Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • henryk

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 21:22

    den här kanske 😉

  • rockan10

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 21:32

    Det var skarpsynt. Den hade tydligen trillat ner lite i backen mot vattnet. Kan du ta med den till stan nästa gång du är där ?

  • henryk

    Medlem
    3 augusti, 2015 vid 08:17

    -Inga problem :-). ser ju ut som fitunaläge i slutet av veckan, bara man kommer ifrån kontoret…

  • petalz

    Medlem
    6 augusti, 2015 vid 19:00

    Så va tror ni nu om Fituna imorn! Glömde kolla mätaren idag, men vet nån om de vart något drag?

    Eller är det för stabilt väder med kommande varmfront? Det är ju inte supervarmt i vattnet så nån slags bris bör de ju finnas möjlighet till (även om vissa hävdar att det inte är sjöbris..)

  • henryk

    Medlem
    6 augusti, 2015 vid 19:10

    Såg varken nån vind eller pinne på Fituna idag 🙂 Det gässade på en del, som mest vid 4-tiden…. 4-5m/s kanske…. Tror inte på nån bris längre men ser ju ändå ut att kunna bli nåt sent på em imorrn…

  • petalz

    Medlem
    6 augusti, 2015 vid 19:32

    @henryk 734910 wrote:

    Såg varken nån vind eller pinne på Fituna idag 🙂 Det gässade på en del, som mest vid 4-tiden…. 4-5m/s kanske…. Tror inte på nån bris längre men ser ju ändå ut att kunna bli nåt sent på em imorrn…

    Nåja, badvädret ser ju prima ut imorn iaf!

  • electric

    Medlem
    6 augusti, 2015 vid 23:04

    @henryk 734910 wrote:

    Det gässade på en del, som mest vid 4-tiden…. 4-5m/s kanske…. Tror inte på nån bris längre men ser ju ändå ut att kunna bli nåt sent på em imorrn…

    Att det inte kan bli sjöbris längre är en missuppfattning. Det kan bli sjöbris långt in i september! Men problemet är att den inte längre räcker för vindsurf. Och utan att vara på plats tror jag att det du upplevde var just sjöbris. Och det kan det bli även i morgon (fredag) – om inte “grundvinden” tar över. Fast å andra sidan finns risken att sjöbrisen tar över grundvinden – med resultat att det inte räcker för surf.
    /Lars

    (PS: Jag fick rapport på fm från den firma som hämtade det demolerade släpet om att kodlåset var borta/uppbrutet. Reagerade du inte på det? OM du (eller annan) avser att åka dit i morgon (fredag) skulle jag vara himla tacksam för en kontakt innan – för att kanske få hjälp med att nytt lås så att jag själv slipper åka ut bara för det. Jag tänkte nämligen segla Hobie här hemma – i sjöbris! Som vid den här årstiden är perfekt för det, med just 4-5 m/s! DS)

  • henryk

    Medlem
    6 augusti, 2015 vid 23:20

    Joraa – låset va borta. Konstigt, en annan surfare som va på plats sa att han hade ringt dig…. Hmm, nåt missförstånd här….
    Hör av mig till dig fre morgon !

    Intressant – då vill vi i n te ha nån bris imorrn mao – måste varit det jag menade 😉

  • tigerflash

    Medlem
    7 augusti, 2015 vid 07:23

    @Electric 734914 wrote:

    Att det inte kan bli sjöbris längre är en missuppfattning. Det kan bli sjöbris långt in i september! Men problemet är att den inte längre räcker för vindsurf. Och utan att vara på plats tror jag att det du upplevde var just sjöbris. Och det kan det bli även i morgon (fredag) – om inte “grundvinden” tar över. Fast å andra sidan finns risken att sjöbrisen tar över grundvinden – med resultat att det inte räcker för surf.
    /Lars

    (PS: Jag fick rapport på fm från den firma som hämtade det demolerade släpet om att kodlåset var borta/uppbrutet. Reagerade du inte på det? OM du (eller annan) avser att åka dit i morgon (fredag) skulle jag vara himla tacksam för en kontakt innan – för att kanske få hjälp med att nytt lås så att jag själv slipper åka ut bara för det. Jag tänkte nämligen segla Hobie här hemma – i sjöbris! Som vid den här årstiden är perfekt för det, med just 4-5 m/s! DS)

    Trött man blir när grejerna inte får vara i fred!! Ska kolla om vi kan då loss några handgranater och sätta på bommen istället för lås. Kan vi gå en snabbkurs hur man desarmerar dom vid varje passage … Kan dock vara lite tidsödande för stressade surfare som vill ut.. 👍👍 alt om vi kanske ska kolla på ett grövre lås men vill man in så kommer man in ändå med lite tålamod och vilja. Men det blir ju onödiga kostnader med nya lås hela tiden./ Erik

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 augusti, 2015 vid 09:37

    Fredag – Proggen ser ju att kunna hålla för eftermiddagssurf vid Landsort(!). Kl 11.30 är det ingenting att tala om i södra innerskärgården men sådana här dagar kan man ju få till det om man kommer ut en bit. Typisk dag om man vill ta med brädan på båten.

  • petalz

    Medlem
    7 augusti, 2015 vid 09:48

    @henryk 734915 wrote:

    Joraa – låset va borta. Konstigt, en annan surfare som va på plats sa att han hade ringt dig…. Hmm, nåt missförstånd här….
    Hör av mig till dig fre morgon !

    Intressant – då vill vi i n te ha nån bris imorrn mao – måste varit det jag menade 😉

    Löste ni låsfrågan? Åker dit på badutflykt om en stund så vi kan ev plocka upp låset

    /Peter

  • henryk

    Medlem
    7 augusti, 2015 vid 09:49

    Låset e på väg nu 🙂

  • electric

    Medlem
    7 augusti, 2015 vid 09:51

    @henryk 734920 wrote:

    Låset e på väg nu 🙂

    Gött! Man tackar!!
    /Lars

  • henryk

    Medlem
    7 augusti, 2015 vid 10:42

    Anders redan ute och planar med 8,5 typ… 😀

  • electric

    Medlem
    7 augusti, 2015 vid 11:46

    @henryk 734923 wrote:

    Anders redan ute och planar med 8,5 typ… 😀

    Nice! Ja, det drar rejält här på fjärdarna närmare Södertälje oxå. Synbarligen surfbart, men sjöbris har inte lika mycket “power” som den ser ut att ha. Men kanske får den påspädning av “grundvinden” … Hoppas på det, för oss alla som vill ha maximalt kul på vattnet!
    /Lars

Sida 32 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.