sourra
Forumsvar skapade
-
sourra
Medlem24 januari, 2009 vid 18:26 som svar på: Är det okej att ha en fast stopboll på en Bow?Det är bara att prova sig fram i lite lugnare förhållanden. Kolla med gh0st här på steffo, han körde en annan stopper på sin bom och hade samma kombination av bom och kite som du har.
-
Hello young padwan! Har inte sett dig på hundra år, kommer du upp till vbg i sommar?
-
Det är bara att kombinera två av de senaste årets stora flugor – gångstavar och långboard =)
Klippet kunde ha varit lite kortare men jag gillar verkligen idén.
-
Jupp, det är riktigt grymt men jag skulle kunna tänka mig att ha en 70-200/2.8 + 2x extender istället.
-
sourra
Medlem24 januari, 2009 vid 17:44 som svar på: Är det okej att ha en fast stopboll på en Bow?Gled stoppern ned vid en krasch? Hmm, den ska inte glida så lätt utan man ska behöva använda handen för att flytta den upp och ned. Vad som är viktigt när du monterar den är bara att det inte är någon glipa mellan de två stopperhalvorna. Om du monterat den rätt men den ändå löper så lätt att den kan glida av sig själv tycker jag du ska kontakta Falle och höra hur man kan lösa det. Jag kör med stoppern hela tiden (både på Cult, Helix och Torch) och tycker den funkar bra som fan. Några saker att tänka på bara:
1. Du ska ha stoppern satt där du tycker att du som längst orkar sträcka dig för att hämta bommen efter att du har släppt den. Sätter du den närmare så ska du kunna hantera den bra enligt punkt 3.
2. Om du sätter leashen mellan de två bollarna på trimlinan så löper alltid stoppern upp om du löser ut, så all trimlina kan löpa ut. (Så här)
3. Genom att hålla ett finger mot stoppern eller mellan stoppern och bommen så löper stoppern smidigt upp när du känner att du vill skota ut mer än vad stoppern i sitt nuvarande läge tillåter (t.ex. då man ska gå upp på land eller ska köra vågor).
4. Naishsystemet har väldigt långt spann så har man stoppern en bit upp är det inga problem att släppa bommen och se kiten dala. Har du satt stoppern en bit ned, har bommen liggandes mot stoppern och akut skulle behöva få all kraft ur kiten – dra i releasen. Kiten kommer dala ned och quickreleasen är superlätt att ladda om. Att dra i releasen och släppa bommen när man kör urkrokat är i stort sett samma sak med smartlooplösningen. Allt sitter kvar i en och samma enhet och det är ingen risk att någon del faller bort eller är svår att ladda om.
5. Efter att du ändrat trimmet lite kan stoppern åka upp lika långt som du dragit/släppt ut lina. Håll ett öga på den och om den åker upp så drar du bara ned den till önskat läge.
6. Alla system har sina svagheter. Sök t.ex. på ”IDS problem” på kiteforum.com så kommer du nog hitta ett och annat som kan strula även på ovan nämnda konkurrerande system. Ser du bara till att stoppern är ordentligt monterad så ska det inte vara några problem med den.
-
Fett Nils. Har sett du då går hårt fram med chicksen också. Johannebergsmaffian är stolt över dig.
-
Du kan ju hålla tummarna för att du har rätt version av Vista
http://www.microsoft.com/windows/windows-vista/features/fax-scan.aspx
-
Finns det inte nåt inbyggt i xp?
-
Jag kan säga vad som hände med de planerade tävlingarna: Det blev vinter. Vi är fortfarande inne på att ordna tävlingar men vi lärde oss mycket under första tävlingen som vi måste beakta när vi hittar på nåt härnäst. Sen planeringsmässigt är ju en vågtävling klart svårast att få till. I och med att vi inte får in några goa swell krävs ju minst 12 m/s och dessutom helst vridande på ett visst sätt. Dessutom krävs det funktionärer och sist men inte minst – åkare. Du Hasse bailade tex för att det var bättre vind på en annan ort och det är ju lite tråkigt när man arrar men vi är sjukt nöjda med att vi fick så hög kvalitet på tävlande.
-
Jag talade just med honom och han föreslog 4.5k som pris.
-
Sen dollarn gick upp så är möjligheten till klipp inte vidare stor längre.
-
Den risken är nog överhängande.
-
@SamHansson 526893 wrote:
själv har jag vatt i simmhallen idag, nytt rekord i rutchbanan, 8,34 sec.
Det räknas inte om man dragit upp sina speedos mellan skinkorna.
Kul med reportaget i iksurf.
-
Bohm, jag har en kompis som säljer sitt sånt här (med motljusskydd och uv-filter):
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=50-500_dg_canonJag tror han har tänkt sig 5-6K för det. Säg till om intresse finns.
-
Kolla med Stellan och Lidde på Kitelife. Sjukt rutinerade killar.