Forumsvar skapade

Sida 132 av 290
  • rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    13 januari, 2008 vid 20:50 som svar på: Surf i Stockholmstrakten vecka 3?

Nja. Nest en massa simmande och halvplaning. Det blev lite bättre efter att jag bukat till seglet maximalt, men bra blev det inte. Och det som mötte mig när jag kom upp var ju inte kul…

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    13 januari, 2008 vid 07:49 som svar på: Side shore Torö om några timmar

Ja du får sällskap.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    12 januari, 2008 vid 23:16 som svar på: Surf i Stockholmstrakten vecka 3?

Robin: Ni blir fyra. Jag har just bokat en Nissan Note. Fast sjusovare som jag är så dyker jag troligen upp vid tio-elva nån gång.

/Rasmus

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    12 januari, 2008 vid 23:08 som svar på: "All in one" -bag??

Största problemet med bagar som rymmer ”allt” är att det blir så satans tungt att bära med sig allt.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    12 januari, 2008 vid 00:29 som svar på: miljöbilar

All webforum med tillräckligt många besökare har minst en som tycker det är skoj att peta i andras små stavfel och detaljmissar. Nästan alla forum är stora nog. Jag är för den delen långt från oskyldig.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    11 januari, 2008 vid 23:54 som svar på: Dalarö lördag 12/1?

Jag hänger också gärna med på nåt. Ring mig på 0733 31 25 73 om ni har plats i bilen.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    10 januari, 2008 vid 11:29 som svar på: Hälsenan av! operation eller inte?

@Klint 437785 wrote:

Någon som har kunskap hur man effektivt förebygger hälseneruptur och vad beror skadan på i första hand?

Skadan beror på att senor tenderar att bli stelare och sprödare med åren, speciellt om man lever ett relativt stillasittande liv.

Förebyggandet är väl de gamla vanliga sakerna man gör för att behålla spänsten i vävnaderna: Motionera, värm upp ordentligt och stretcha. Stretcha är nåt som inte måste göras i samband med att man motionerar, speciellt om nån muskel p.g.a. tidigare slarv med stretchandet blivit förkortad så kan det vara bra att ta 2-3 stretchpauser om dagen i några månader. Man behöver inte stretcha tills det gör ont och sen en bit till, bättre att stretcha lite lagom och göra det ofta. Styrkeövningar med lång rörelsebana så man når ”stretchläget” i varje repetition är också ett effektivt sätt att göra kroppen smidigare.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    10 januari, 2008 vid 10:11 som svar på: Hälsenan av! operation eller inte?

Vad jag förstått så ökar risken för avsliten hälsena om senan är stel. Glöm inte att stretcha vaden!

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    9 januari, 2008 vid 17:26 som svar på: Studier, för att kunna leka mycket?

Jo just nu påverkar det ju, men lönerna stiger rätt fort där trots allt. Och det går inte riktigt att få hit en polack på studs heller. För planerade jobb är det klart att polacker och andra konkurrerar, men när en vattenledning går av så vill du ha nån som kan komma bums.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    9 januari, 2008 vid 16:41 som svar på: Studier, för att kunna leka mycket?

@Lars_K 437622 wrote:

Hantverkare förresten, blir inte de helt slut i kroppen av förslitning efter några få år? Surf och tungt hantverksjobb, jag tror inte det funkar…

Njae, men när pensionen närmar sig tror jag kroppen rätt ofta är slut, och då kan en kontorsråtta som hållit sig i form ha rätt många år kvar i kroppen. Däremot kan ju kontorsråttor av det mer försoffade slaget också vara rätt slut vid 50-60. Kroppen mår bäst om man sliter på den, men i lagom mängd.

Sen har hantverkare en liten fördel, och det är att deras jobb inte går att outsourca till indien och det tror jag kommer få allt större effekt på deras löner i framtiden.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    9 januari, 2008 vid 16:33 som svar på: Trimsystem eller indikatorer för rätt trimmat segel

Hur många här har träffat på North-ägare som inte har en aning om att vts-prickarna finns eller vad som är till för dem? Jag har nån gång berättat om dem för nån North-ägare, som givetvis hade ca en halvmeter för lite nedhal. 🙂

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    9 januari, 2008 vid 00:13 som svar på: Silly season… igen…

Kevin pritchard hoppar av Maui sails. Vart ska han?

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    8 januari, 2008 vid 21:58 som svar på: Trimsystem eller indikatorer för rätt trimmat segel

Hade inte North patent på VTS? Om man nu kan få patent på ett klistermärke… Kan det vara så att vts-patentet just har gått ut?

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    8 januari, 2008 vid 09:50 som svar på: miljöbilar

Well, i princip är det ju vad vi gör. Mat är energi, omvandlad i en form som vår kropp kan tillgodogöra sig och lagra eller omvandla till arbete eller värme.

• rasmus_w

rasmus_w

Medlem
    8 januari, 2008 vid 08:31 som svar på: Studier, för att kunna leka mycket?

@Oscar 437344 wrote:

Poliser kan jobba ihop ganska mkt komp liksom läkare.

Å andra sidan är läkare ett släkte som verkar gilla att jobba hur mycket som helst. Det är inte överdrivet ovanligt att de använder sin komptid till att extraknäcka eller starta eget…

Sida 132 av 290
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA