man har för bag så vadderar man ju lite extra.
@styret, 30 kg med så mycket grejer låter ju rätt lätt. Jag får nog kontrollväga lite nogrannare för att se hur mycket bagen kan tillåtas väga.
-
Ser ju ut att ha varit kul, om än inte så radikala förhållanden.
-
Snygg film Danne!
-
FJ69;563047 wrote:(fattar inte varför bilderna ser så utfrätta ut på SZ, när de ser så sjukt snygga ut på min mac och KV)
De är i AdobeRGB, konvertera till srgb när du skall lägga ut på nätet, de flesta webbläsare struntar i profilen, med resultatet att aRGB ser rätt blaskigt ut. Tar man bilden på mig kan du nog också pressa den ett helt steg utan problem, aningens underexponerat.
-
Shorts utanpå dräkten ger jag inte så mycket för, men däremot skadar det inte med lite färg på dräkterna. Framförallt inte på vågsurfare, skadar inte att de blir enklare att upptäcka så man slipper segla på dem…
-
Håller med Ola här. Helt onödigt att stöta sig med markägaren. Det är fan inte många meter att gå från parkeringen. Om det sätts upp en bom så lär det inte vara på ”rätt” sida parkeringen heller.
Respektlöst att köra ner till vattnet, både mot markägare och de som ofta surfar Åsa och är noga med att sköta sig för att kunna fortsätta segla där.