Forumsvar skapade

Sida 164 av 197
  • andersbq

Medlem
    20 december, 2007 vid 20:01 som svar på: Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

@wind-lover 434815 wrote:

Jaa.. Fast Läskigt att tänka mig själv som 40-åring dock, jag menar vad ska de bli av mig?
    Men ser det helt klart som en lärdom inför framtiden!

Fast det kunde varit värre, visst har jag barn, hus & fru och kul jobb. Men har iallafall nästan 70 dagar på brädorna i år, & inget gnäll fast xx nya brädor & segel, (har dock mutat barnen med en).

• andersbq

Medlem
    20 december, 2007 vid 19:39 som svar på: Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

@wind-lover 434815 wrote:

Jaa.. Fast Läskigt att tänka mig själv som 40-åring dock, jag menar vad ska de bli av mig?
    Men ser det helt klart som en lärdom inför framtiden!

JA tackar ibland mina inre krafter för att jag iallafall under några år provade alla världens spots, innan jag blev fast med VVV… (och att jag efter provrundorna skaffade en utbildning och hyggligt betalt jobb, så att jag kan åka tillbaka ibland).
    Dock blir jag ooooooootrooooooooligt deprimerad när jag väl är hemma igen.
    vet inte vad som är jobbigast, att inte åka eller att åka och sedan komma tillbaka till vardagen igen.
    Om jag hade varit JesperB med en Mauiresa varannan vinter hade jag förmodligen knaprat Prozac halva året…

• andersbq

Medlem
    20 december, 2007 vid 18:04 som svar på: Bra surf & jobb, var hade ni flyttat?

Wollongong

• andersbq

Medlem
    20 december, 2007 vid 09:25 som svar på: Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

@wind-lover 434710 wrote:

Inte lätt o va liten säger jag bara… Kan ju inte ens lägga in mat i micron, skulle aldrig kunna flytta

Ja ja, visst missade jag er ungdomar när jag la upp röstningsalternativen.
    men se nu på denna survey som lärdom inför framtiden. Kom inte som 40-åring och klaga på att du sitter där med jobb i gruvan, fet släkt ihop med vrång sambo, handbollsungar, huslån utan säkerhet i Korpilombo och bara får 5 bra dagar på brädan per år!

• andersbq

Medlem
    19 december, 2007 vid 22:33 som svar på: Vilka är de 3 vanligaste skadorna i v-surf?

Sprucken trumhinna, bruten näsa, hjärnskakning är väl några exempel på vad jag råkat ut för efter härliga hopp i Apelviken (men med mindre lyckade landningar). Allvarligare men vanligare landningsskador är dock hoppvecken och krossat skum.:wink:

• andersbq

Medlem
    17 december, 2007 vid 19:38 som svar på: Varför inte åka på den optimal resan!

Västindien är det mest vedervärdiga resmålet som finns. Omvänd rasism mot alla vita. Tänker aldrig återvända om jag inte måste pga jobb etc.
    (undantag är spansktalande öarna längst i syd, typ Margarita)

• andersbq

Medlem
    16 december, 2007 vid 18:39 som svar på: Tarifa på SO?

Är inte hamnpiren i Tarifa för hög för att vinden ska komma åt?

• andersbq

Medlem
    16 december, 2007 vid 18:25 som svar på: Ytterligare en bräda, vad välja

@pure 434233 wrote:

Är inte helt främmande för slalom heller.. seglen som jag tänkte använda är gun target 5.3 och 6.0 så det borde kanske funka? Mitt mål för säsången är ju att kunna sätta fullplansgipparna bättre än 1 på 20 🙂 och slalom brädor är kanske lättgippade :..

har inte riktigt greppat skillnaden mellan slalom och freeride brädor än.. men det kanske finns nån?

Kelso säljer sin Naish Playmate 116, det är den bland de mest lättgippade brädorna jag någonsin provat. Én riktig gippmaskin. Du kan segla med segel upp till ca 8.0 på den. Planar hur lätt som helst och har nästan fartpotential som en slalom. Jag har seglat 30 knop med ett gammalt 7,8 i ca 10 m/s.

• andersbq

Medlem
    14 december, 2007 vid 19:10 som svar på: Ytterligare en bräda, vad välja

En riktigt bra kombibräda är Naish Global Wave 98, den är en tålig bump & jump med hög toppfart. Ganska plan bottenkurva som funkar för freestyle & fart, men ändå tillräckligt böjd för vågor. Passande segel 4,7-6.0.
    Jag har seglat den med 4.0 och 4.5 men då är den väldigt klumpig.

• andersbq

Medlem
    14 december, 2007 vid 09:34 som svar på: Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

@Tim.Eriksson 433973 wrote:

Vad hände med alternativet ”pluggar” Alla här är in 30 + och har hus/fru..

Relevant kommentar, den tänkte jag på, men så tänkte jag; man väljer ju faktiskt studieort, det är ju otroligt få utbildningar som bara finns i norrut.

Men visst, jag glömde högstadiegänget, kan någon snäll moderator lägga till.
    ”Jag går fortfarande i skolan och/eller bor hemma”
    😉

• andersbq

Medlem
    12 december, 2007 vid 21:09 som svar på: Pratade med jultomten…

@JohanC 433834 wrote:

Varför två 26:or?? Ska du åka på två brädor??

Undrar

JOhanC

Om du lusläser mitt inlägg i denna tråden så får du svaret:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=53647

• andersbq

Medlem
    12 december, 2007 vid 16:37 som svar på: Pratade med jultomten…

Var har du fått tag på det fotot av min fru???

• andersbq

Medlem
    10 december, 2007 vid 19:33 som svar på: Teknik och utrustningsfunderingar…

@SafeSurfer 433522 wrote:

Ett av de bästa tipsen jag fått är att man ska ha samma vinkel mellan brädan och underbenet som mellan masten och brädan. Masten ska vara vinkelrät mot brädan.

Skit i all teori, titta och vrid huvudet dit du ska, så löser det sig.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=401476#post401476

• andersbq

Medlem
    10 december, 2007 vid 18:58 som svar på: Martin skriver i sin senaste session

Jag har också en på 38 cm och jag tror inte det är en proto.

• andersbq

Medlem
    8 december, 2007 vid 12:11 som svar på: En helt vanlig lördag 2007…

@Johan_GBG 433211 wrote:

Å va bidde det då? Inte ens en liten tumme!

/J

Man måste ner till Halmstad idag om man vill ha vind…

Sida 164 av 197
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA