oscar
Forumsvar skapade
-
Jo du adde, ibland stavar man som en kråka
-
Jag skimboarda lite förr. Byggde en i vanlig plywood.
Skär ut en droppformad shape, ca 70cm -1 m lång kansek 50 bred, fasa kanterna 45 grader för att hjälpa ytspänningen på vägen. Blötlägg nosen ett bra tag, lägg sedan i spänn för att få rätt scoop. lacka, salta och kör. problemet är att hitta schyssta stränder men det går absolut i sverige. kanske inga hopp som i Californien men 360s o ollies går.
Skimmade faktisk på vanliga bodyboards i WA funkade rätt bra det med.
-
Dykdräkter är gjorda i dubbelneopren dvs de binder vatten i tyget. Detta är inte bra för vattensport då vindkylningseffekten blir stor, spelar ingen roll hur tjcok dräkt du har, du FRYSER!
Vattensportdräkter däremot är gjorda i enkelneopren som har en gummiaktig yta som inte binder vatten. -
Nja håller inte med att den är bättre, förresten bättre på vad då? Jag har seglat score 99, RRD TT wave och max, Fanatic skate 63, AHD 58 och 64 från dessa år. De är väldigt olika i sitt uppträdande. Scoren ligger väldigt lågt i vattnet, den känns heller inte lika stabil som de andra vid segelsnurr trick, snabb och lättplanand. RRD brädorna är helt grymma för all typ av segling förutom speed. Skaten är stor stabil, lättplanad och bra för riktiga lättvindstrick. AHD brädorna har bra pop, känns minst i luften svänger otroligt bra men saknar det sista i tidig planing i lättvind pga av mkt rocker.
-
Roxen bjuder nog på Sveriges bästa insjö surf! Vi är en klubb på ca 80 medlemmar, det finns omklädningsrum med varmdusch, containrar för brädförvaring och båtar för räddning.
Det seglas med allt från Starboard 147 och Nitro 3 12.5 till små vågisar på 75 liter och 4.2. Bäst är V, SV och O vindar och 5.0 – 6.0 är inte ovanligt under vår och höst. Somrarna brukar vara riktigt kassa som vanligt i Sverige men då är det nära till Norrköping där brisen kan slå till vid ostvindar. En fördel är att Linköping ligger centralt i Sverige så vi har nästan lika långt till Torö, Öland och Varberg.
Själv seglar jag våg och freestyle prylar med segel mellan 4.7 och 7.0 .
Det är heller inte långt till Varamon i Motala som kan bjuda på grym vågsegling vid Sv-V vind.
-
Skulle jag inte göra, alla som testat den rekommenderar den för avancerade seglare som vet vad dom gör. Det är en RACE-bräda.
-
Letade lite i biblioteket….
Enligt windsurfingmag en bräda som är lätt att åka fort med utan att tappa kontroll.
Enligt deras test av 281an som kommer i april (kan maila det till dig) så är fenan inte speciellt bra och de rekommenderar att man köper en ny.
-
Kör med deras marin epoxy istället, den är som ett spackel och därför lätt att applicera, STENHÅRD men grå så lite färg behövs.
-
Du bör lätt kunna få 15-20 % rabatt på ett sådant paket. Det är iallafall vad jag fått när jag mailat runt.
-
Med tanke på att jag beställda min Twister i februari förra året och fick den i mitten av maj så får man nog vänta lite…
”Jo men den kommer nästa vecka” är ju ett välkänt citat.
Det konstiga är att man inte blir kompenserad i surfbranschen när sådant händer.
-
Jag slog till på en Pro-limit Freezip evo.3 5/3 för 2890 på surfersworkshop. Har inte kört med den än men den stter grymt bra och alla detaljer håller toppklass.
Ska bli intresant att testa den i vattnet, har kört med en GUL torris från 96 i 5 år nu….
-
Absolut Gun. De är inte billiga pga av gamla material utan pga av att de är ett postorderföretag dvs utan återförsäljare som lägger på 50%. De få Åf de har har inte så bra marginaler..
-
Rushwind sys av gammalt lågprismaterial. Ripstop som säkert är 5 år gammal mm. Men de är ju billiga också så de funkar säkert tillfredställande för det priset.