Forumsvar skapade

Sida 203 av 290
  • rasmus_w

Medlem
    3 mars, 2007 vid 15:57 som svar på: Mera fensnack

Nu blev jag nästan lite nostalgisk. Jag tror inte att jag sett fillets på en fena sen bic gjorde sina fönsterfenor runt 1990. Fillets var f.ö. väldigt praktiskt på usbox-fenor, man drog bara åt skruven tills filetsarna höll emot. Inga problem med glappande som det var med alla andra fenor.

• rasmus_w

Medlem
    3 mars, 2007 vid 04:40 som svar på: En helt bisarr video…gapskratt iaf..

Assy är väl redan tillbaka, bara att kolla på lite hyfsat nya bilder från maui i valfri surftidning.

Själv väntar jag mer otåligt på toplessmodets återkomst. Fast numer skulle det väl synas lite många operationsärr så det lär väl inte hända.

• rasmus_w

Medlem
    2 mars, 2007 vid 17:04 som svar på: En helt bisarr video…gapskratt iaf..

Ett tag under 80-talets andra hälft gick ju i stort sett alla tjejer topless på badstränderna, i princip oavsett hur bildsköna deras överkroppar var eller inte, så det borde väl inte ha varit så svårt att få några toplessseglande tjejer på bild.

Fast det är ju inget snack om att både utrustning och seglingsteknik har utvecklats. Ingen av tjejerna skotar ju ens in ordentligt, inte konstigt att man behövde ha masten nästan ända framme vid nosen för att brädan skulle ligga någorlunda plant i vattnet.

• rasmus_w

Medlem
    1 mars, 2007 vid 22:27 som svar på: Angulo plockade som väntat hem 1 plats!

Däremot verkar storebror ha hittat tillbaka till surfandet igen, av diverse Boards-artiklar att döma. Men det behöver ju inte betyda att han är kvitt spriten. Ett tag hade Josh ett forum på sin hemsida och då undrade nån vart Mark tagit vägen och Josh svarade att han fortfarande var alkoholist.

• rasmus_w

Medlem
    1 mars, 2007 vid 14:29 som svar på: Dubbel bakåt… (fel sport…)

@dr Masse 367548 wrote:

Men på någe vi så känns mitt krånglande med framåtloopen så oerhört… ofarligt. Lågt. Bit av en kaka. Och varför är inte vindsurfare först med dubbla bakåt? 😀

Eh? Var inte Mark Angulo hyfsat nära att sätta en trippel bakåt nån gång i forntiden?

• rasmus_w

Medlem
    1 mars, 2007 vid 10:41 som svar på: … bästa bommen/pengar ratio!

@usel 367482 wrote:

Personligen har jag kört Aeron 150-200 alu sedan 2003, samma design som årets men med tjockare rör, är väldigt nöjd med denna bommen bortsett från att greppet är lite stort nu under vintern. Då jag bara väger 75-80kg och inte sysslar med ”höga” hopp och volter har inte hållbarheten varit något bekymmer. Skulle tro att detta med att alu bommar flexar och inte håller lika bra som kol är något att tänka på enbart om man max belastar en bomm mycket och ofta eller väger mer än 80kg. Visst flexar den något när man är riktigt överiggad (kör 1.5-2 kvadrat för stort) med 5.0-5.7 men inte så att det stör.

Man kan för den delen belasta en bom rätt bra även utan att hoppa upp till ”andra våningen” och väga som en f.d. statsminister. När jag var 20 så landade jag nästan alltid mina hopp ikrokad i hängselen och tack vare det så böjde sig bakstycket på bommen. Landar man ikrokad får ju bommen ta nästan hela kroppstyngden i landningsögonblicket.

• rasmus_w

Medlem
    27 februari, 2007 vid 23:28 som svar på: Volym för att kunna dra rigg?

Nej, större bottenyta ger inte bättre flytkraft, men det kan upplevas som så eftersom det får brädan att sjunka långsammare. Och har man bara lite fart framåt så kan ju det kompensera för sjunkandet så man håller sig kvar vid ytan.

• rasmus_w

Medlem
    27 februari, 2007 vid 22:58 som svar på: Torrdräkt

Finns inga torrskor. Däremot, har du inte provat tidigare så häll lite hett vatten i skorna innan du tar på dem. Det första vattnet som kommer in i skorna har en tendens att stanna där och är det sjövatten så kommer du värma upp det vattnet med dina stackars fötter, är det varmvatten kan fötterna behålla den värmen själva. Det gör en hel del för komforten under första halvtimmen eller så.

För övrigt stänger jag nästan alltid dragkedjan till min torrdräkt själv och utan att kroka i dragskon i krokar etc. Om ena handen inte sticks ut hela vägen genom ärmen sträcks neoprenet i axelpartiet och dragkedjan upp och man kan ta tag i dragskon med andra handen och dra. När man kommit halvvägs gör man om proceduren med andra handen, drar in den handen som är närmast ”slutet” på dragkejdjan och drar sista biten med andra handen. Tricket kräver lite flexibilitet i axelleden och en torrdräkt som är någorlunda rymlig över axlarna men är annars inte så knepigt.

• rasmus_w

Medlem
    25 februari, 2007 vid 22:47 som svar på: Radio City 107,3 Göteborg-Skagern

Å andra sidan skulle det ju kunna tänkas blåsa rejält och då är det antagligen nån med lite mindre bräda som drar längsta stråt. Fast i det fallet lär nog rätt många ändå välja stora grejor och bryta efter ett tag…

• rasmus_w

Medlem
    25 februari, 2007 vid 22:44 som svar på: Väjningsregler

Sen är det väl nåt som gör vågsurfare lite purkna, de måste ju ofta ligga precis på lineup för att kunna fånga vågen medan en vindsurfare kan segla ut långt som fan och lägga beslag på vågorna innan de ens har börjat bryta och är det ett gäng vindsurfare ute som gör så blir det inte mycket vågor över åt vågsurfarna.

• rasmus_w

Medlem
    25 februari, 2007 vid 21:07 som svar på: Radio City 107,3 Göteborg-Skagern

Jag hade nog tagit nåt sånt om jag haft men jag gissar att en stor freeride inte är nåt dumt val det heller. När det är en så lång sträcka kan det nog har sina fördelar att ha relativt förlåtande grejor under fötterna.

• rasmus_w

Medlem
    25 februari, 2007 vid 20:43 som svar på: Hör Bicless "surfbutik" hemma på K&S?

Möjligen skulle man kunna göra som på blocket och göra det möjligt att särskilja mellan privata säljare och företag i K&S. Då kan den som inte vill se företagsannonserna slippa se dem och den som vill se både och (eller bara företag) kan också få det.

• rasmus_w

Medlem
    25 februari, 2007 vid 00:37 som svar på: Angulo plockade som väntat hem 1 plats!

Är inte grejen att det är lite cross-off? Inte för att jag nånsin ens har försökt göra en aerial, men för mig känns det på nåt vis naturligt att om man vill ha sjukt lyft i en aerial så borde man göra den på en kryssbog och det borde ju bara funka om det är lite frånlands i vindriktningen.

• rasmus_w

Medlem
    24 februari, 2007 vid 17:24 som svar på: PWA Kap Verde – the heat is on!

Och nu blir det ännu en Josh vs Kauli-match. Två om Josh vinner den första.

• rasmus_w

Medlem
    24 februari, 2007 vid 17:21 som svar på: rrd z-ride 06 eller fanatic hawk 06?

Vad gäller det tråden från början handlade om så brukar Fanatic säga att de som tycker mest om Hawken är de som tidigare har haft en liten hårdvindsslalom och vill komplettera med ett lättvindsalternativ medan de som har haft en 140-litare och vill skaffa nåt mindre brukar föredra Eagle. Sen vet jag inte så mycket om Eagle men jag har fått för mig att i kategorin ”freerides som nästan seglar sig själva” så är Starboard Carve och JP X-cite strået vassare än de andra.

Sida 203 av 290
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA