dr-masse
Forumsvar skapade
-
Varför har du inte med det som det säljs överlägset mest av – freeride och nybörjare?
Antal ”Racing” samt ”Slalom/Speed” brädor som sålts till fullt pris i Sverige är nog två. Kanske tre. Ha, ha!
-
Japp, samma här. Har skruvat i vanlig stropp längst bak på två Bee jag oxå. Dock tror jag att jag kanske har kvar ett par sådana där stålpinnar med rött plastvred i förrådet, ska kolla…
-
Det beror nog väldigt mycket på vad du söker för egenskaper i din bräda och vad du vill bli bättre på i din segling. Vissa är ju mer allround, andra mer dedikerade fristilsmaskiner. Tror knappast att det finns en som är ”bäst”, utan snarare att du kan spana in några utvalda kandidater som det gäller att hitta i rätt skick och till rätt pris.
Så – lite mer info om dig, din segling å hur du vill åka e nog bra för relevanta tips.
-
Det jobbigaste blir ju när man kommer hem och familjen inte ens märkt att man varit iväg i tre veckor… ha, ha!
Tror även jag på att få lite egna resor då och då, smeker nog in en tre-veckors som 40-års present till mig själv, frun har redan sagt ”klart att du ska!”. Ah, det är Kärlek, det!
-
Snabb värme. Här är mitt bästa tips:
http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5gjWI8qz0pPXZUBQbEfDFmbWtZ19Q
Om du kan få de grabbarna att släpa hit sin lilla manick, så lär det ordna sig hyggligt snabbt.
-
Alla reggade användare kan radera sina egna inlägg, det behöver man inte vara admin/moderator för.
-
Tro mig, inget 3.7 segel yngre än säg 5 år gillas att seglas med en 400 mast. Visst, det kan funka, men du kan lika gärna köra 4.0/4.2, typ, i mina ögon…
-
Jesper B;598686 wrote:Kate, fasen vad jag blir sur för att jag inte är på plats när jag läser om era mast till dubbelmast Kuau-äventyr. Det räcker helt enkelt inte med 3 korta Mauibesök/år. Måste ordna upp livet så det kan bli fler, mer och längre… Hur har det gått med Johans twin? Fick ni ihop dingen i tailen? Utgår från att han fattat att det är en magisk bräda?
Rip it up all you folks!!
/JB
Oj, oj, oj, oj vad jag önskar att jag hade det problemet… ”3 korta Mauibesök/år”. 😉
Fina bilder, låt oss få se mer här i polarvintern!
-
Steffo har jobbat med köpåsälj en del, kanske därför det inte lirar som det ska just nu?
-
andersbq;598650 wrote:Helt ärligt så suger Lökken fullständigt. Norr om Hirtshals finns några ställen som är bättre, men då kan du lika väl åka ner till Hanstholm/Klitmöller istället.
Hvide Sand är OK, Syd Molen (söder om utloppet till Ringköpingsfjord) är bra på nordväst då det bryter runt piren och radar upp riktigt fina vågor. Sedan finns ett stort surfcenter precis vid norra infarten med en stor shop, omklädning, lekplats, och fjordsegling; plattvatten för freestyle, barnsegling, halvdan speed och nybörjarvänligt.Allt är ju relativt. Jämfört med i stort sett alla spots här i 08-land (förutom typ Torö och ett par-tre ställen till) är Lökken magiskt… 😀 😀 Har kört där en skoj dag på sydliga vindar innnanför piren, hyggliga hoppförhållanden och en å annan våg att ta en sväng på i alla fall.
Men – på ett sätt är Lökken inte så dumt. Man kan åka både söderut, mot Hanstholm/Vigsö, men även norrut mot Hirtshals, beroende på vind. Fast nog skulle även jag placera mig närmare Hanstholm vid en tripp till DK, ah!
-
sådärja, då har sk-stöveln Larry Ellison sabbat Americas Cup oxå. Nu lär det bli en massa knasiga utmanarräjs istället för riktiga regattor, trist som fasen tycker jag.
Grattis.
The Difference Between God and Larry Ellison: God Doesn’t Think He’s Larry Ellison
Imponerande båtar, hursom!
-
Jag har sett rätt fin bris vid Rangsta några gånger, ibland ligger den längre ut och når inte hela vägen in till Fituna, då kan det nog vara värt att testa där.
Den där sanbanken ser ju lite skojsig ut!
14 april blir det. 2 miljarder kubik is smälter inte på fyra veckor….
-
surfmeister;597960 wrote:1983 var året, Mistral Bermuda var brädan. Rundbottnad, 380cm lång, ~280 liter, 22 kg med infällbart centerbord (!) och en 3 meters bom som vägde mer än brädan (nja inte riktigt men den var fet som f..n). Hade två segel, varav ett var ett ”stormsegel” som klarade typ max 5 m/s innan man förlorade kontrollen……..delade den med 2 bröder och det alltid bråk vem som skulle ut på vattnet. Fenan var av akrylplast och den hade en fjädring vilket gjorde att det var lungt att segla på stenar och dylikt då den fjädrade tillbaka (hightech mao!). Har för mig att den var gjord av ASA och den var mer tålig än en stridsvagn.
Åh, den Bermudan, den Bermudan! Väcker minnen till liv…
För att inte tala om Malibun!
Själv prövade jag första gången 83 eller 84, egen bräda från 1985. En Johnny Myrin, fy fasiken vad cooolt. Även den med stormsegel.
Annars började jag vindsurfa i höstas. Närmare bestämt i november, en dag med OSO på Torö… :grin::grin::grin: ja, jädrar vad bra det var!!
-
dr-masse
Medlem12 februari, 2010 vid 10:59 som svar på: Hur stor kraft genereras av ett vindsurfingsegel?Det enda jag vet är att det alldeles för ofta helt klart är för lite.
-
hmmm, skall jag stänga den här tråden eller inte…