Forumsvar skapade

Sida 127 av 427
  • dr-masse

dr-masse

Medlem
    9 september, 2010 vid 07:57 som svar på: PWA i Klittmöller,hallå !!!!!!!!!

Hoppas den där proggen dundrar in med all kraft!

Grym höjd av Ceballos där, själv vill jag gärna se Köster i massor av babordsvind och feta ramper, inte något storchop i pozo… 😀

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    6 september, 2010 vid 09:50 som svar på: vintervåtdräkt

Jag tycker att en vinterdräkt är värd att lägga lite pengar på, dels för livslängd men mycket även för säkerhet. Känn på materialet, prova före köp. Passformen är grymt viktig. Ju smidigare, desto bättre. Se även till att dräkten är hyggligt nytillverkad när du köper den, neopren, som allt gummi, torkar med åren vilket är helt oundvikligt. Dräkten blir då både stelare och håller dessutom värmen sämre.

Jag har själv en NPX Zealot som jag är mycket nöjd med, men det finns flera bra dräkter därute.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    2 september, 2010 vid 13:04 som svar på: PA Fond – Slalom Segel Auktion

Jag kanske är vääääldigt sen med den här tanken – men finns det upplagt under ”köpåsälj” här på surfzone?

Fixar det snabbt om så önskas, är ju ett riktigt bra initiativ och värt att få upp priset lite (även om minst en kanske tycker det motsatta)!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    2 september, 2010 vid 10:01 som svar på: Stort tack för filmkvällen…

Instämmer helt, kul att träffa så många stokkholmssurfers. Dricka öl i surfbutik och kolla HD film från Maui. Inte fel alls!

Calles film är grym. Igen. Perfekt uppladd!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    2 september, 2010 vid 06:59 som svar på: Bussjäveln stulen, igen!

Åh, härligt!

Nu gäller det att det inte händer igen… har en känsla av att stöldskyddet på den där bilen väldigt snart kommer att ha ett betydligt högre värde än själva fordonet… annars lär den i bästa fall hittas som uttjänt isbjörnsleksak på Svalbard, finbil för en Nordkoreansk toppolitiker eller atomsopsbehållare i Murmansk eller nå’t… 😀

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    2 september, 2010 vid 06:53 som svar på: Twinzer fenor storlek?

Oh, mistrals twin-brädor är ju kända för att vara riktigt skönt lösa, har tyvärr aldrig testat en sådan. Den där på en våg kan bli riktigt kul!

Jag har testat lite olika twin-fenor (fem-sex olika) och tycker nog att man kan påverka höjdtagningen en del genom fenvalet. Det är väl i princip samma som för ”vanliga” fenor – lite mer yta, lite rakare = bättre höjd.

Din Mistral (kollade på nätet) kommer väl med två 16.5 fenor? Det är nog rätt lagom på den. Jag tycker du skall testa med de fenorna först. Sätt de lite längre bak i boxen för lite bättre höjd och ”rakt-fram-segling”, längre fram för mer sväng. Mina fenor brukar hamna rätt långt fram i boxarna.

Kanske Ola hoppar in här och ger ett mer gediget svar…

Lycka till!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    1 september, 2010 vid 13:23 som svar på: Twinzer fenor storlek?

Ola H. är väl en av de som testat mest i världen. På riktigt.

Va ere för planka och vad väger du?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    1 september, 2010 vid 11:54 som svar på: Väddö på Torsdag (2010-09-02)?

Jag tror att den som tar sig en gnutta tid för lite spotjakt på Väddö på fredag kommer att bli rikligt belönad.

Det är inte svårt att hitta bra spots på rak Nord där… bara det att det inte gjorts på många år.

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    1 september, 2010 vid 11:26 som svar på: Väddö på Torsdag (2010-09-02)?

Det märker du, grusvägen övergår till en bredare stig, som man nog kan köra bil på men såklart inte inte inte gör om vi ska ha fortsatt tillgång till denna fina spot.

Det går rätt bra att parkera där grusvägen tar slut. Sedan blir det en prylpromenix genom skogen, men det hör ju till känslan och stämningen med Salnö.

Ta med skottkärra… ha, ha!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    1 september, 2010 vid 11:22 som svar på: Nya Tabou quad 74 och 85 2011
    Ola H.;629006 wrote:
    Sitter inte framfenorna ovanligt långt från railen? Vad är måttet från framfenans bakkant till railen (inte till tucked under utan till själva railen)?

(Av skäl som har att göra med hur man ser på anledningen till varför man har vindsurfingbrädor ställer jag frågan främst till Masse…).

Jo, är benägen att hålla med. Trodde de skulle sitta längre ut, men jag har inte sett så många qvaddar i verkligheten (fyra-fem stycken) så har ju inte så mycket att jämföra med.

Förmodar att du menar främre boxens bakkant… kanske mäter hemma senare… :smirk:

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    1 september, 2010 vid 08:08 som svar på: Väddö på Torsdag (2010-09-02)?

tänk på hur ni parkerar vid Salnö, inga bilar på stigen. De boende är sjyssta där, behåll det så, ah!

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    1 september, 2010 vid 08:07 som svar på: Paradise breaks loose on thursday!

För er som vill ha fett med vind på rak nord kan jag rekommendera Svartklubben på Singö.

Åks det till Salnö – tänk på hur ni parkerar! INGA bilar på stigen ner till vattnet, ok?

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    1 september, 2010 vid 07:14 som svar på: Nya Tabou quad 74 och 85 2011
    surfslusken;628879 wrote:
    Ähhh…du e helt enkelt köptorsk dr Masse. Ta tag i problemet o erkänn de för dej själv, de är den enda början till vägen ur ett beroende!

Absolut! Ja, va fäen, skall man ha ett beroende så är väl det så gott som något… 😀

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    31 augusti, 2010 vid 15:18 som svar på: Freestyle-brädor i stark vind

Jag kan säga att även JP FS 100 planar riktigt tidigt…

• dr-masse

dr-masse

Medlem
    31 augusti, 2010 vid 15:16 som svar på: Apelviken 100825

Lätt årets skönaste bild på konfen!

46999_485049928055_750528055_6958227_5740278_n.jpg

Sida 127 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA