sourra
Forumsvar skapade
-
Du får väl köpa såna sele-shorts eller modda en klättersele 🙂
-
Oavsett vad du köper – testa den innan. Extra bra är det ifall du har möjlighet att provbelasta den genom att hänga i en tamp som sitter fast i taket eller liknande.
-
Men LE räcker det väl med att man syr igen med samma typ av söm som det var där från början. Först sida mot sida, sen vika och sy igen.
-
Guy, det förstår jag. Men man måste även förstå att det inte tagit fram det här förslaget bara för att jäklas med oss utan för att det faktiskt inkommit klagomål och inträffat incidenter. Förslaget i sig är en smula förhastat och man har nog inte övervägt om det faktiskt kan förbättra något. Vad vi måste göra är att hjälpa dom se andra lösningar. T.ex. kan vi peka turistländer med fullpackade stränder där man faktiskt fått detta att fungera och belysa hur man har gjort där.
-
Så vifta med en sax och köra kite är jämförbart? Jag vågar påstå att rädslan för kites till största delen beror på okunskap och att en ytterst liten del av rädslan är rationell vilket din jämförelse faktiskt antyder. Men om vi nu antar att en kitesurfare och nån som viftar med sax är samma sak borde du klämma in ett alternativ mellan A och B som säger: ”Håller god marginal, han kan ju snava med saxen.”
Du bör istället vara konstant rädd i bilen när du möter 2 ton med en relativ hastighet på 50 m/s och en marginal på bara en meter eller två.
-
Det kvittar vad lagen säger om vi inte är önskvärda på stranden. Vi måste hitta en lösning som gör att kitare och andra strandnyttjare kan vistas där samtidigt utan att någon känner ett obehag av det kitesurfas i krokarna.
-
-
I think living close to Lundåkrabukten and having a PKRA-judge whipping your ass whenever you ride hooked-in is good for developing great freestyle skills =)
-
Who is Crazy-Fredde?
-
Tror Dakine har också. Det jag har läst om dom har varit mest positiva utlåtanden men det är ju i grund och botten en sittsele, med allt vad det innebär.
-
GP med snabbladdare eller Uniross är bra.
-
Nya stolpar vid piren? Vi rör inga stolpar, vi undviker dom =) Bra jobbat med plockandet tompa.
-
Vad kör du för fokuspunktsinställning?