Forumsvar skapade

Sida 258 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    27 oktober, 2008 vid 11:06 som svar på: Den perfekta vågbrädan som du kan ladda fethopp med?

De flesta brädor tål höga hopp men det är inte alla som tål hårda landningar 🙂

• sourra

sourra

Medlem
    27 oktober, 2008 vid 10:58 som svar på: Modda Naish SLE 2009 bar

@Martin 512061 wrote:

Fungerar sviveln? Efter mod är det ju den enda skillnaden mot -08-bommen. Personligen gillar jag att ha en extra säkerhet i form av en mini-femte om det skulle hända något med depowerrepet eller blocket längst upp. Dock gillar jag inte att den flaggar ut i ”onödan” som -09:an gör. Den bästa bomlösningen när det gäller säkerhet kontra smidighet tycker jag är Naish -07 SLE-bom med freestyleleash. Den leash-lösningen i kombination med Smartloop vore min idealbom. Men då kör jag aldrig urkrokat och jag roterar inte heller speciellt mycket, vilket gör saken lite enklare.

Om du inte kör urkrokat så bör du inte råka ut för att kiten flaggar ”i onödan” när du kör med mini-5th. Men annars funkar det prima att sätta leashen till trimlinan. Löser man ut eller tappar kiten så trimmar systemet ned så man inte har nån som helst kraft i kiten. Sen är det bara att hala in, kroka i och trimma upp igen. Vill du ha samma funktionalitet som 07-bommarna så gör du så att du sätter den gula linan i den punkt där ”snodden” sitter i Chrilles inlägg ovan (och snodden sätter du där gula linan satt tidigare).

• sourra

sourra

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 21:14 som svar på: Naish 2009 site is alive!

Vad fasen Mackan, bor du i ett konstgalleri? Konstverk så långt ögat når!

• sourra

sourra

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 20:59 som svar på: Torö fredag den 24 Okt, Bilder

Jag är inte avis på Stockholmssurfet men det var ett par fina bilder där i myllret. Det är inte det lättaste att få till vettiga bilder när ljuset inte är där men så snart solen tittade fram så ser det genast trevligare ut. Instämmer med ovan att #7 var riktigt trevlig =)

• sourra

sourra

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 20:52 som svar på: Billig vågbräda köpes!

@DanneP 511967 wrote:

Hoppas du inte har något emot att jag lånar tråden Simon?

Haze… det låter ju sjukt kul för mig…:laugh:

Om man vill köra strapped, är det storlek kring 5,8-6″ som gäller då? Även med min vikt mot Simons vikt? Efter att man bestämt storlek så skall man hitta en brädtyp som passar…

Det är ju bara att köra =) Känns det för klumpigt och ohanterligt så kan du ju börja snegla på smidigare brädor. Men en bräda med mycket volym är lättare att köra ostroppat på än en smal bräda med riktigt skarpa rails. Sen kan det ta ett tag att köra in sig på en bräda så gå inte bara på första känslan när du bedömer.

• sourra

sourra

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 20:08 som svar på: Modda Naish SLE 2009 bar

Nice! Är det Cuba Libre?

• sourra

sourra

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 19:37 som svar på: Vems är…

Jo det är att rekommendera men var det trickning som föregick banvallsincidenten?

• sourra

sourra

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 18:52 som svar på: törrdräkt

Om man ligger i och simmar hela tiden tror jag inte dräkten andas men så snart man står på brädan så gör den det. Det är samma påhitt som gjort Goretex så populärt.

• sourra

sourra

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 18:50 som svar på: Billig vågbräda köpes!

Nu när tomten verkar ha kuskat runt i sin släde i Skånetrakten borde det väl finnas en och annan begvågis till försäljning där nere? Håll dig kring 6 fot plus/minus några tum så kommer du få mycket glädje i de svensk-danska böljorna.

• sourra

sourra

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 18:38 som svar på: Köpa beg kite utomlands?

Det går nog att göra en hel del klipp men det man går miste om är ju tryggheten. Det är ytterst sällsynt att man går på en mina när man köper i Sverige, speciellt genom Steffos köp/sälj.

• sourra

sourra

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 13:47 som svar på: Vems är…

Mr Fresh, du är en mästare på MS Paint.

• sourra

sourra

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 13:41 som svar på: Reklamera Rip Curl?

Det är inte Falle som tycker jag ska gå direkt till leverantören, det är bara mina egna erfarenheter från några år som butikschef som gör att jag tycker det är det smidigaste sättet. Men vill de tvunget att handlaren ombesörjer reklamationen så tar vi den vägen.

Jag vet skillnaden på slitage och fabrikationsfel och när man har skött en dräkt by the books med sköljning, torkning och förvaring och sömtätningen trots det har gått från att vara en heltäckande sträng till att bestå av sjukt många, 5 cm långa bitar sömtätning med glapp emellan så misstänker jag att det har med fabrikationen att göra.

• sourra

sourra

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 13:35 som svar på: Vems är…

@tomson 511810 wrote:

Precis, men om vi utgår från att det är en Switchblade 3:a så finns ju inte den möjligheten med en framlina som på många andra kites. Kör själv med SB3 och tror att om det skulle skita sig fullständigt så skulle jag också släppa kiten helt och hållet, trots leash. Eller borde jag inte? Min leash har räddat mig när chickenloopen hakade ur i en krasch, men ser inte hur den skulle rädda en kite som loopar okontrollerat. Som sagt, vi snackar Switchblade nu.

Vet ej, den här frågan får cabs-teamet svara på.

• sourra

sourra

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 13:12 som svar på: Vems är…

På många kitemodeller så är leashen kopplad till en framlina vilket gör att kiten blir hängande endast i denna lina och därmed blir kraftlös. Vet inte hur setupen är på kiten han körde men det måste väl finnas nåt liknande arrangemang? Ser ut som en IDS på bilderna eller?

• sourra

sourra

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 12:56 som svar på: Portugal bilder……..

Har sagt det förr och säger det igen – du är grym JW!

Sida 258 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA