oscar
Forumsvar skapade
-
oscar
Medlem20 juli, 2002 vid 15:43 som svar på: nån som är intreserad att sponsra mig ??? *DELETED*Vill du ha spons på utrustning så skriv ett riktigt bra brev som du mailar till alla butiker. Tyvärr så får du nog max 25% rabatt men det är ju en del.
Skriv vilka trick du SÄTTER och vilka tävlingar du tänkt köra, vilka mål du har med din surfing mm. Skriv till lilla sportspegeln och be dem göra ett reportage om dig, för du är väl junior?? -
Wojtek (polacken som kör formula) kapade toppen på sina första RS segel i början. Rakt ner från toppen till lattan. Verkade funka bra…
-
Om jag inte har helt fel; frontside= magen mot vågen, backside = ryggen mot vågen
-
alla är fula utom min bräda
och min favorit är AHD Maui force bla bla bla -
Alla brädor är ungefär lika konstruktionsmässigt så hållbarheten är alltså lika. Tänk efter hur du seglar mest, typ freeride eller bara freestyle eller lite bådeoch. Läs engelska boards test av freestylebrädor som är grymt på http://www.boards.co.uk och lista utifrån detta ut vilken bräda som passar ditt sätt att segla och de egenskaper du vill ha. Tyvärr är ju inte alla brädor med, t ex exocet vilket är synd.
Exempel.
extrema freestyles: twister, flying pig
mer freerideegeskaper; skate, JP -
Jag har ett par MM 6mm dojjor. Dom tar alltid in lite vatten när jag kliver i men sen är det inga problem. Seglat i 4 grdaigt vatten i december med dem flera gånger och de är hur varma som helst. Tar skorna in vatten hela tiden har du köpt för stora.
-
Det är switchen som kostar 9900. Dom har förväxlat namnen. Twister kostar 11270. 700:- billigare än SP. Inte mkt att ropa hej över.
-
Jag (88kg) kör Twister. Den är ju riktigt fet, 67.3 cm! Men trots detta känns den inte stor vilket framför allt har att göra med att den är kort. Den planar INTE så tidigt som man kan tro utan kräver att man pumpar i lättvind, men i gengäld svänger den rätt bra och har ett grymt pop. T ex JP 105 planar väldigt mkt tidigare.
Gillar du att blasta omkring lite typ freeride så är twistern kass. Den är riktigt tråkig att köra rakt fram, lite seg och slö och obekväm.Men som ren freestylebräda är den helgrym, otroligt pop, liten swingweight och helkul.
-
Mina Maui Magic prylar har hållt bra i flera år. Bl.a handskar skor tröja sele. Inget att klaga på. Reklamera grejerna om du är missnöjd.
-
Flög ned med premiar förra året (flygstol). 800 pix gick utrustningen på. Standardavgift för de stora researrangörerna.
-
Det räcker i stort med att du roterar 120 grader och sätter ner nosen först. Sedan kommer resten av rotationen av sig självt. Det viktiga är att du får ett schysst grepp med framhande tidigt och sen eter landing tar ett brett grepp så du kan skota in. Är slälv långt ifrån 100%ig på vulcans men dom börjar sitta mer och mer. Ofta klantar jag till det genom att inte ta ett tilräckligt brett grepp och för det mesta roterar jag för långt vilket gör att seglet backwindar och trycker ner mig i vattnet.
-
Ett freestyle är gjort för att du ska kunna köra med minsta möjliga segel dvs mycket bottendrag och generellt inte så bra toppkontroll. Ett vågsegel är mer toppkontrollbetonat och mer förstärkt.
-
Vilka segel ska du använda? Hade jag haft en 9.0 eller 8.5 hade jag valt 140 annars 120.