Forumsvar skapade

Sida 318 av 420
  • jester

jester

Medlem
    20 augusti, 2006 vid 16:58 som svar på: GPS regler

Håller med GetWet fullt ut! Och reglerna är ju inte SÅ jobbiga att följa…

• jester

jester

Medlem
    20 augusti, 2006 vid 16:39 som svar på: Vilken riktigt bra våtdräkt? NP 5000 eller någon annan?

NP har ju oxå en dräkt för runt 2000:- (NP 3000). En riktigt hyfsad dräkt, faktiskt. Kör numera med en NP 4000 med torrkedja, grymt varm och skön dräkt.
    Det bästa tipset i våtdräkt sammanhang är att prova dräkterna. Allas kroppar är ju olika…

• jester

jester

Medlem
    20 augusti, 2006 vid 15:29 som svar på: Ny tävling

Jag vet vad det står… Vad får jag för pris?

Tips: Det står *inte* Fanatic iaf…

Addar du mig på MSN, så framgår det löite tydligare… 😀

• jester

jester

Medlem
    20 augusti, 2006 vid 15:27 som svar på: Carbon Xtender…

Surfan körde 34 knop med en 7.8 häromveckan (ok inte över 8 kvadrat, men nästan)

• jester

jester

Medlem
    19 augusti, 2006 vid 11:01 som svar på: Karpathos,Devils Bay

För lite gröt??? 😉

Det är väl ett tecken på att Karpathos är grymt bra med avseende på vind, men vattnet är långt ifrån perfekt…

• jester

jester

Medlem
    19 augusti, 2006 vid 10:04 som svar på: Carbon Xtender…

För att förtydliga, så skall man alltså rigga 7.8 med 460 precis som faster påpekar.

En orsak till att jag funderar på lite styvare mast var att när jag körde 7.8:an på Hypersonic, så upplevdes masten som lite för mjuk. Men det kan ju bara ha varit att grejerna funkade som det skulle när jag nådde gränsen för vad en HS125 med 43 cm fena klarade av i toppfart?

• jester

jester

Medlem
    18 augusti, 2006 vid 21:17 som svar på: Carbon Xtender…

Enl NS rekommendationer ska du ha en 460 till 7.8 förmodar att dom har koll på det.

Mmmm… Iaf för en lättviktare som du.. 😉

Får la rigga om tills vidare då… Men iofs så blåser det aldrig, så problemet är ju inte av så stor vikt.

• jester

jester

Medlem
    18 augusti, 2006 vid 15:35 som svar på: Svgeriges dummaste windsurfare eller bara optimist ??

Köpa prylar är ALLTID bra! Bars lite segt innan man får dom ibland…

• jester

jester

Medlem
    16 augusti, 2006 vid 20:38 som svar på: 30 knop
    joth wrote:
    Jester wrote:
    Quote:
    Jester klart det skulle gått fortare men min budget tillåter inga speedprylar i år. Mitt mål var 30 knop och det är uppfyllt nu, men nu har man blodad tand så nu får det gärna blåsa mer…

Försökte bara väcka ha-begäret lite… 😉

Hehe… det har funnits där lääääänge…:grin:

Misstänkte det.. Var det du som brännde runt med ett Sailworks när vi körde F2 Speed Challenge där nere?

• jester

jester

Medlem
    16 augusti, 2006 vid 18:36 som svar på: 30 knop

Jester klart det skulle gått fortare men min budget tillåter inga speedprylar i år. Mitt mål var 30 knop och det är uppfyllt nu, men nu har man blodad tand så nu får det gärna blåsa mer…

Försökte bara väcka ha-begäret lite… 😉

• jester

jester

Medlem
    16 augusti, 2006 vid 17:02 som svar på: 30 knop

Grattis!

Tänk bara hur snabbt det gått om du haft lite rejsigare prylar… 😉

• jester

jester

Medlem
    16 augusti, 2006 vid 10:43 som svar på: Hört på stranden

Senaste från stranden…

Om man åker 8 mil för att surfa lite, är det då inte bättre att ta med sig segel? Räcker ju inte med att bara ha brädan med sig, även om ett riktigt proffs monterat fotstropparna… 😉

På bilden syns en Lasse som desperat försöker få tag på ett segel att låna… 😀

• jester

jester

Medlem
    16 augusti, 2006 vid 09:28 som svar på: Nya Isonic

Spelar ingen roll vad dom hette förra året egentligen… Många brädor är det ändå… Och för att citera Surfan (ang Lättvinds-ladgårdsdörrarna): ”Vad är det där för j-vla mongo-brädor?” :D:D

• jester

jester

Medlem
    16 augusti, 2006 vid 09:01 som svar på: Nya Isonic

Faen va brädor SB spottar ut. Hinner dom verkligen lägga ner tillräckligt med tidpå resp storlek?
    Speeden såg riktigt najs ut, men lättvindsbrädorna såg ju minst sagt märkliga ut…

• jester

jester

Medlem
    15 augusti, 2006 vid 20:24 som svar på: Hört på stranden
    getwet wrote:
    Han kan få bära mina Fanatic grejer på Strand Horst:wink:

Bara du betalar *minst* lika mycket som Lasse gjorde… 😀

Sida 318 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA