swe-496
Forumsvar skapade
-
swe-496
Medlem6 september, 2006 vid 11:11 som svar på: Kolla in detta! Stort grattis till grabbarna!!Grattis Johan. Starkt jobbat Markus. Trist med segelhaveriet..
-
Det som hände mig var att jag tappade masten från biltaket när jag skulle åka hemifrån. Min ”lagning” är m a o mer en förstärkning. Blev inte några sprickor. Men en racemast är ömtålig som den är så…Better safe than sorry;)
-
Båt och byggplast i Segeltorp/Huddinge har både glas och kolfiberremsor på metervara.
De har bytt namn nu iofs till Sea Sea men de har fortfarande samma sortiment som förut.
För laminering ska man använda riktig epoxi och inte superepoxi från OKQ8…Den blir inte lika hård som riktig lamineringsepoxi.
Sea Sea har nåt som heter Epiglass. Det är utan polyesterhärdare.
Har lagat en mast med det och glasfiber. Det håller kanon fortfarande. -
Låter som att du har lite för lite nedhal om du inte kan ha bommen på 276 som det ska vara enligt det som står på seglet.
Vad står det för mått på ”Luff” ? Har för mig nedhalet skulle vara 3-5cm mer än vad som stod där.
KA-seglet har lite mjukare lattor än t ex NP och de andra lite större märkena. Vilket gör KA lite känsligare för lite kraftigare vindbyar. 8-9m/s kan vara lite mycket för ett segel på 11,0 med tanke på din vikt också. -
Verkar som att det ska vara mer vind i södra skärgården…
-
Jag kommer;)
Är whiskeyn laddad Mac?;) -
Vilken rolig diskussion….
Men vad fasen, mig veterligen är det inte omöjligt att segla mot vinden, eller vad säger du The_Novice? Vi kommer ju upp till kryssmärket på banorna eller hur?
Sen vad det är för flöden hit och dit och vilka molekyler och dittan och dattan som gör att man tar sig upp mot vinden bryr jag mig inte mycket om…
Märks som sagt att det ligger ett stiltjebälte över Sverige nu;) -
Johan Ekstedt/ vindsurfing.se eller direkt från mauisails…
-
swe-496
Medlem19 augusti, 2006 vid 15:24 som svar på: Någon som ska ut och speeda sthlm till helgenHahaha…. Micke! Kommentarer?
och ja bilen går alldeles utmärkt…;)
-
Norths CarbonExtender är väl ett kolfiberrör liknande en mastunderdel om jag inte är helt ute och cyklar. Den kan du kapa av så att det passar med en väldigt kort förlängning.. Då borde det funka med 460masten. Men det ärklart bättre med en 490mast och inte en liten nödlösning som det blir med ett carbonrör…Tror 460masten blir lite mjukare iaf än om du kör med en 490mast.
-
Finspacklet funkar, men det är lite mjukare än VC Watertight.
-
Lorch är det bara 3st som använder här hemma i Svedala. Vet att Jimmy H SWE 1 var intresserad av att ta hem en MikesLab L6. Ingen som kör på den här hemma. Men han fick aldrig några svar från Mike om längd, vikt, bredd, OFO mm…SB och gamla Fanatic TT04 dominerar här hemma samt ett par F2.
-
Jimmy Trimmy brukar använda något som heter VC Watertight vet jag. Blir stenhårt och lättare att forma än Plastic Paddings Glasfiberröra…
-
För fasen Jetser och ni andra speedare…Har ni inte lärt er att tidig planing stavas FORMULA;)
och bilen går bra?;)