svenne
Forumsvar skapade
-
Svart med en Dodge ball-åtta på toppen?
Edit: Min! 🙂
-
Ola_P;505378 wrote:Var det pålandsvind på stenstranden alltså?
Idag var det DEAD onshore! Det var sjukt, och då menar jag verkligen sjukt, stora vågor på stenstrand som tubade över 100 meter ut. De var så förbannat massiva!
Det var många som surfade i omgångar i Kärringviken (bilar parkerade åt alla håll nere på vägen). Sånt satans tryck i grejerna. Jag pallade inte alls med de grejer jag hade med, körde några gånger med 4,2 och fick kämpa hårt. De flesta som surfade hade 3,7 och var ändå överriggade. Det finns dock några som surfar grymt bra, Larry höll på hur länge som helst och Poppo rockade också. Ska dock säga att alla som surfade över huvudtaget idag är duktiga som f*n!
Medans vi andra lekte kyckling i Kärringviken och till slut gav upp, rippade Jesper B och Ola H stenstrand. Trots rak onshore och elefantvågor levererades både 10-meters hopp och stenhårda framåtar.
Satan vilka hjältar. -
-
Men sluta ställ följdfrågor nu. Ingen av de brädor du kollar på är dåliga, köp den du tycker är minst ful. Okej?
-
svenne
Medlem2 oktober, 2008 vid 08:29 som svar på: Brädseglarförbundet ny klass i SSF? Kan någon reda ut begreppen?Här ska du få en tanke:
Vad är det här för jävla idioti?!
Vad håller SSF-virrpannorna på med? Var det för jobbigt att lyfta röven från stolen och ringa någon i VSF och frågat om en åsikt? För så knäppt som det här låter kan det inte ha skett.Om inte Formula seglar kryss-läns på nästan vilken skitvind som helst så heter jag Greger Van Rövhålian. Kona-tomten och hans seglarkompisar får mer än gärna tävla och skapa nationella klasser, men såna här idéer gör mig vansinnig.
-
FilipLomma;504229 wrote:Tål den verkligen mycket stryk? Har kört med den 3 gånger nu. Gick på grund i föregår och fick en 5 cm lång spricka vid sidan om nosen. Hade min mistral screamer i ett år och gjorde några riktiga kastfall och andra misslyckade grejor men det blev aldrig någon skada.
Annars är brädan riktigt skön och extremt lätt gippad. Rekommenderas helt klart.Kastfall är en sak, köra in i grejer är något helt annat.
Men jag ska ändå säga till din fördel att min har också fått en spricka i nosen en gång – efter att jag landade ett tokhopp vertikalt på 40 cm djupt vatten. Jag är dock förvånad över att den inte gick sönder mer med tanke på att det tog tvärstopp mot botten.
Så ja, den tål mycket stryk. -
Stubby finns som 110-liters också. Samma shape, lite större.
-
Om du vill köpa nytt så köper du en Drops Stubby, sjukt mycket bräda för pengarna. Jag har en och kör den numera som största bräda. Jag har till och med kört den med 7,1-segel, på med en lite större fena så går den som tåget. Men när den seglas med mindre segel, typ 4,2, så är den hur kul som helst.
Bäst av allt, den kostar inte alls mycket och tål mycket stryk.
Finns här. -
-
LARRY;503783 wrote:Du får gärna berätta vad en cabelpark är så blir det lättare att ta stälning.
Är det en sån där lift som man åker vattenskidor och wakeboard efter?
Fanns på Skara sommarland när jag var där för 25 år sen. Kanske finns kvar. Bara ett tips.//L
Skillnaden är att i Skara sommarland var kabeln i nöjesparken. I det här fallet ÄR kabeln nöjesparken. 🙂
http://www.cablepark.dk/faq/cable/
Kul om det blir av, men jag håller mig till cykel de dagar det inte blåser.
-
Ingen;503693 wrote:fast det går ju att använda sök funktionen och sök ord epoxi tex, eller varför inte epoxy:smile:
Du har ju redan gett det ultimata svaret. 😉
-
1. Det är inte så stor sannolikhet att det dyker upp en KBV:are i Riddarfjärden, men Påålisen brukar dyka upp där titt som tätt.
2. Fart som fart, farkost spelar faktiskt ingen roll.
3. Yes, 7 knop.
4. Åka fram och säga hej? Näe, under västerbron är det många som åker dit på laserpickadollen.Å andra sidan, har någon någonsin fått fartböter på en surfingbräda? 😀
-
Använd inte polyester, långsam epoxi är grejen.
Behåll brädan stående som den är. Försök att ställ brädan så att sprickan är något sånär horisontell så lägger sig epoxin jämnt. Om du kan klämma ihop halvorna med handkraft så bör du klämma ihop de under lamineringen också.Slipa bort färgen men inte fiberlagren under. Slipa ett område som är minsta två centimeter runt sprickan, gärna mer.
Först börjar du med att ”fylla” sprickan med epoxi. Låt det sjunka ner en stund, runt en kvart, och sen klämmer du ihop halvorna lagom mycket. Använd tvingar eller limklämmor (knäktar), lägg en träskiva mellan så att du inte får klämskador.
Lägg på ett eller två lager fiber ovanpå. Massera in epoxin i fibern.
Och nu kommer det härliga småskade/budgetvakuumknepet: Lägg på en plastfolie över hela området och massera ut luftbubblorna med en glasspinne eller fingret. När alla bubblor är borta låter du brädan vara till minst ett dygn senare.
Dygnet senare: Plocka bort tvingar och folie, slipa ytan jämn och lägg (eventuellt) på färg.