Forumsvar skapade

Sida 126 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    26 augusti, 2009 vid 19:21 som svar på: Brädpriser 2010

Vad är problemet? Köp en välbyggd custombräda istället. Dessutom för lägre pengar.

• svenne

svenne

Medlem
    26 augusti, 2009 vid 17:30 som svar på: Bagatell-Lagning!

Är färgen sprucken är det ganska säkert trasigt under. Gelcoat är inte vattentätt och har ingen styrka. Du kan lika gärna laga brädan med kanelbulle.

• svenne

svenne

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 10:31 som svar på: laga utan vakuum? -Stupid gravity
    george;569978 wrote:
    Jag ger upp mina stressade planer, det är väl bara att kapitulera för att snabbt sällan är receptet för kvalitet.

Bra där.

• svenne

svenne

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 10:27 som svar på: Surfbuss stulen i Göteborg
  • svenne

svenne

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 08:26 som svar på: laga utan vakuum? -Stupid gravity

Plastfolie.
    Men varför stressa fram ett resultat, istället för att göra en över/underlagning med en överlappning som dessutom ger extra fiber på nosen?

• svenne

svenne

Medlem
    24 augusti, 2009 vid 14:15 som svar på: Opel Vivaro

I korta modellen går grejerna in. Men brädorna bara in på väl vald diagonal (ståendes eller liggandes):
    http://www.opel.se/action/go?page=vivaro_technical&cntryCd=SE&langCd=se&webSiteId=GBPSE#1

EDIT: Det där är ju en dubbelhytt. Där lär du inte få mycket över huvud taget.

• svenne

svenne

Medlem
    24 augusti, 2009 vid 14:11 som svar på: TurfDog någon som äger/testat, vad tycks?

Och som vanligt, om någon kommer på tanken att använda sökfunktionen så finns det ofta svaret på ett forum nära dig. http://surfzone.se/forum/showthread.php?t=56033&highlight=turfdog

Jag har byggt en, funkar hyfsat. Men Clas Ollon-hjul kan du lägga ner på en gång, jag testade såna först och de är värdelösa som Turf-hjul. Jag köpte skumfyllda kullagrade framhjul på Tellus och de är mycket bättre. Ska den bli riktigt bra så ska det nog vara bättre hjul bak också, nu har jag Jula-hjul bak och de är inte heller bra. Taskiga lager och ovala. Nej, lägg några hundringar extra och det funkar på en gång istället för att bränna pengar på skit som bara muppar.

• svenne

svenne

Medlem
    24 augusti, 2009 vid 13:55 som svar på: Surfbuss stulen i Göteborg

Jag sprider vidare.

• svenne

svenne

Medlem
    23 augusti, 2009 vid 12:34 som svar på: Gummimatta bak?

Kuntze har löpmeter på lager. Om ni inte får tag på tillräckligt bred, måttskär på tvärsen och limma skarven.

• svenne

svenne

Medlem
    23 augusti, 2009 vid 12:32 som svar på: Vilket expanderskum vid brädlagning?

HDTV har redan sagt det, Isocyanat är elakt. Använd handskar och glasögon.

• svenne

svenne

Medlem
    23 augusti, 2009 vid 12:21 som svar på: Nyare (97-) husbil, tips ?

Efter en del lobbying från bla Bil Sweden införde Vägverket regler som gör att man måste ha chassinumret och anmäla importen innan fordonet tas in. Enligt dem själva är det ”för att skydda mot handel med stulna fordon”. Jag tror snarare att det handlar om bilnasare som inte gillar privatimport som har lobbat in det. Men hittar du en säljare som kan vänta ett par dagar innan köpet genomförs så är det ändå rätt enkelt med tanke på att det handlar om många tusenlappar.

Jag håller med Getwet, helt klart att de kompakta hubilarna är bättre! Jag såg några riktigt trevliga i somras. Ett par högtaks-Renault Traffic, några byggda på den långa modellen (fast det var Opel), men den absolut bästa vi såg var en byggd på Fiats långa Ducato, ungefär lika stor som långa MB Sprintern, med pop-top! Tyvärr hann jag aldrig se vilka som stod för camper-konverteringen.
    Hade det inte varit för mitt för tillfället begränsade garageutrymme som är fullt med fräsmaskiner, vakuumpumpar och annat driit hade jag börjat leta efter en sån på en gång. Nu blir det Folkabussen ett tag till, den har ju dessutom klass. 😉 Men jag är riktigt fetesugen på att importera en Opel Vivaro/Renault Trafic/Nissan Primastar och bygga om till camper, hellre liten och smidig än dieselslukande och klumpig. Dessutom har frun mer än godkänt den och säger till och spontant att de är snygga för att vara en buss. Köpläge?..

• svenne

svenne

Medlem
    23 augusti, 2009 vid 12:02 som svar på: Bygga eget? Kolla in! :=)

Hela serien ligger på deras hemsida sedan Hedenhös. Tofflorna är king! 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 11:23 som svar på: Ponera att det skulle blåsa NV i Sthlm

NV är Christers place givet. Finns på en spot-guide nära dig.

• svenne

svenne

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 08:36 som svar på: Komplett utrustning saknas på torö!
    Frusciante;567957 wrote:
    Surt!
    Jag har också varit med om de där. Efter ett riktigt plattfall sköts mastfoten bakåt ut ur kassetten. Att man inte en chans att simma i kapp brädan fick även jag erfara. Jag blev dock inte av med något. Hoppas att du får tag i grejjerna!

Det är just därför mastfoten brukar ha en plastskiva med en pigg på undersidan. Jag har sett flera som sätter i piggen framåt för att det är lättare, men den ska sitta bakåt för att mastfoten inte ska kunna hoppa ur om den släpper.

Henrik, borde inte din rigg ha spolats in nånstans på stranden? Om ingen har snott den efteråt borde den ligga där nånstans. Ta en långpromenad och kolla.

• svenne

svenne

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 13:56 som svar på: Torö söndag

nej nej nej, Torö går av igen 2016. Det stället är episkt vart tionde år och så lever det på ryktet. Går det till trots av och blir epic skyller jag på slump och global uppvärmning.

Sida 126 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA