stinger
Forumsvar skapade
-
Yes! 7.18 ska jag kunna slå 🙂 men 18.56 på 5000 blir nog tufft.
-
Ok då, mina pers: 2000 7min 25s, 5000 19min 58s
Rätt nöjd, speciellt med 2000-tiden. Liten lättviktare på 170cm/68 kg.
Började ro i december förra året när jag inte kunde löpträna pga risiga hälsenor. Känns som grymt bra träning, kondition + styrka för nästan hela kroppen. -
Håller med surfan, roddmaskin äger för surfmusklerna, bränner bra med energi också så bra för 6-packet också 🙂 Kommer precis från ett låååångpass rodd på gymmet 10000m.
-
Kolla Beginner to winner, om jag inte minns helt fel vattenstartar Jem Hall med brädan uppochner, kanske har drömt det 😮 men om det är den filmen så är det i vattenstartskapitlet.
-
Testa den här, finns en lite kryptisk länk ”2003–> sail collection–>” http://www.simmersails.eu/history/Default.aspx
-
kronaldo;582158 wrote:Är Roxen sveriges insjöspot nr.1? bestäm själva. 😉
Riktigt insjösurfmecka vi bor i, Roxen nån mil från stan och så finns Vättern bara 5 mil bort…
-
I de storlekarna kan det vara intressant att titta på vågsegel…
-
Håller proggen kan det bli ett helt sjukt slalom-(open)+KM…
-
Nja de två akvedukter jag känner till ligger båda mellan Motala o Linköping. Den ena strax utanför Borensberg och den andra i Ljungsbro. Men det går inte att speeda på kanalen, den är hastighetsbegränsad till typ 5 knop 😀
-
Rasmus_W;574451 wrote:Lägger man på tillräckligt mycket övertryck så borde det inte vara så kinkigt med vakuumet i påsen.
Jag kan inte förklara varför, jag har inga studielån 😉 (gymnaiseingenjör :D) men det är väldigt kinkigt med vacuumet, det håller man koll på ända tills man stänger dörren till autoklaven, för dåligt vacuum (!) så får man vackert täta till påsen.
Vad gäller 180° så är det just den epoxin som härdas vid den tempen. Ska man bygga en bräda väljer man nog en annan typ som härdas vid en lägre temp, det är ju skillnad på temp o hållf-krav på en surfbräda och en struktur till en satellit/stridsflygplan.
-
Läste inte wiki där men när man härdar i autoklav så ska produkten vacuumbagas (plastpåserunt, sug ut luften) först sen in i autoklaven där ett övertryck+värme läggs på.
Olika typer av epoxi härdar vid olika temp, de prylar jag gör ritningar till, tillverkas på flygplansfabriken här i stan och den kolfiber-epoxi-prepregen som används härdar vid 180° om jag inte minns helt fel.
-
Guy Cribb har nåt som han kallar ”the twist”, låter kanske fånigt men öva på den så minimerar du fotarbetet både vid gipp och slag. Torröva så sitter det på vattnet sen.
-
Jag tycker nog mastfoten ska vara långt fram för att ge en mer kontrollerbar bräda, den är dessutom lättare att hålla på vattnet och därigenom minskar även risken för spinout.
Du kanske ska titta på var du har fotstropparna, kanske ska flytta ut dem mot kanten på brädan och bakåt…
-
En mindre fena än när du kör 5.7 hjälper nog en del. På ”beginner to winner” pratar Jem Hall om att man ska sänka den främre axeln för att få mer tryck på mastfoten. Kanske är något att prova.
-
Bortser man från Kona o allt det där så är Varamon ett bra B&J-ställe främst vid SSV-SV vindar, blåser det över 10 m/s så kan man få bra hoppvågor och även pröva sina (o)kunskaper i onshore-ridning, är man ute efter DTL som någon skrev får man åka någon annanstans.
Jag upplever tråkigt nog att det är svårt att hitta rätt förhållanden när man bara åker till Varamon några få ggr/år, det krävs lite tur, skillnad när jag bodde i Motala och i princip bara surfade Varamon.Parkering, jag brukar parka mitt på stranden, mellan kitearnas Skogsborg och Konas Sjövik, jag tror vägen heter Vildmarksvägen eller liknande, där brukar det alltid drälla in några bilar från Örebro.
OBS! Gör inte misstaget att surfa ner i norra ”hörnet” av viken till de brytande vågorna där. Därinne blåser det aldrig något så det kan vara jobbigt att ta sig därifrån. Nej ta höjd typ två långa ben så finns bättre vågor och jämnare vind mitt ute i viken.
