Forumsvar skapade

Sida 111 av 132
  • swe-496

Medlem
    6 september, 2006 vid 11:11 som svar på: Kolla in detta! Stort grattis till grabbarna!!

Grattis Johan. Starkt jobbat Markus. Trist med segelhaveriet..

• swe-496

Medlem
    5 september, 2006 vid 08:43 som svar på: Går det att laga spricka i mastöverdel?

Det som hände mig var att jag tappade masten från biltaket när jag skulle åka hemifrån. Min ”lagning” är m a o mer en förstärkning. Blev inte några sprickor. Men en racemast är ömtålig som den är så…Better safe than sorry;)

• swe-496

Medlem
    5 september, 2006 vid 08:31 som svar på: Går det att laga spricka i mastöverdel?

Båt och byggplast i Segeltorp/Huddinge har både glas och kolfiberremsor på metervara.
    De har bytt namn nu iofs till Sea Sea men de har fortfarande samma sortiment som förut.
    För laminering ska man använda riktig epoxi och inte superepoxi från OKQ8…Den blir inte lika hård som riktig lamineringsepoxi.
    Sea Sea har nåt som heter Epiglass. Det är utan polyesterhärdare.
    Har lagat en mast med det och glasfiber. Det håller kanon fortfarande.

• swe-496

Medlem
    4 september, 2006 vid 12:34 som svar på: Trimmproblem

Låter som att du har lite för lite nedhal om du inte kan ha bommen på 276 som det ska vara enligt det som står på seglet.
    Vad står det för mått på ”Luff” ? Har för mig nedhalet skulle vara 3-5cm mer än vad som stod där.
    KA-seglet har lite mjukare lattor än t ex NP och de andra lite större märkena. Vilket gör KA lite känsligare för lite kraftigare vindbyar. 8-9m/s kan vara lite mycket för ett segel på 11,0 med tanke på din vikt också.

• swe-496

Medlem
    1 september, 2006 vid 07:23 som svar på: Formula tävling i Göteborg

Jag med…

• swe-496

Medlem
    27 augusti, 2006 vid 04:30 som svar på: Hemlig Näsbypark Spotguide

Verkar som att det ska vara mer vind i södra skärgården…

• swe-496

Medlem
    24 augusti, 2006 vid 16:45 som svar på: G-bay Challenge-26/8. numer slalomtävling

Jag kommer;)
    Är whiskeyn laddad Mac?;)

• swe-496

Medlem
    23 augusti, 2006 vid 17:37 som svar på: Det är omöjligt att segla mot vinden..

Vilken rolig diskussion….
    Men vad fasen, mig veterligen är det inte omöjligt att segla mot vinden, eller vad säger du The_Novice? Vi kommer ju upp till kryssmärket på banorna eller hur?
    Sen vad det är för flöden hit och dit och vilka molekyler och dittan och dattan som gör att man tar sig upp mot vinden bryr jag mig inte mycket om…
    Märks som sagt att det ligger ett stiltjebälte över Sverige nu;)

• swe-496

Medlem
    23 augusti, 2006 vid 13:34 som svar på: Streamlined bombeslag

Johan Ekstedt/ vindsurfing.se eller direkt från mauisails…

• swe-496

Medlem
    19 augusti, 2006 vid 15:24 som svar på: Någon som ska ut och speeda sthlm till helgen

Hahaha…. Micke! Kommentarer?

och ja bilen går alldeles utmärkt…;)

• swe-496

Medlem
    19 augusti, 2006 vid 04:53 som svar på: Carbon Xtender…

Norths CarbonExtender är väl ett kolfiberrör liknande en mastunderdel om jag inte är helt ute och cyklar. Den kan du kapa av så att det passar med en väldigt kort förlängning.. Då borde det funka med 460masten. Men det ärklart bättre med en 490mast och inte en liten nödlösning som det blir med ett carbonrör…Tror 460masten blir lite mjukare iaf än om du kör med en 490mast.

• swe-496

Medlem
    19 augusti, 2006 vid 04:46 som svar på: laga trasig fena, hur?

Finspacklet funkar, men det är lite mjukare än VC Watertight.

• swe-496

Medlem
    16 augusti, 2006 vid 18:42 som svar på: MikesLab L6 Formula

Lorch är det bara 3st som använder här hemma i Svedala. Vet att Jimmy H SWE 1 var intresserad av att ta hem en MikesLab L6. Ingen som kör på den här hemma. Men han fick aldrig några svar från Mike om längd, vikt, bredd, OFO mm…SB och gamla Fanatic TT04 dominerar här hemma samt ett par F2.

• swe-496

Medlem
    16 augusti, 2006 vid 18:38 som svar på: laga trasig fena, hur?

Jimmy Trimmy brukar använda något som heter VC Watertight vet jag. Blir stenhårt och lättare att forma än Plastic Paddings Glasfiberröra…

• swe-496

Medlem
    14 augusti, 2006 vid 21:43 som svar på: Äntligen planing!

För fasen Jetser och ni andra speedare…Har ni inte lärt er att tidig planing stavas FORMULA;)

och bilen går bra?;)

Sida 111 av 132
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA