Forumsvar skapade

Sida 109 av 201
  • oscar

Medlem
    29 juni, 2005 vid 12:28 som svar på: Hot Spyclone 2006

Tänk dig en Drops freestyle med spindelmönster och sen en våtdräkt a´la spiderman, Pro-Limit kan säkert trycka upp en specialutgåva av sin speedsuit. grin.gif grin.gif grin.gif

• oscar

Medlem
    29 juni, 2005 vid 07:25 som svar på: Fanatic 2006

Tror ögat luras av de röda linjerna.

• oscar

Medlem
    23 juni, 2005 vid 08:06 som svar på: A(D)HD 2006

Riktigt fräsiga! Deras PIT har ju fått bra kritik också! Däremot verkar de ha snurrat till det lite med Fury och MX som inte verkar var några direkta hit`ar.

• oscar

Medlem
    22 juni, 2005 vid 17:53 som svar på: Måttangivelser på Naish segel och förlängare ??

Min erfarenhet av nya raceriggar är att de behöver ett par gånger att stretcha in sig. Skulle inte förvåna mig att om ett par gånger så har du inga problem att dra ner det.

• oscar

Medlem
    19 juni, 2005 vid 16:35 som svar på: AB+ importör?

Nu finns en site uppe! Fick mail av Anders brorsa om detta:

http://www.abpluswindsurfing.com/

Dock vet jag tyvärr ingenting mer om brädor i Sverige eller om det är dags för 2006 snart. Har sett lite spionbilder på slalom -06.

• oscar

Medlem
    16 juni, 2005 vid 06:23 som svar på: Vilken nybörjarbräda?

Easyridern går skitbra att lära sig gippa på. Vi har två st i klubben och de är betydligt roligare än de ser ut. Så kom inte och döm ut de nya skolbrädorna innan ni testat!

Grymt lätt att sätta fullplanande gippar på!

• oscar

Medlem
    14 juni, 2005 vid 06:25 som svar på: Någon annan drabbad??

Tänk på att de första 6 månaderna så är det butiken som ska BEVISA att det inte är fabrikationsfel.

• oscar

Medlem
    1 juni, 2005 vid 19:00 som svar på: Dilemma – val av bräda – Acid eller Rocket?

Ja.

• oscar

Medlem
    1 juni, 2005 vid 12:01 som svar på: Dilemma – val av bräda – Acid eller Rocket?

Svårt val! Kan ite hjälpa så mkt då jag tror båda brädorna är helt grymma dock finns ju lite skillnader:

Aciden kommer ha ett betydligt bättre bett i bottensvängen.

Rocketen kommer vara mer lättplanad och snabbare tack vara rakare bottenkurva. Dock har ju även den fått bra kritik i tester för sina vågengenskaper.

Ett plus är ju att du får grmt mkt bräda för pengarna med Tabou. 9499:- på surfcompaniet inkl 2 superfina fenor. Finns ju även där en LTD om man vill ha en lite extra lätt bräda.

• oscar

Medlem
    1 juni, 2005 vid 06:35 som svar på: Windsurf i narheten av Australien i juli

Enligt http://www.windsurfwa.com så är Margret River och Esperance hyffsat blåsiga.

• oscar

Medlem
    31 maj, 2005 vid 18:43 som svar på: passar ? :S

Easyridern är roligare än man tror. Tar man bort centerfenan och pluggar igen den med adaptern så planar den upp fint och det går mkt bra att träna fullplaningsgippar och annat kul. Satten en fullplanande duckis på första repan. Varje familj borde ha en sådan.

• oscar

Medlem
    31 maj, 2005 vid 17:07 som svar på: Fan vad värdelöst det är i Sverige

Roxen:

Fredag, 6.2 ökande till 5.4
    Lördag eftermiddag 5.4 (tyvärr kunde jag inte köra pga stygn i handen)
    Söndag 6.2 ökande till 5.4

• oscar

Medlem
    31 maj, 2005 vid 13:38 som svar på: Varför Fituna och inte…

Privat strand, baah, strandskydd och allemansrätt!!!

• oscar

Medlem
    31 maj, 2005 vid 08:23 som svar på: Pop?

Visst är det skillnad på pop mellan olika brädor men vad jag minns så hade min TT max rätt bra pop. Tror det handlar mest om teknik så det är bara att öva öva öva öva….slöra av lite för att få upp farten och tryck till med bakfoten så kommer det!

• oscar

Medlem
    31 maj, 2005 vid 06:58 som svar på: Leveranstider…

Jag är så jävla less på surfbranschen!!!!!!!!!

Har nog aldrig fått saker inom utlovad tid me det är inte de svenska butikernas fel utan felet ligger på fabriksnivå. Alla butiker jag varit i kontakt med ska ha en eloge för att försöka lösa problemen.

Exempel:

Beställde en linje North för flera år sedan, tog över två månader innan jag fick alla segel som levererades i omgångar (via bil av Hans Wallén, det är service!).

Mistral Twister i februari -02, brädan kom i slutet av maj. Året innan en Seatrend Formula i April, brädan kom i slutet av juli då hälften av tävlingarna var körda.

I år beställdes 3 st syncro, fabriken skickade en lista över vilka brädor som skulle levereras men sedan kom inte dessa brädor i containern. Detta innebar en försening på 2 månader. Bytte märke…

Detta är ett fåtal exempel och allt beror på fabriker som inte levererar i tid. Butikerna har som sagt uppträtt klanderfritt och de vet nog inte mer en nån annan om leverans tider tyvärr.

Sida 109 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA