Forumsvar skapade

Sida 257 av 290
  • rasmus_w

Medlem
    15 oktober, 2005 vid 23:57 som svar på: Jävla skor!

Visst är de lika varandra, men mina gamla okespor passade rätt bra på foten, men det är hål under stortårna så de var inte så sköna när det flöt is i strandbrynet.

• rasmus_w

Medlem
    15 oktober, 2005 vid 23:37 som svar på: Nostalgi..

Nån som kan sin historia bättre än jag? Jag fick en stark känsla av att ha sett den där filmen tidigare, för länge sen. Skulle det kunna vara ur klassiska NP-filmen Fast forward? Den kom ju -89 och seglen i filmen var definitivt 89:or rakt igenom.

• rasmus_w

Medlem
    15 oktober, 2005 vid 22:47 som svar på: F-n va trött i underarmarna man blir av handskar!

Som vanligt rockar CWM. Handskar med sämskskinn (eller vad det är) i handflatan ge också bra grepp, men har nackdelen att man fryser mer än med bara händer.

Men behövs verkligen handskar redan? Förra hösten var det först i början på december som det kändes viktigt. Okej, nordvinden biter men vattnet är ju varmt och efterhand kommer ju cirkulationen igång. Jag var lite småkall om fingertopparna i några minuter, sen var det helt okej.

• rasmus_w

Medlem
    15 oktober, 2005 vid 22:34 som svar på: Lagning av 15cm spricka?

Lite om ”gladpacktricket”. Vanlig tejp funkar också och kan användas för att hålla epoxi på plats när man gjuter. Vi gjorde så för att förstärka ett något kexigt/murket fribord på båten: Tejp för alla hål på sidan av plankan och sen fyllde vi uppifrån med epoxi.

Om sen tejp eller gladpack är bäst beror på omständigheterna. För att jämna till brädlagningen är säkert gladpacken bäst.

• rasmus_w

Medlem
    13 oktober, 2005 vid 23:49 som svar på: Ford Transit diesel lb reg -89, hög,SÅLD

Vilket påminner mig om något jag skall ha sagt en midsommarafton efter att ha supit ikapp med ett par Estländare.

– Rasmus, om du tittar däråt, ser du en eller två Transitbussar?
    – Jag ser den som tar mig till Mars!

• rasmus_w

Medlem
    13 oktober, 2005 vid 23:42 som svar på: Nyheter från NP från Gaastra konf….

Nån nämnde Mauisails forum här i tråden och där finns en del att hämta. Visserligen skriver Barry Spanier rakt ut att han är bitter på IOK för att de valde RS-X, eller snarare att de ställde krav som i princip bara NP hade resrser att realisera, men det är ändå intressant. Flera av skribenterna påstår att det är en hel del problem med ”exploderande” RS-X-riggar, att såväl master som förlängare regelbundet går sönder.

Sen tror jag nån nämnde att även entypsklasser kan bli dyra, till exempel om eliten seglar så stenhårt att prylarna bara är konkurrenskraftiga i några månader. Då har man stor fördel om man har råd att köpa fem nya kit om året, även om alla är identiska. Vissa jollar har t.ex. skrov som mjuknar väldigt fort eftersom IOK anser att kolfiberskrov skulle göra båtarna för dyra.

• rasmus_w

Medlem
    13 oktober, 2005 vid 23:24 som svar på: Andrasegel

Ett disco runt 5.0? Eller kanske ett Ice? Många gillar att köra samma segel hela vägen för att få samma känsla i alla vindar, men Disco är väl ett freestylesegel och de kanske inte görs i små storlekar så nånstans kanske du vill gå över till nåt av Norths vågsegel.

• rasmus_w

Medlem
    13 oktober, 2005 vid 21:24 som svar på: Surfhistoria

Absolut! När såg nån en headdip senast? Vore inte det en kanongrej att inviga nya skaten eller twintipen med? smile.gif

• rasmus_w

Medlem
    12 oktober, 2005 vid 20:29 som svar på: Bästa 7.0-7.5 freeride seglet

Det där var rätt töjbart. Jag funderar på om jag inte har hört sägas att North Natural har en del bottendrag, men kanske inte så mycket vindtålighet.

Annars är inte 7.5 nödvandigtvis för lättvind. Min 7.8 betraktar jag som ett mellanvindssegel som funkar bäst i kanske 10-12 m/s.

• rasmus_w

Medlem
    12 oktober, 2005 vid 20:14 som svar på: Packa inför surfresan!

SurfmanJ: Den mer cyniska varianten av din variant är att om man har en bräda man absolut vill ha fram hel, så köper man en trippenbag och stoppar två junkbrädor upptill och nertill och den ”fina” i mitten. Hur mycket de än misshandlar så kommer de yttre brädorna ta allt stryk.

• rasmus_w

Medlem
    12 oktober, 2005 vid 19:35 som svar på: Nacka Strand Speed trophy 22/10

Om det blåser hyfsat borde väl en formula dessutom kunna segla ifrån en hel del av de där monstren?

• rasmus_w

Medlem
    11 oktober, 2005 vid 22:58 som svar på: Surf | Charter | Party / Vart?

Bahia Feliz? Oki, rätt dött på kvällarna, men tar man sig till Playa del Ingles så är det mer drag där.

Sen gissar jag att nåt ställe i Grekland funkar.

• rasmus_w

Medlem
    11 oktober, 2005 vid 22:54 som svar på: gps

75 kilo Rasmus. Jag tror allt jag vågar… smile.gif

• rasmus_w

Medlem
    11 oktober, 2005 vid 22:36 som svar på: Alla surfprylar på biltaket?

Finns det ett handtag i segelpåsen så kan du väl dra ett spännband genom det?

Annars brukar det vara hyfsat enkelt att få in ett segel i bilen.

• rasmus_w

Medlem
    11 oktober, 2005 vid 22:23 som svar på: Vindsurfingbutik i STOR-Stockholm?

Jo. Beli är ett litet bås medan Bromma är en STOR butik. Inte lika stor som SP i varberg, men ändå stor.

Sida 257 av 290
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA