oscar
Forumsvar skapade
-
Jag har en schysst blå bakgrund, nice! Nåt ska man väl ha för att man loggar in.
-
angående punkt 2,
Twisterns originalfena är grym! Men inte med 6.9 som man kan tycka är standardstorlek på en 117L freestyle. Däremot med tryck i 5.9an är som sagt fenan bra.Det är ju stor skillnad på freestyle och freestyle. Jmf t ex twister, Pig och comp style mot skate och JP (2001orna). Twistern går knappt att segla rakt fram med, studsig orolig och allt annat än skön att segla freeride på. JP är ju nästan en freeride i sitt uppförande (även om den har ett mkt radikalt pop).
Det jag är rädd för att folk inte tänker på när de köper bräda är dels att en bräda som twister inte planar tidigt om man inte har mkt bra teknik och kör med freestylesegel som har bra bottendrag, dels att de inte är lämpade för freeridesegling. Kan inte tänka mig att nya compstyle kan vara speciellt bra som freeride med den häcken.
Personligen tror jag att många precis som du säger Adde, kommer köpa för avancerade prylar för sin kunskapsnivå. Detta trots att de egenligen skulle ha mkt roligare på en Carve, Avantstyle eller en Switch.
-
Förmodligen Markus Boman på SP 0340-677055.
-
gunsails: kolla http://www.the-daily-dose.de
NP: äntligen någon som tänker till och tar lite nya grepp. Supercoola!
North: coola men den lilla flärpen på superstar kunde de väl skitit i? Typ Gaastra Heatwave 93-94 nångång (inget nytt under solen) -
Tyvärr Adde, David har faktiskt bara seglat i 3-4 år nu. Kolla artikel i Boards.
-
Ezzy innehåller faktiskt ingen monofilm överhuvudtaget. Utan vinyl och x-ply. Detta gör att sätter du kroken i seglet händer inte så mkt. Vinyl töjer sig nämligen bara. Grejen med monofilm är att får du ett hål så fortplantar det sig snabbt genom hela rutan, det gör det inte i vinyl eller x-ply. Vilket gör att Ezzy håller väldigt mkt bättre.
Men jag håller med dig, är man fortfarande i stadiet att man är ganska oöm mot sina prylar, satsa på begagnat.
-
Och hur svåret är det att grabba brädan när man kitar? Som att hänga upphängd i ett träd med en snowboard på fötterna. Och hur coolt är det då att snurra, hur många varv du än gör. Jag menar, att göra en 360 med kite kan ju inte vara svårare än på wakeboard eller snowboard och det kan ju varenda kotte.
Och hoppa på plattvatten med ws och göra trick är coolt och SVÅRT!
Personligen tycker jag tricksegling med kite ser väldigt töntigt ut. Däremot segla fort och dra på tokhopp med kite ser coolare ut.
Att jämföra kite och formula ser jag ingen mening i. Formula är ju en racingklass och är grymt roligt att tävla i. Kite i lättvind är ju helt klart ett alternativ men för mig finns inget alternativ till vindsurfing så fort det blåser 7m/s och jag kan sticka ut med twistern och 6.9an.
-
har läst ett test av Mystery (95 l versionen), verkar riktigt bra för dig som vill ha bra manöveregenskaper.
-
Tänk på att priset på lonapost för F2 MP är reapriset på 2002. Köper du från Surfcompaniet för 12999 (eller vad det kostar) bör du få en sprillans 2003a som finns ute nu. Kolla http://www.f2.com
-
Core i Linköping hade en fem sex st tiga adaptrar men de har tyvärr kursat. Deras lager kanske togs till core i örebro, du kan ju kolla med dessa.
Core Örebro Näbbtorgsgatan 2, 702 30 Örebro Tel. 019 – 18 50 75 Öppet mån
– fre 10.00 – 18.00 lunch 13.00 – 14.00 lör 10.00 – 14.00 -
Leta reda på en freeride runt 110-120 liter. Ca 65 -75 bred. Tex AHD freediamond, RRD Avantride, Starboard carve. Då får du lätt att lära dig plana och komma i stroppar. För din vikt har du även en bra plattform att träna segeltrick när det inte blåser.
-
Vad väger du och hur långt har du kommit kunskapsmässigt? Har du bra balans?
-
Kolla daily dose under air jibe. Eller http://www.stehsegelrevue.de
-
Ingen som ar king of the lake 2001 från eurosport?